Ce alimente trebuie să consumi înainte și după anumite tipuri de antrenamente fizice

Variază alimentele pe care le consumi în funcție de tipul de antrenament pe care îl faci. Vei observa că, dacă faci alegerile corecte, vei reuși să pierzi mai repede kilogramele în plus nedorite.

Ce alimente trebuie să consumi înainte și după anumite tipuri de antrenamente fizice

Probabil că ai observat de-a lungul timpului, că în ciuda tututor antrenamentelor și efortului fizic pe care îl depuneai, rezultatele întârziau să apară. Asta se poate datora în primul rând alimentației. Atunci când îți doreșți să pierzi kilogramele în plus, o dietă echilibrată este cel mai important aspect pe care trebuie să îl iei în calcul. Apoi, aceasta trebuie să varieze și în funcție de tipul de activitate fizică pe care îl faci.

De exemplu, un antrenament HIIT va fi mult mai solicitant și vei arde mai multe calorii la finalul unei clase decât după o oră de yoga. Așa că, pentru a te ajuta să faci alegerile alimentare corecte, îți spunem ce este indicat să mănânci înainte și după mai multe tipuri de activități fizice.

Jogging

Înainte: Când vine vorba de o sesiune de jogging, un lucru este sigur. Să alergi după ce tocmai ai luat o masă copioasă, nu este o idee bună. În plus, nu numai cantitatea contează, ci și momentul în care alegi să iei masa. De aceea, nutriționiștii te sfătuiesc să mănânci cu câteva ore înainte de a alerga. Alege o gustare ușoară, însă care să îți dea o doză suficientă de energie. O variantă ideală este un avocado toast. Avocado conține grăsimi sănătoase, naturale, care îi vor da corpului tău energia necesară pentru acest tip de antrenament. În plus, poți consuma și o cafea simplă. Cafeina stimulează adrenalina și te va ajuta să alergi mai mult.

După: După o sesiune intensă de jogging, alege să consumi alimente sănătoase și bogate în nutrienți. Dacă ai depus mult efort și simți nevoia de a consuma o masă consistentă, atunci alege câteva legume proaspete și o porție de somon. Dacă, în schimb, preferi ceva mai ușor, un smoothie este alegerea perfectă. Încearcă unul care să conțină lapte de cocos, papaya și miere de albine. Te va ajuta să îți îmbunătățeșți sistemul imunitar și să restabilești nivelul de glicogen.

Antrenament HIIT

Înainte: Chiar dacă antrenamentele HIIT nu durează mult, acestea se bazează pe exerciții foarte intense. După doar 15-30 de minute de antrenament te vei simți mai epuizată decât după o oră întreagă de exerciții cardio. Așa că, ai nevoie de alimente care să îți ajute organismul să reziste acestui tip de antrenament. Nucile și semințele sunt o variantă excelentă, fiindcă sunt bogate în fibre, vitamine, minerale și grăsimi, necesare pentru a avea o doză optimă de energie.

După: Proteine, proteine, proteine! Însă, nu îți faci griji. Dacă nu consumi carne, ai o paletă extrem de variată de alimente din care poți alege. Orientează-te către quinoa, linte, fasole, năut, mazăre sau chia.

Yoga

Înainte: Pozițiile de yoga pot fi uneori greu de realizat dacă înainte de antrenament ai consumat mai multe alimente decât trebuia. Specialiștii recomandă ca înainte de o clasă de yoga să te limitezi la a bea apă, fără să consumi și alte alimente.

După: Pentru a-ți păstra starea de zen, dar și pentru a-ți hrăni corespunzător organismul, ai nevoie de o masă ușoară și bogată în nutrenti. Alege un smoothie verde, care să conțină țelină, pară, măr și banană. Este hrănitor, plin de vitamine, antioxidanți și minerale și îți va ajuta sistemul digestiv să funcționeze mult mai bine.

Citește și:
Ce ar trebui să incluzi în alimentația ta pentru a arde mai multe calorii

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet