ELLE Health: Sistemul Pilates, practica miscarilor controlate

Aceasta practica nu este nicidecum noua, dar e mai actuala– ca niciodata. O metoda de antrenament ideala pentru cele cu dureri de spate sau cu postura precara, Pilates se dovedeste a fi solutia cea mai rapida prin care obtinem tonus, mobilitate, echilibru mental si forma fizica. Sa investigam subiectul!

ELLE Health: Sistemul Pilates, practica miscarilor controlate

Primul studio de Pilates a fost deschis pe 8th Avenue si se numea, de fapt, Contrology, asa cum metoda a fost initial botezata de fondatorul Joseph Pilates. Inca de la inceputul anilor 60, Pilates, impreuna cu sotia lui, Clara, co-proprietara studioului, au fost gazdele multor celebritati, sistemul de antrenament devenind un succes. Martha Graham, Mikhail Baryshnikov, Laurence Olivier, Katharine Hepburn, Gregory Peck, George Balanchine si multi altii le-au calcat pragul, antrenandu-se sub observatia si indrumarile lui Joe – cum i se spunea lui Pilates.

Nenumarati dansatori si balerine au practicat tehnica lui Pilates, el instruind si tinerele balerine de la New York City Ballet. Pilates a avut mereu o legatura cu lumea dansului, balerinii fiind cei care au predat mai departe tehnica lui Pilates, dupa moartea acestuia. Ron Fletcher, dansator in trupa Marthei Graham, a introdus tehnica pe Coasta de Vest, prezentand-o multor actori, iar dansatorul Carola Trier si Romana Kryzanowska, fosta balerina si eleva a lui Joe Pilates, au dus si ei mai departe tehnica si beneficiile exercitiilor, castigand teren in toata Europa. Practica s-a conturat de-a lungul anilor, iar astazi este exersata de peste 20 de milioane de oameni.

Acest sistem de exercitii pentru minte si trup poate fi exersat de oricine vrea sa isi consolideze si sa-si fortifice corpul, fara a lua masa musculara in exces, incurajand utilizarea mintii pentru a controla muschii. Este un sistem bun de detensionare a spatelui si corectare a posturii, ideal pentru contracararea sedentarismului, care ne afecteaza azi tot mai mult. Pilates creste tonusul muscular, dar si densitatea osoasa si capacitatea sistemului imunitar de a ne apara. Armonizeaza asimetriile musculare si sculpteaza silueta vazand cu ochii. Daca analizezi o instructoare de Pilates, iti vine sa te apuci… de ieri!

Dar pe langa asta, starea de bine si reactiile rapide ale corpului, in urma exercitiilor, iti dau speranta si dorinta sa tot mergi la Pilates. Te alungesti, te fortifici si te simti tanara si mai energica. Ana Dumitrescu, instructor si co-proprietar la Movement Studio, ne spune ca „sistemul de antrenament imbunatateste circulatia, flexibilitatea, coordonarea, reduce nivelul de stres, aduce echilibru mental si, foarte important, corecteaza respiratia. Poate fi practicat si de gravide, pentru a le invata sa respire corect si pentru a-si pregati corpul pentru nastere, dar si de noile mamici pentru refacere. Sedintele de Pilates se desfasoara sub supravegherea unui instructor specializat, antrenamentele fiind adaptate nevoilor fizice ale fiecarui practicant. Nu conteaza daca esti incepator sau bine antrenat. Pilates, prin natura exercitiilor (tehnica este considerata a fi cea mai apropiata forma de miscare de natura umana), poate fi practicat de oricine, indiferent de varsta sau conditie fizica.

Respiratia. La baza sistemului Pilates este respiratia, liantul dintre minte si corp si cea care este conectata la orice miscare facem. „Toate exercitiile sunt create in ritmul si dinamica respiratiei si a batailor inimii, lucru pe care il inveti de la prima ora de Pilates, caci este punctul de pornire, ne spune Raluca Vornicel, co-proprietar Movement Studio si instructoare de Pilates. Astfel, corpul se oxigeneaza optim, circulatia sangvina este imbunatatita, iar tensiunea din muschi, eliminata.

de Alice Bursuc

Citeste continuarea in ELLE Aprilie 2015!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle