Evită-le! Obiceiuri care te fac să mănânci în exces

Află care sunt obiceiurile alimentare care se fac vinovate de faptul că mănânci în exces!

Evită-le! Obiceiuri care te fac să mănânci în exces

Iată care sunt obiceiurile alimentare care se fac vinovate de faptul că ai început să mănânci în exces:

Sari peste micul dejun

„Nu am timp”, „Nu pot să mănânc dimineața” – acestea se numără printre cele mai frecvente scuze pentru a sări peste micul dejun. Însă, acest obicei este, de fapt, extrem de nesănătos și te va face să consumi în exces la următoarea masă. Ai putea încerca să îți pregătești ingredientele pentru micul dejun seara, pentru ca dimineața doar să le amesteci într-un bol.

Nu ai gustări incluse în dieta zilnică

Din păcate, unele persoane au tendința să creadă că toate gustările sunt dăunătoare dietei. De fapt, este cu totul invers, gustările te pot ajuta să îți atingi țelurile în ceea ce privește greutatea. Gustările dintre mese te împiedică să mănânci în exces, iar cele luate înainte și după antrenamentele fizice îți vor hrăni corpul cu nutrienții necesari.

Confunzi foamea cu setea

Multe persoane nu reușesc să facă diferența între senzația de foame și senzația de sete. Dacă tocmai ai luat masa și simți în continuare că nu te-ai săturat, s-ar putea ca, de fapt, să-ți fie sete. Este dificil să distingem între aceste două senzații, așadar, data viitoare când te încearcă o foame acută, bea mai întâi un pahar și așteaptă 20 – 30 de minute, ca să vezi dacă senzația mai persistă.

Mănânci în baza emoțiilor!

Dacă ți-ai format un obicei din a te alina cu ajutorul mâncării, află cu nu ești singura. Există foarte multe persoane care recurg la mâncare în momentele stresante din punct de vedere emoțional, însă acest lucru este incorect față de corpul tău. Data viitoare când vei depista că ți-e poftă de ceva, întreabă-te mai întâi „Îmi este foame cu adevărat?”

Mănânci în fața unui ecran sau monitor

Dacă te-ai obișnuit să iei masa în fața televizorului sau a calculatorului, avem vești proaste pentru tine! Atenția îndreptată către un ecran sau monitor va cauza mâncatul în exces, deoarece nu ești conectată cu mâncarea din fața ta și nu te vei putea concentra pe acțiunea de a lua masa. Încearcă să faci din luatul mesei o acțiune izolată, dedicată doar pentru a savura mâncarea.

Farfuriile tale sunt prea mari

Nu-i așa că nu știai că dimensiunea farfuriilor tale poate influența cantitatea de mâncare consumată? Atunci când în farfuria ta rămâne mult spațiu, ai putea avea impresia că porția ta de mâncare este, de fapt, foarte mică și ai fi tentată să te îndrepți și către a doua porție. Așadar, încearcă să renunți la farfuriile mari și alege unele de dimensiune medie.

Citește și:
8 motive surprinzătoare pentru care îți este foame

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet