Cum să-ți controlezi gelozia atunci când ai o relație la distanță

Sentimentul de gelozie poate apărea în orice relație (chiar și într-un mariaj cu mulți ani la activ), însă atunci când ai o relație la distanță, este cu atât mai posibil.

Cum să-ți controlezi gelozia atunci când ai o relație la distanță

Distanța potențează trăirile negative, mai ales pe cele care țin de incertitudine și suspiciune. Așadar, dacă vrei ca relația voastră la distanță să funcționeze, este important să știi să-ți ții gelozia în frâu.

Te-ai surprins vreodată punându-ți întrebări de genul: „Oare ce a vrut, de fapt, să zică?”, „Unde a fost aseară, când l-am sunat și nu mi-a răspuns?”, „Oare ce-și dorește cu adevărat de la relația noastră?”, „Pot să am încredere în el?”. Dacă răspunsul este da, atunci acest articol este pentru tine.

Când încerci să adormi, să te concentrezi la un proiect de la birou sau chiar și atunci când ai o conversație relaxată cu partenerul tău, pur și simplu te lovește de undeva, din adâncul minții tale, un val de întrebări, în care sunt adunate toate îndoielile, incertitudinile și îngrijorările legate de relația voastră. Mai ales atunci când iubitul tău este la o distanță de sute sau chiar mii de kilometri și nu v-ați mai văzut de săptămâni sau luni, ești tentată să umpli golul cu fel și fel de supoziții. Evident, suspiciunea poate apărea și când trăiești cu partenerul tău sub același acoperiș, dar, cum spuneam, distanța amplifică totul. De aceea, este important să știi să-ți controlezi gelozia și să-ți gestionezi emoțiile negative.

Când ai o relație la distanță, nu prea poți să verifici lucrurile direct, așa că ești tentată să-ți imaginezi sau să ghicești ce se întâmplă cu partenerul tău (deși există, bineînțeles, și varianta de a-l crede pe cuvânt!). Iar dacă ești de felul tău mai geloasă (o trăsătură cu siguranță dobândită în urma unei trădări dintr-o relație anterioară) este cu atât mai greu să te concentrezi doar pe fapte și nu pe scenarii din imaginația ta. De aceea, trebuie să depui eforturi suplimentare de a rămâne conectată la realitatea relației voastre, punând sub semnul întrebării propriile gânduri și presupuneri negative.

Interacțiunile la distanță cu partenerul tău sunt prea prețioase ca să le lași contaminate de gelozie. Și chiar dacă tu ești convinsă că nu te vei da de gol, tonul vocii, limbajul corporal, alegerea cuvintelor, pauzele din conversație te vor trăda. Iar asta cu siguranță nu va consolida relația voastră, ci din contră, o va eroda și îi va grăbi sfârșitul.

S-ar putea să nu-ți poți controla grijile și să începi să pui întrebări încărcate de acuzații, chiar dacă nu asta a fost intenția ta când ați început conversația. Iar asta va duce la tensiune, conflicte și distanțare emoțională între voi.

Așadar, dacă ai tendința de a fi geloasă și ești implicată într-o relație la distanță, trebuie să pui la punct o strategie care te va ajuta să-ți controlezi trăirile negative și să te reconectezi cu partenerul tău:

1. Trebuie să înțelegi ce anume îți declanșează sentimentul de gelozie

Devii geloasă atunci când partenerul tău vorbește de o anume activitate („am ieșit aseară la o bere cu băieții”) sau când menționează o anumită persoană („m-am întâlnit cu Iulia, fosta mea colegă de liceu”). Încearcă să aduci în discuție asta cu partenerul tău, dar fără patimă și fără acuzații gratuite. Pune întrebări suplimentare (ca să aduni mai multe informații), dar cu tact și fără să pară o investigație sau un interogatoriu. Cel mai important este ca, atunci când formulezi aceste întrebări, să nu transpară vreo intenție acuzatoare. Amintește-ți că scopul tău nu este să-ți prinzi partenerul cu minciuna, ci să-ți înlături tu suspiciunile. Prin urmare, folosește cuvinte care să vă aducă mai aproape și nu care să-l pună pe el într-o situație defensivă.

2. Sparge tiparul experiențelor anterioare!

Atunci când analizezi factorii declanșatori ai crizelor de gelozie, probabil că vei identifica traume anterioare care te fac să devii suspicioasă și în relația prezentă. Alungă gândurile de genul: „O să mă înșele, așa cum a făcut-o și fostul!” sau „E la fel ca toți bărbații cu care am avut de-a face! Cum aș putea avea încredere în el?!”. Încearcă să te raportezi strict la prezent și să operezi doar cu fapte concrete, nu cu prezumții de vinovăție.

3. Controlează-ți modul de a reacționa

Evident, este ușor de spus, dar mult mai greu de pus în practică. Atunci când simți că ești pe punctul de a declanșa o criză de gelozie, pur și simplu distrage-ți atenția cu ceva! Și, mai ales, nu acționa în acel moment (cu alte cuvinte, nu pune mâna pe telefon!). Ascultă o melodie care te calmează, ieși la o scurtă plimbare, fă un exercițiu de respirație sau vorbește cu o prietenă (doar în acest caz, poți atinge telefonul!). Și nu uita: atunci când îți controlezi gelozia, nu o faci doar pentru relația voastră, ci mai ales pentru tine!

Citește și:
Cum să faci o relație la distanță să funcționeze – 7 sfaturi ale experților

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din lifestyle