ELLE FASHION: Cristina Savulescu – Tanara speranta a modei romanesti

Designerul Cristina Savulescu a stat de vorba cu Domnica Margescu despre moda, inspiratie si colaborarea cu Lady Gaga.

La doar 28 de ani, a reusit sa le atraga atentia unor staruri ca Lady Gaga, Solange si Zendaya, unele dintre cele mai vanate artiste din lume. Cristina Savulescu inspira, emana energie pozitiva si nu spune niciodata „NU“. De fiecare data cand urmeaza sa intru in showroom-ul ei cald, luminos, cu un design feminin, ma intreb: „Oare ce poarta Cristina azi?“. Si asta pentru ca este mereu imprevizibila cand vine vorba despre tinutele ei de zi cu zi.

Uneori o gasesc in costumul sotului ei, ultra-clasic, strans in talie cu o curea feminina, incaltata cu cele mai sexy cizme Balenciaga ale sezonului; alteori apare cu o pereche de jeansi restilizati, din colectia ei, SEEN✓, pe care ii mixeaza cu blana rosie in forma de inima a lui Hedi Slimane pentru Saint Laurent… Cristina Savulescu simte moda zilelor noastre, este actuala, moderna si sexy. Iar eu cred cu tarie ca acesta este secretul epocii pe care o traversam. Sa simti, sa emani emotie si sa creezi povesti.

Cristina Savulescu si SEEN✓ sunt cele doua proiecte de suflet ale designerului, iar ambitiile ei in ceea ce le priveste sunt departe de a fi modeste. Azi, cand numele ei a ajuns pe harta internationala a modei, vreau sa amintesc doar ca primul ei succes notabil a fost premiul Best Young Designer, care i-a fost acordat la ELLE Style Awards 2016. Cristina ne povesteste cum a inceput totul, unde va ajunge peste zece ani si care sunt ambitiile ei.

ELLE: Intr-un moment in care toata lumea cauta povesti, ne spui si tu povestea ta?
CRISTINA SAVULESCU:
Sunt o femeie careia nu i s-a dat initial nici o sansa de performanta in moda. Povestea mea este povestea tuturor celor care intr-o zi decid ca vor sa activeze intr-un domeniu despre care nu stiu prea multe la acel moment si pentru care nu s-au pregatit universitar. Este o poveste despre multa munca, despre pasiune, despre acest rol de autodidact, care este printre cele mai grele roluri intr-o viata. Liiceanu a avut o expresie superba in Declaratie de iubire: „Tu zbori in bataia unei sageti pe care ai lansat-o si a carei tinta esti tu insuti“. Brand-urile mele au spus si spun povestea mea. Sunt intr-o evolutie continua si cresc odata cu mine. Am 28 de ani, povestile cu adevarat interesante incep abia acum.

ELLE: Cum a aparut ideea de a dezvolta un business in moda?
C.S.:
Mama mea este o femeie de afaceri, am crescut invatand de la 12 ani notiuni de tipul „cota TVA“, impozit, inventar, P&L. La 23 de ani am decis sa aplic pentru un proiect cu fonduri europene. Imi doream strict un business, o fabrica de confectii. Am deschis un mic atelier cu scopul de a acumula cunostinte pentru proiectul ce urma a fi aprobat. In momentul in care am inceput sa experimentez, sa simt tesaturile, sa ma entuziasmez la diverse combinatii de culori, sa ma bucur ca un copil atunci cand un tipar iesea superb, sa imi pierd noptile studiind arhivele brand-urilor pe care le admiram, sa dezvolt obsesii pentru proportiile corpului si dinamica miscarii matasii pe solduri, am avut o revelatie si am decis ca voi face moda. Este o meserie care m-a ales. Partea mea creativa a invins partea pragmatica, motiv pentru care am renuntat la proiectul „fabrica de confectii“ si mi-am dedicat toata energia acestui mic atelier cu doi angajati, dintr-un apartament de 50 de metri patrati.

ELLE: Ce te inspira in acest sezon?
C.S.
: Am foarte multe moodboard-uri. Dezvolt trei colectii cu directii diferite, in acelasi timp. Pentru C.S. ma inspira anii ’70, dansatoarele burlesque din anii ’20 si ’30, broderiile renascentiste, lurex-ul, muzica lui Jane Birkin, excesul de toate tipurile; pentru SEEN✓, poezia, picturile lui Sorin Ilfoveanu, tinutele domnisoarelor Romanov, costumele din latex pe care le vad in sex shop-uri, tigarile si rujul rosu, munca lui Raf Simons. Pentru CS Bridal ma fascineaza miresele din anii ’20 si ’70, fotografiile de familie de la nuntile din inalta societate, matasea satinata in nuanta untului, florile impletite in cozi interminabile, fundele enorme din matase duchesse. Dupa ce am vazut si revazut sute de imagini cu mirese din diverse perioade istorice, m-am simtit coplesita de toata frumusetea acestui moment, de atentia la detalii, de seriozitatea cu care e tratat acest eveniment. Chiar daca tendintele vin si pleaca cu viteza luminii, mireasa are aceesi imagine pe care a avut-o Ingrid Bergman in 1937 sau Brigitte Bardot in 1952.

de Domnica Margescu.
Fotografii: Dan Beleiu

Citeste continuarea in ELLE AUGUST 2017!

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din revista elle