Pregătiți de (o altă) schimbare

Pregătiți de (o altă) schimbare

Atunci când vorbesc despre job-ul meu cu cineva mai tânăr, și în special atunci când mă întreabă care sunt diferențele pe care le constat azi față de anii de începuturi ai presei românești pentru femei, mă gândesc la un singur lucru: față de anul de grație 1998, astăzi cititorii noștri au devenit și concurenții noștri; ei sunt, fiecare în parte, creatori de conținut pe rețelele lor de socializare, mulți dintre ei, cei cu un following mai mare, au devenit concurenții noștri chiar și în privința bugetelor de publicitate. Ce diferență mai mare să existe între aceste două limite?

Poate faptul că acum 20 de ani vorbeam despre revista ELLE, iar azi vorbim despre comunitatea ELLE, faptul că acum 20 de ani aveam un deadline lunar, iar acum unul zilnic. Da, zilnic. În fiecare zi ne trezim și în fața noastră avem o foaie albă pe care trebuie să o umplem, căci la finalul zilei munca noastră se măsoară și în cifre, în trafic. Mă refer, evident, la online. Fiecare zi din viața redacției ELLE vine cu un deadline, incluzând și weekend-urile. Dar cum va arăta de acum înainte schimbarea?! Cum ne vom adapta unui viitor post Covid-19 și cu ce vom umple acele foi albe pe care le avem azi în fața noastră?

Cred că transformarea, viitorul vor depinde de transformările noastre individuale și interioare. Vom prețui mai mult calitatea, vom realiza că solidaritatea e importantă, că dezvoltarea tehnologiei și a cercetării trebuie să fie prioritare… Iar aceste lucruri nu trebuie să rămână vorbe, ci fapte: să renunțăm (tu, eu, noi…) la multe vacanțe și weekend-uri în toate colțurile Europei, să consumăm doar cât avem nevoie, să respectăm în continuare regulile de igienă, să ne uităm de două ori în ce coș aruncăm plasticul și în care hârtia…

La un nivel mai larg, viitorul nostru, care se joacă în aceste zile și săptămâni, va fi influențat și de felul în care vor reuși statele să colaboreze la nivel global și nu doar să acționeze la nivel național și într-o notă naționalistă; unde, evident, cel mai puternic va câștiga. Aceste decizii ne vor defini viitorul pe termen lung. Dar dacă ne referim la viitorul pe termen scurt, cred că următoarele luni (sau cel puțin până vom avea un vaccin) el se va desfășura prin jurul casei, fără prea multe plecări și vacanțe peste hotare, fără festivaluri de muzică, petreceri prea mari sau mers în săli de concerte. Asta în timp ce accesoriul cel mai de preț va fi masca… așa că make it fashion, sau cât mai fashion cu putință.

Acest număr ELLE România a fost, cred, cel mai chinuitor, muncit, sub auspiciile incertitudinii, număr produs vreodată de noi. Am reușit să-l scoatem în varianta tipărită, o performanță care s-a datorat unei echipe puternice, bine închegate, care a reușit să convingă niște brand-uri că numai împreună putem realiza lucruri importante.

O noutate absolută nu doar pentru ELLE, ci pentru întreaga piață de presă din România, este faptul că în această lună pe coperta noastră este un model digital, Noonoouri, pe care l-am pozat la Londra într-un proiect de colaborare cu Tommy Hilfiger. Parcă am avut o premoniție că viața noastră în următoarele luni va fi mai mult virtuală decât reală. N-ar fi existat un moment mai bun pentru ca Noonoouri să fie pe coperta unei reviste ca acesta!

Roxana Voloseniuc REDACTOR SEF

Instagram: @roxanavoloseniuc

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle