ELLE Interviu: Stefan Siegel – Despre moda & creativitate in viitor

Din 2008 incoace, inca de la lansare, Not Just A Label este o platforma care incurajeaza designerii tineri din toata lumea sa isi gaseasca o nisa. Si o voce. Iar Stefan Siegel a conceput initiativa care, in timp, s-a dovedit pe cat de ambitioasa, pe atat de eficienta.

Cum ajunge un fost model sa gandeasca o platforma de moda care sa democratizeze accesul in sistem pentru o multime (mii, chiar mii) de designeri din toata lumea? Ei bine, Stefan Siegel a facut asta dupa ce a defilat pentru Prada, Calvin Klein si Gucci, dupa ce a facut un masterat in afaceri internationale si economie si dupa ce a lucrat pentru banci sau pentru mari brand-uri.

Ideea platformei Not Just A Label (NJAL) i-a venit in 2008, iar Siegel a pus-o pe picioare impreuna cu fratele sau, un dezvoltator web, recrutand o echipa redutabila de cautatori de talente, trainer-i si designeri web si calatorind in toata lumea in cautarea oamenilor care vor schimba fata modei. Azi, NJAL este cea mai mare platforma pe care isi vand produsele designeri de peste tot, iar Financial Times a subliniat ca succesul comercial al multora dintre cei care sunt astazi nume celebre se datoreaza in mare parte proiectului.

Creativi din peste 110 tari sunt acum parte din NJAL, iar partea buna a acestei diversitati este ca nu doar cei care isi au afacerile in traditionalele capitale ale modei au sansa sa iasa in fata. Mai mult, NJAL incurajeaza productia sustenabila si sustine artizanatul practicat la nivel local… deci isi propune sa schimbe din radacini felul in care se face si se vinde moda. Intre prelegeri la felurite universitati prestigioase, discursuri TED si aparitii TV, Stefan Siegel a stat de vorba cu ELLE despre felul in care vede el moda si despre viitorul industriei.

ELLE: Spune-mi, te rog, cand a inceput sa te preocupe moda si cum de a devenit ea o cariera pentru tine.
Stefan Siegel
: Cred ca m-am gandit la moda toata viata. Am crescut intr-o zona a Italiei cunoscuta pentru manufacturile ei, primele mele locuri de munca, atunci cand eram inca in facultate, au fost in retail si PR, si apoi cred ca m-am uitat la moda din perspectiva unui om care lucreaza in sectorul investitiilor.

ELLE: Cum s-a schimbat industria de cand ai inceput sa activezi in interiorul ei?
S.S.:
Nu foarte mult, sincer sa fiu. Ceea ce ne aduce la problemele pe care le are sectorul astazi. Desi la prima vedere ai avea impresia ca era digitala a adus schimbare, structurile care conduc lumea modei nu au fost modificate, iar acum moda se confrunta cu o criza ce priveste practicile si sistemele nesustenabile, in care nu s-a inovat vreodata.

ELLE: Un proiect precum NJAL, la anvergura pe care o are platforma, pare sa reprezinte tot soiul de trend-uri, subculturi, identitati. Va folositi uriasa baza de designeri din toata lumea ca pe un instrument de predictie a tendintelor? De fapt, mai sunt relevante trend-urile in ziua de azi?
S.S.:
Lucram la mai multe proiecte care pun la treaba datele pe care le strangem constant. In curand vom lansa si un proiect public, care isi doreste sa revolutioneze felul in care este impartasita creativitatea astazi, dar si felul in care poate deveni ea profitabila la nivel global.

Interviu realizat de Ioana Ulmeanu

Citeste continuarea in ELLE SEPTEMBRIE 2017!

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din revista elle