Pericolele din sala de fitness

Crezi ca esti in siguranta in sala de fitness? Nu fi chiar atit de sigura. De ce sa nu fii pregatita pentru orice eventualitate?

Pericolele din sala de fitness

Alergare: Bustiera de sport nu e atit de inofensiva pe cit pare. Frecarea dintre bustiera si pielea transpirata da nastere la iritatii suparatoare. „Topurile pentru sport trebuie sa absoarba umezeala si sa lase pielea sa respire“, declara Hinda Miller, purtator de cuvint pentru Champions. Bustiera trebuie spalata cu detergenti delicati, cu lanolina.

Inot, aquagym: Clorul din bazin usuca si irita pielea. Un costum de baie ud devine abraziv si agraveaza situatia. Daca in apa nu e suficient clor, atunci cu siguranta sint suficiente bacterii (mai ales daca apa e calda) care abia asteapta sa te imbolnaveasca. Asa ca din doua rele… Fa dus imediat dupa antrenament si unge-te pe corp cu o crema hidratanta. In vestiar: Oricit de bine ar fi dezinfectata, podeaua vestiarului gazduieste mii de bacterii, virusi, microbi. Cindy Crawford poarta intotdeauna o pereche de papuci, mai ales la dus, dupa cum declara. „… si dupa fiecare antrenament imi tamponez picioarele cu o lotiune antiseptica“ (se gaseste in farmacii).

Un ultim sfat: nu uita ca antrenamentul il faci pentru tine. Nu trebuie sa-ti risipesti timpul, energia si nici banii. E firesc sa te protejezi. Si-acum gata, treci la treaba!

Ai inceput antrenamentul. Transpiri si gifii si te concentrezi din rasputeri. Mai ai o repriza. Una singura. Iti aduni toate fortele, cind… auzi o voce: „De unde ti-ai luat topul acesta spleeeendid?“ Si vocea continua: „Din ce e? Din Lycra? Pot sa pun mina?“ Iti spui in sinea ta ca vocea aceasta nu-ti vorbeste tie. (Nu-si da seama ca mor aici pe aparat?) Tocmai ai facut cunostinta cu „ciripitoarea“ sau cu „fantele de gym“ (in functie de sexul vocii). Aceasta e ultima lectie pe care trebuie s-o inveti.

Se recunosc dupa echipamentul impecabil, perfect netranspirat si dupa faptul ca iti stau in cale. Nu-ti imagina ca scopul lor e sa-ti saboteze tie antrenamentul sau sa te intimideze, chiar daca reusesc. Cum scapi fara a fi prea grosolana sau, dimpotriva, speriata, sau, si mai important, fara a consuma prea multa energie?

1. Ignora-i. Respira sau gifiie mai cu foc si conti­nua-ti antrenamentul ca si cind n-ai fi auzit un cuvint. Uneori ciripi­toarea sau fantele isi vor vedea de drum. E tehnica cea mai inofensiva.

2. Poarta casti. Poate sa fie semnul „nu deranjati“ de care ai nevoie. Si nici macar nu e nevoie sa asculti muzica. Doar sa ai castile pe urechi.

3. Angajeaza un antrenor sever sau macar pe cineva care poate sa para astfel. (Eu il iau cu mine pe sotul meu.)

4. Gluma. Nu folosi deodorant si poarta aceleasi haine toata saptamina.

5. Antreneaza-te cu un partener. Fa sa para ca aveti un zid invizibil in jurul vostru si daca cineva incearca sa patrunda cu orice forma de dialog va produce o reactie ce-l va face sa moara de rusine.

6. Daca te antrenezi singura, tine ochii in jos si arata-te foarte hotarita. Vor crede ca te concentrezi pentru urmatoarea serie de repetari si s-ar putea sa te lase in pace.

7. Poate sa sune stupid, dar prefa-te epuizata. Zimbetul incurajeaza conversatia. Munceste din greu si poti chiar sa gifii daca vreunul dintre „vorbareti“ e prin preajma.

8. Raspunde la infinit cu da si nu. Uneori poti ucide firul unei conversatii. E greu sa joci daca celalalt nu-ti arunca mingea inapoi.

9. Antreneaza-te foarte devreme dimineata. Nici unul dintre acestia nu ajunge la gym in zori. De obicei, la acea ora sint la sala numai oamenii seriosi, care vor cu adevarat sa lucreze. In plus, sint putini cei care au chef de vorba inainte de a-si bea cafeaua.

10. Daca cineva te intrerupe, asculta-l cu maxima atentie si, cind a terminat, spune-i pe tonul cel mai ferm: „Scuza-ma, dar trebuie sa-mi termin antrenamentul.“ Functioneaza intotdeauna.

Lioara Bradu

Foto: Dreamstime
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet