ELLE Fenomen: Ce este Millennial Pink si de ce ar trebui sa iti pese

Cine altcineva decat un millenial de 19 ani ar putea sa iti explice toate nuantele unui adevarat curent social... incepand chiar cu cea care da tonul, millenial pink.

Am avut recent o discutie cu tata in care incercam sa ii povestesc cateva obsesii de pe Internet care mi-au atras atentia de curand: Pantone Politics si Millennial Pink. In ciuda entuziasmului meu, mi-a raspuns transant: „Si cui ii pasa?“. Totusi, ii inteleg reactia si nu il condamn pentru ea. Nu stie ce e Pantone, nu a luat niciodata in considerare faptul ca nuantele hainelor ar putea avea semnificatii (in afara campaniilor electorale si a meciurilor de fotbal), nu a auzit pana acum de denumirea „Generatia Millennials“ si nici ca i-ar putea pasa mai putin de roz. Asadar, evident ca nu a fost interesat sa imi continui povestea: nu vorbeam „pe limba lui“.

Si asta se intampla des. E normal, diferentele dintre generatii se resimt din ce in ce mai acut, pe masura ce tehnologia creeaza discrepante si mai mari intre obiceiurile, nevoile si abilitatile pe care le avem noi si parintii nostri.

Iata motivul pentru care, incepand cu aceasta luna, voi scrie despre generatia din care fac parte, si anume Millennials, pentru a creste nivelul de intelegere dintre generatii si pentru a crea un dialog constructiv.

Sa o luam cu inceputul

Generatia Millennials, desi definita diferit de catre mai multi teoreticieni, cuprinde in general persoane nascute intre 1982 – 2004. Si desi perioada este contestata frecvent, asta nu schimba faptul ca aceasta generatie are niste caracteristici specifice, cum ar fi: lipsa nevoii de a detine bunuri – Millennials prefera sa inchirieze sau sa imprumute –, disponibilitatea de a lucra altfel, si anume din ce in ce mai mult freelancing, sau calatoritul intensiv. Pe scurt, cei din generatia Millennials sunt preocupati mai mult de experiente si investesc mai putin in lucruri.

In media sunt portretizati de obicei negativ, fiind citati ca unul dintre motivele pentru care industria imobiliara merge nesatisfacator, ca exemplele perfecte pentru ilustrarea narcisismului, in special in societatea in care selfie-urile sunt cel mai des intalnit tip de imagini, sau ca sursa principala pentru degradarea relatiilor: de la angajamente serioase pe termen lung la relatii deschise si fara prea multe investitii emotionale.

Insa aceasta generatie nu poate fi rezumata la niste presupuneri negative. Realitatea este mult mai complexa si ascunde o problema: faptul ca vocile pe care le auzim cel mai tare din segmentul tanar al generatiei sunt ale blogger-itelor de beauty si de moda, ale vlogger-ilor care accepta provocari nebunesti si ale celor care ofera in fiecare vara niste minunate „perle“ la examenul de Bacalaureat. Considerandu-i prea tineri si prea neexperimentati, nu stim ce cred ei despre politica, desi majoritatea fac parte din electorat, nu auzim prea des care sunt conceptiile lor despre munca si daca intr-adevar se considera reprezentanti ai sistemului „the gig economy“ si prea rar le acordam incredere sa vorbeasca in momente importante.

Bine, bine si unde e legatura cu rozul?!

Este esential de precizat faptul ca Millennials sunt natural mult mai inclinati sa lupte pentru remuneratie egala, feminism si incluziunea tuturor categoriilor de oameni in societate, intrucat vor sa continue lupta pentru egalitate inceputa de parintii lor. Ceea ce ne aduce la Millenial Pink, o serie de nuante de roz pal si de piersiciu, considerate in ultimele decenii ca fiind feminine si implicit, folosite in a separa jucariile de fete de cele de baieti. Desi la inceputul secolului al XX-lea cele doua culori erau asociate invers fata de prezent, dat fiind faptul ca albastrul era culoarea in care Fecioara Maria era cel mai frecvent portretizata, si rozul era cea mai apropiata nuanta de rosul carnal, pasional si belic, cu timpul, asocierile acestea s-au pierdut. Astazi, nuantele de roz au fost recucerite de generatiile tinere si folosite cu dorinta de a elimina stereotipurile de gen care s-au acumulat in jurul lor de-a lungul anilor.

Text: Laura Ghitoi

Citeste continuarea in ELLE Octombrie 2017!

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din revista elle