The future is Fashion. Fashion&Data.

2018 a fost un an plin, și cu bune, și cu rele. Un an al schimbărilor, și dacă nici noi, cei care lucrăm în modă, nu suntem obișnuiți cu schimbările... dar nu la cele de sezon mă refer și nici măcar la cele din cadrul casei Celine, ci la schimbările de ritm, de perspectivă, dinamică, provocări care vin dinspre social media, fake news trend, viața digitală.

The future is Fashion. Fashion&Data.

Fiecare zi vine cu ceva nou la pachet și trebuie să fii atent, pentru că mâine va fi prea târziu.
Citeam recent un raport halucinant despre faptul că, în scandalul Cambridge Analytica (compania care a furnizat toate datele folosite în campania lui Trump, dar și în Brexit), moda ar fi jucat rolul crucial, prin faptul că toate datele culese de această companie de la cei peste 87 milioane de utilizatori de Facebook vizau comportamentul acestor oameni și preferințele lor legate de brand-urile de modă.

Așa și-au construit algoritmul prin care ținteau oamenii cu mesaje pro Trump. Pentru că moda
nu mai este percepută nici măcar de adversarii ei ca fiind industria care vinde haine și atât. Este o industrie care vinde o identitate, care spune despre tine cine ești, ce faci, unde te găsești pe scara socială, care îți sunt valorile, doar analizându-ți preferințele pe care le ai în materie de shopping.

Nu mă gândisem niciodată că, într-adevăr, dacă ești conservator în materie de shopping, la fel vei fi și atunci când mergi în cabina de vot și aplici ștampila pe un candidat. Astfel, Christopher Wylie, fost membru SCL Group, precursorul Cambridge Analytica, aducea acuze industriei de fashion, spunând că ar trebui să fie mai atentă la astfel de informații și că ar putea să se mobilizeze mai bine pentru ca, prin brand-urile pe care le reprezintă, să transmită mesaje culturale și sociale mult mai relevante și să reușească să-și ia mai în serios rolul. În fine, eu nu cred că moda e problema, ci ușurința cu care acești mavericks ajung la contactele noastre personale, și intră în spațiul nostru privat. Dar cert e că moda face parte din viețile noastre și ne afectează în moduri diferite la care nu ne-am fi gândit.

Ne așteaptă un an la fel de interesant, și sper că nu va fi acela al inteligenței artificiale (încă) și vom mai putea continua să comunicăm cu voi prin vocile și tastaturile noastre personale, și nu prin roboți programați.

Vă dorim sărbători frumoase și un an liniștit, de care să vă aduceți aminte cu plăcere!

Roxana Voloseniuc REDACTOR SEF

www.facebook.com/roxana.voloseniuc

Foto: Dan Beleiu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle