ELLE HEALTH: Surse de energie

Daca iti doresti sa dispui de o energie pozitiva, debordanta, molipsitoare, trebuie sa fii pregatita sa consumi energie. Si timp. Insa expertii sustin ca aplicarea unor principii de baza iti va imbunatati simtitor calitatea vietii.

ELLE HEALTH: Surse de energie

Energia este un cuvant pe care il pronuntam zilnic si aproape niciodata nu ne referim la factura la lumina sau la panourile solare. Spunem ca X ne transmite o energie pozitiva, ca Y ne-a stors de energie, ca locul cutare avea o energie benefica sau ca ora de Pilates ne-a umplut de energie. Insa cel mai adesea ne plangem ca suntem lipsite de energie. Ca nu avem suficienta pentru a ajunge la acel film, pentru a iesi in oras sau pentru ne apuca de un proiect nou. Iar daca, inainte, persoanele care vorbeau in mod generic despre energii sau vampiri energetici ne trezeau suspiciuni, acum ne e clar ca lumina zilei ca producem energie folosind drept combustibili aerul, apa si hrana.

Mitocondria, fabrica de energie (la nivel celular) a corpului nostru, transforma intr-un mod foarte ingenios nutrienti precum oxigenul, hrana si lichidele in… energie. Si logic ar fi ca, daca tot dispunem de ea, sa si interactionam cu energia altora, vrand-nevrand (electrizarea cu alte persoane trebuie sa aiba si o alta explicatie in afara de fibrele sintetice din hainele noastre). Apoi, la fel de rezonabil ar fi sa avem si un camp energetic/magnetic.

Insa cred ca ceea ce ar trebui sa ne preocupe ar fi sa ne adaptam stilul de viata pentru a produce si dispune de mai multa energie. Eventual, pozitiva. De aceea, l-am intrebat pe Octavian Gutu, bioenergetician, despre lucrurile care ne ajuta sa fim pline de vitalitate. „Pentru a acumula energie, unul dintre cele mai importante lucruri este sa ai o respiratie corecta. S-a constatat ca persoanele care au o respiratie profunda (inspiratie 4 secunde/expiratie 4 secunde) sunt mai longevive decat cele care au o respiratie superficiala. Ne extragem energia din apa, hrana, somn, din parfumurile pe care le mirosim etc.

Referitor la alimentatie, unele alimente ne predispun organismul spre aciditate (precum carnea, lactatele), altele spre alcalinitate (verdeturi, diverse legume, fructe), iar proportia ideala a alimentatiei ar trebui sa fie de aproximativ 80% alcalin si 20% acid. Insa, dincolo de aerul pe care il respiram, hrana de care dispunem sau alti factori de mediu, si starea noastra emotionala joaca un rol foarte important in reglarea pH-ului din corp. Daca suntem stresati sau iritati, producem energie care favorizeaza un mediu acid, pe cand daca nutrim sentimente de iubire, iertare sau pace interioara, nastem energii care produc alcalinitate – explica Octavian Gutu.

Respiri, deci existi

Respiri inca de la prima gura de aer si pana in prezentul in care citesti aceste randuri, deci ai putea crede ca ai suficienta experienta in acest domeniu incat sa stii ce faci. Insa specialistii mi-au explicat ca foarte multi oameni respira incorect si, drept urmare, nu isi oxigeneaza suficient organismul. Desigur, poate fi vorba si despre un mic defect care sa obtureze respiratia (precum polipii sau o deviatie de sept), dar in cele mai multe cazuri este vorba despre autocontrol. Un studiu al Universitatii din New Mexico a aratat ca persoanele care au participat la un program de opt saptamani de yoga si meditatie au inregistrat o crestere a nivelului zilnic de energie.

Iar un alt studiu realizat de Universitatea din Ohio indica faptul ca femeile care practica regulat Hatha Yoga au un nivel cu 41% mai scazut de citokine interleukina-6 (o substanta corelata cu stresul) decat cele care nu au acest obicei, conform www.sciencedaily.com. Pentru ca yoga se concentreaza pe respiratie, iar respiratia profunda, corecta, dincolo de beneficiile de oxigenare, te aduce in prezent (mintea noastra preferand trecutul sau scenarii din viitor) – asa-zisul mindfulness.

Sentimentul de mindfullness apare cand ne conectam la respiratie, iar asta e cea mai simpla unealta de care dispunem pentru a ne conecta la prezent. Pentru ca respiratia se intampla acum, nu e o activitate din trecut sau viitor. Doar concentrandu-ne asupra acestui act spontan si natural putem aduce mintea in prezent, putem opri oscilatiile mintii. Fiecare afectiune sau stare emotionala pe care o traim are un impact direct asupra modului in care respiram. Cand suntem furiosi, respiratia e superficiala, iar cand suntem relaxati, devine profunda. Iar o schimbare constienta a modului in care respiram ne poate schimba si starea de spirit sau experienta fizica, emotionala sau mentala.

Citeste continuarea in ELLE FEBRUARIE 2016!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle