Care-i treaba cu femeile din reclamele de la televizor?

Speli, gatesti, calci rufe, te ocupi de copii si apari mai mereu aproape goala in fata partenerului – acestea sunt interesele tale, nu? Daca nu ai observat inca, asta spun reclamele despre tine.

Care-i treaba cu femeile din reclamele de la televizor?

Insa doua reclame mi-au atras cu adevarat atentia si m-au facut sa ma revolt si, pana la urma, sa scriu acest text. Una dintre ele promova un simplu iaurt. Dar ce spun eu? Iaurtul nu era nicidecum simplu, ci mai degraba o declaratie de independenta. A venit momentul sa iti cuceresti spatiul din frigider si sa renunti la dieta care nici macar nu-i a ta', tuna vocea din off in vreme ce un barbat nedumerit scotocea prin frigider aparent in cautarea unui iaurt demn de propria masculinitate. Fireste, eroul reclamei l-a gasit, iar vocea a rasunat din nou: iaurtul pe care il asteptau barbatii!'.

Si, in vreme ce imi dau seama ca strategiile de vanzare sunt diferite in functie de publicul feminin sau masculin, nu am reusit sa inteleg de ce cautarea unui iaurt trebuie sa vina la pachet cu un conflict atat de sangeros cum trebuie sa fie cel pentru cucerirea spatiului din frigider'.

Asta pentru ca nu am auzit nici o femeie, niciodata, spunandu-i partenerului ei sa isi ia produsele preferate din frigider, pentru ca ea sa aiba mai mult spatiu pentru mancarea de dieta. Dieta pe care, dupa cum am aflat, o impune si partenerului ei.

Cea de-a doua reclama care m-a facut sa amutesc de-a binelea mi s-a parut inca si mai jignitoare. Un lant de hypermarketuri a gasit de cuviinta sa aprobe un clip care se desfasoara dupa urmatorul scenariu: in vreme ce trei prieteni stau pe o canapea si se uita la un meci, aflam din textul suprapus pe ecran ca ei consuma bere masculina, vanduta, fireste, la un pret foarte mic. Numai ca, in timp ce ei se ocupa cu asta, apare si prietena unuia dintre ei (am presupus eu) – o domnisoara cu forme armonioase, imbracata intr-un costum de baie, care defileaza nonsalant prin fata celor trei, intrerupand pentru o clipa vizionarea meciului. Costum de baie feminin' – anunta textul.

Este ceva in privirile celor trei fata de aparitia surprinzatoare a femeii care, pe mine, nu ma va convinge niciodata sa imi cumpar acel costum de baie. Sau macar sa vizitez vreunul dintre magazinele lantului. Pentru ca mi se pare incredibil ca femeia sa fie portretizata doar drept decorativa, sa fie singura semi-nuda in timp ce barbatii sunt imbracati complet, sa fie cea care isi doreste sa fie vazuta astfel si care nu vrea sa participe in vreun fel la activitatea celor trei barbati.

Dar acestea sunt doar cateva exemple. In general, in reclamele de la TV, fie ca acestea le sunt destinate sau ca sunt concepute pentru barbati, femeile nu fac altceva decat sa spele podele sau rufe, sa calce, sa gateasca sau sa se planga de dureri abdominale. Dar poate ca a venit vremea ca femeile sa faca si altceva. Daca nu cele de la TV, macar noi, cele din viata reala. Poate ca ar trebui ca noi sa facem ceva mai mult – si sa nu mai cumparam produsele promovate astfel ar fi primul pas.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle