Transformă-ți viața în pași mici, dar siguri. Tipuri de schimbări care ar trebui să devină o prioritate

Simți că este timpul să faci niște schimbări în viața ta? Nu te gândi la răsturnări de situație peste noapte, ci la introducerea treptată a unor comportamente cu beneficii grozave pe termen lung.

Transformă-ți viața în pași mici, dar siguri. Tipuri de schimbări care ar trebui să devină o prioritate

Poate că ești sau nu adepta rezoluțiilor de nou an. Sau poate pandemia și tot ceea ce ai trăit de aproape 1 an ți-a schimbat puțin sau semnificativ viziunea asupra vieții. Prin toți porii simți că este vremea unor schimbări, însă nu știi de unde să începi. Studiile punctează ce este favorabil pentru noi și informația obținută reprezintă un foarte bun punct de plecare la care desigur poți face și tu adăugiri.

Oprește ruminațiile

Această gândire în exces, analiza pe toate părțile cu toți prietenii, cerând de la absolut toți propria lor părere ca apoi să îți faci și tu una. Sau ca modalitate de a-ți liniști nesiguranțele, obținând în final efectul contrar. Nu câștigi nimic din hrănirea gândurilor negative, nu vei fi mai protejată, mai prevăzătoare, ci doar mai anxioasă. Legat de gândurile negative ajută mult și o detoxifiere de social media și tot ce înseamnă știre cu conotații triste sau catastrofale. Inclusiv la începutul pandemiei, când anxietatea a crescut semnificativ, una dintre prescripții era evitarea știrilor sau emisiunilor alarmiste despre Covid. Extrapolează asta pe tot ce înseamnă negativism. Consumă social media sau tv, dar pe… teme amuzante.

Socializează cu oameni pozitivi

Dacă ești tu suficient de pesimistă și privești existența în negru, atunci când îți petreci timpul cu persoane care îți încurajează această optică asupra vieții vei intra într-un carusel mental din care îți va fi greu să ieși. Alege contexte pozitive, oameni veseli, optimiști care te vor decupla de la propria perspectivă în nuanțe puternice de gri. De asemenea ei vor funcționa și ca un model bun, diferit, pe care treptat îl poți adopta. Plus că nu te vor lăsa să îți dezvolți în discuții scenariile negativiste. 

Reconturează conceptul de plăcere

Notează tot ce îți aduce ție bucurie și ce lucruri noi ți-ai dori să încerci. Ești supărată? E ok să stai cu emoțiile tale, să nu încerci să le liniștești, dar nici izolarea și pasivitatea nu sunt o alternativă bună. Ieși din zona de confort și încearcă cât mai multe lucruri care îți pot aduce liniște, echilibru, zâmbete largi, voie bună. Nu ai chef să ieși din casă pentru întâlnirea aceea cu prietenii? Fă un efort!

Fă sport

De ce este atât de importantă mișcarea? Pentru că în felul acesta creierul tău va secreta hormonii buni responsabili cu starea de bine. Vei învăța să te disciplinezi, să îți creezi un program stabil și să prioritizezi activități în beneficiul tău. Pas cu pas (re)înveți să ai grijă de tine.

Oferă-te voluntar

Îți va crește încrederea în tine și în mod cert te vei simți bine văzând câtă bucurie aduci unor oameni sau animăluțe care se află într-o situație delicată. Cercetătorii au descoperit că voluntariatul, ca și sportul, determină secreția de hormoni care combat cortizolul secretat în contexte de stres intens. Există un concept numit în literatura de specialitate drept helper’s high, o formă de euforie, când te simți mai bine, mai împlinită, ai mai multă energie.

Citește:
Strategii punctuale să îți crești stima de sine

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle