6 sfaturi pentru o digestie echilibrată și sănătoasă

6 sfaturi pentru o digestie echilibrată și sănătoasă

Obiceiurile alimentare nesănătoase pot provoca disconfort pe mai multe planuri, printre care și în privința sistemului digestiv. Dorim să îți venim în ajutor și îți oferim informații și sfaturi pentru o digestie echilibrată și sănătoasă.

  1. Poți apela la suplimente naturiste

Acestea îți pot fi de ajutor în cazul în care întâmpini probleme ușoare de digestie. Tratamentele naturiste pentru digestie de la Herbagetica pot contribui, de exemplu, la ameliorarea constipației, la facilitarea absorbției nutrienților din alimente, la susținerea eliminării toxinelor. Consultă medicul înainte de a lua suplimente naturiste. Acestea nu pot înlocui o alimentație echilibrată.

  1. Adoptă o alimentație sănătoasă

Îmbunătățirea digestiei se poate realiza și prin consumarea alimentelor din toate grupele. Este foarte important să mănânci o varietate de alimente, precum fructe și legume, cereale, oleaginoase, carne de pește, ouă, lactate. Se recomandă evitarea prăjirii lor. Este indicat să le consumi fierte sau gătite la abur.

Alimente probiotice

Acestea sunt printre cele care au un rol important în digestia sănătoasă. Au un aport crescut de bacterii benefice care contribuie la îmbunătățirea microbiotei intestinale. Printre cele pe care le-ai putea introduce în alimentația ta sunt, de pildă, chefirul, iaurtul, diferite tipuri de brânză fermentată, măsline, varză murată, alte legume și plante murate.

Grăsimi sănătoase

Acestea sunt indicate pentru digestia corespunzătoare, putând lupta împotriva afecțiunilor inflamatoare de la nivelul intestinului. Asigură-ți un aport echilibrat de grăsimi sănătoase Omega-3, cum sunt cele care se pot găsi în uleiurile extravirgine și pești grași. Evită grăsimile de proveniență animală.

Alimente bogate în fibre

Fibrele au un rol important, întrucât contribuie la alimentarea bacteriilor benefice și grăbesc digestia. Poți consuma o cantitate îndeajuns de mare de fibre prin aportul de legume, cereale integrale, fructe, leguminoase. 

  1. Evită factorii stresanți

Stresul poate contribui la producerea disconfortului digestiv. Încearcă, pe cât posibil, să eviți factorii care îl produc sau măcar fă tot ce poți pentru a îl reduce. Petrece mai mult timp cu persoanele dragi, odihnește-te îndeajuns de mult și fă alte activități care aparțin unui stil de viață sănătos și care te bucură.

  1. Mănâncă fără să te grăbești

Unul dintre obiceiurile sănătoase pe care le poți adopta este să îți acorzi timpul necesar pentru a lua fiecare masă. Mestecă foarte bine și bucură-te în tihnă de acele momente. Când iei masa pe fugă, se poate întâmpla să nu mesteci suficient de mult mâncarea, iar din acest motiv pot apărea probleme la nivelul digestiei. 

  1. Hidratează-te corespunzător

Hidratarea este esențială pentru buna funcționare a sistemului digestiv. Atunci când apare deshidratarea, aceasta favorizează atât constipația, cât și încetinirea tranzitului intestinal. Este indicat să bei între șase și opt pahare de apă plată în fiecare zi, pentru a îți menține nivelul optim de hidratare. Pe lângă acestea, poți introduce în alimentație și supe, ceaiuri, sucuri naturale de fructe.

  1. Fă mișcare

Este indicat să faci mișcare în fiecare zi cel puțin treizeci de minute. Aceasta sprijină digestia și tranzitul intestinal. În cazul în care te confrunți cu unele afecțiuni, discută cu un medic despre intensitatea exercițiilor fizice și durata pe care o recomandă pentru a le practica.

Ține cont de sfaturile noastre ce te pot ajuta să ai o digestie echilibrată și sănătoasă. În cazul în care te confrunți cu stări ce ridică semne de întrebare, adresează-te unui medic. Doar acesta este în măsură să îți ofere un tratament personalizat, în funcție de nevoile tale.

Sursa foto – Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial