Green Issue

Ții în mână o ediție Elle România sustenabilă. Sau în mare parte sustenabilă, dar ne-am străduit cât am putut: fie prin tipărirea ei pe hârtie certificată PEFC, fie prin abordarea unor subiecte de interes pentru acest stil de viață, prezentarea unor produse de modă, beauty sau lifestyle din această categorie.

Green Issue

Au fost alături de noi în munca la această ediție câteva brand-uri, dar și oameni cărora aș vrea să le mulțumesc, printre care H&M, împreună cu care am inițiat acest proiect pornind de la copertă și la materialul din interior, dar și Doinei Ciobanu (care îți zâmbește de pe copertă, îmbrăcată într-o ținută H&M sustenabilă) și care a făcut drumul de la Milano la București într-o perioadă nu tocmai ușoară, pentru a fi alături de noi în transmiterea acestui mesaj.

Raportarea la sustenabilitate nu ar trebui să vină cu niște reguli foarte clar trasate pentru toată planeta. Eu cred într-o abordare individuală, în care fiecare face ce trebuie în conformitate cu resursele de care dispune, timpul pe care îl are… sustenabilitatea nu ar trebui privită ca o povară, ci ca un stil de viață.

La rubrica Auto, am testat personal o mașină complet electrică, o mașină care azi e destul de rară pe străzi, dar mâine va deveni singura mașină acceptată, pentru că acesta va fi viitorul; și spuneam acolo că, așa cum am învățat să nu aruncăm gunoaie pe fereastră, la fel ar trebui să înțelegem că această poluare înseamnă de fapt gunoaie pe care le aruncăm în aerul pe care apoi îl respirăm. În acest număr îți facem cunoștință și cu 12 brand-uri românești de modă care creează colecții sustenabile sau care își propun să fie în mare parte sustenabile (o mare problemă pe care o întâmpină este, evident, aprovizionarea cu materiale; sigur că un bumbac este mai bun decât un plastic, dar nici bumbacul nu e sustenabil dacă procesul prin care este produs poluează peste măsură sau pentru el s-a exploatat muncă într-o formă de sclavie modernă). Totodată, a fi sustenabil nu înseamnă doar a purta haine din materiale sustenabile, ci și a calibra mai bine consumul de haine, astfel încât să cumperi doar ce-ți trebuie, să reciclezi…

Tot în acest număr am obținut, cu ajutorul jurnalistei Doris Sângeorzan, un interviu în exclusivitate cu Carré Otis, unul dintre supermodelele anilor ’90. Din cauza multiplelor abuzuri la care a fost supusă ca model, Carré Otis se dedică azi schimbărilor care ar trebui să intervină în modă pentru a face această industrie un loc sigur pentru tinerele modele. A înființat platforma Victorious Angels, prin intermediul căreia vrea să ajute toate modelele care au fost abuzate sexual, precum a fost ea la 17 ani de către agentul ei și soțul Lindei Evangelista, s-a alăturat organizației non-profit Model Alliance care luptă pentru aceleași principii ca ea și crede cu tărie că #MeToo ar trebui să aibă un impact mai puternic pentru această industrie.

Lectură plăcută și ne auzim pe www.elle.ro!

Roxana Voloseniuc REDACTOR SEF

Instagram: @roxanavoloseniuc

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle