Ce se întâmplă cu moda străzii și protagoniștii ei?

Fără moda străzii la Săptămânile Modei, de unde ne vom inspira pentru cele mai trăznite outfit-uri? Domnica Mărgescu încearcă să găsească răspunsuri.

Moda străzii (care astăzi este considerată deja un fenomen influențând tendințele la nivel global) a avut o evoluție spectaculoasă în ultimii ani. În afară de prezentările de modă, au apărut fel de fel de evenimente conexe care aveau loc pe stradă sau în magazine și care adunau cei mai cool oameni ai momentului. Toți aceștia își doreau, evident, să participe și la cele mai spectaculoase show-uri ale marilor case precum Chanel, Dior, Hermes, însă așa cum știi deja, accesul la astfel de show-uri este foarte limitat.

Dar iubitorii de modă au găsit soluții: aflau adresa unde aveau loc astfel de show-uri și așteptau în fața intrării, în speranța că pot face rost de o invitație. Aici fiind și foarte mulți fotografi care „vânau” vedete, s-au creat de-a lungul timpului adevărate „show-uri” de street style, iar odată cu boom-ul numit social media, totul a explodat și toți fashioniștii au căpătat „voci”. Acesta nu este neapărat un lucru rău sau bun, dar cert este că accesul la modă a devenit mult mai democratic odată cu acest fenomen. Pe de altă parte, același acces a condus și la o succedare extrem de rapidă a colecțiilor, la un consum exagerat care se datorează în bună parte nevoii de noutate pe care a adus-o cu sine social media. Iar moda străzii este legată fără îndoială de acest fenomen.

Acum aproximativ 15 ani, când am început să particip la Paris Fahion Week, nu era deloc dezvoltată noțiunea de „vedete de street style”, vedete care mai apoi s-au transformat influenceri. Pe vremea mea, ca să spun așa, editorii de modă ai revistelor aveau acest rol, fiind însă în număr mult mai mic și mult mai discreți în aparițiile publice. De altfel, Suzy Menkes i-a numit la un moment dat „black crows”, deoarece negrul era culoarea favorită a editorilor. În schimb, „protagoniștii de street style” adoră culorile! Dar diferențele doar încep de aici.

Pe de altă parte, acum, consumatorii de modă, și mai ales cei pasionați de moda străzii, au surse nenumărate de inspirație despre cum să se îmbrace și ce stiluri să adopte și, de multe ori outfit-urile așa-numitelor „vedete de street style” sunt mai cool și mai creative decât multe dintre cele create de designeri. Au devenit un soi de arbitri ai eleganței, iar multitudinea și diversitatea lor se reflectă foarte bine și în public. Poate de aceea acum există un influencer pentru fiecare gust, iar publicul știe încotro să-și îndrepte atenția pentru a-și găsi doza zilnică de inspirație.

Ce va urma? Din ce se mai „hrănesc” iubitorii de modă? În următoarele sezoane nu se mai organizează săptămâni ale modei, deci va lipsi și moda străzii așa cum o știam. Sigur, fiecare influencer își compune ținute și le postează pe contul personal de Instagram, dar efectul nu mai este același și nici numărul ținutelor. Și cine știe ce se va întâmpla și cu acest Instagram atâta timp cât, iată, unul dintre cele mai râvnite brand-uri ale lumii, Bottega Veneta, pur și simplu a dispărut din social media, fără nici o explicație?

Sigur, internetul este plin de modă, de inspirații, de ținute, dar efervescența și styling-urile îndrăznețe, spectaculoase și super hot care se nășteau pe străzile Parisului, ale Londrei, Milano-ului sau New York-ului în timpul săptămânilor modei ne vor lipsi. Un lucru este cert: se schimbă moda, se schimbă lumea, dar încotro? Cred că mai este nevoie de ceva timp pentru a vă răspunde corect la această întrebare. Până una-alta știm doar ce ne va lipsi, nu și cu ce vor fi înlocuite aceste lipsuri.

Citește și:

5 motive pentru care merită să ai piese de culoare roșie în garderobă

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din fashion