ELLE BEAUTY: Viitorul frumuseții

Imprimante 3D care îți oferă mostre de machiaj, dispozitive care îți pot depista problemele tenului doar cu ajutorul unei aplicații online, aparate non-invazive care înlocuiesc operațiile estetice și ambalaje 100% biodegradabile. Pare un scenariu dintr-un film science fiction? Ei bine, nu. Așa arată viitorul industriei de frumusețe!

ELLE BEAUTY: Viitorul frumuseții

Chiar în momentul în care citești acest articol, sute de produse de beauty sunt lansate în întreaga lume. Noi tratamente și aparate estetice sunt concepute, iar alte zeci de aplicații cu ajutorul cărora poți testa machiaje virtuale așteaptă să fie folosite. Rapiditatea cu care se dezvoltă industria de frumusețe este uimitoare, făcând-o unul dintre cele mai complexe, inovatoare și profitabile sectoare. Statisticile arată că, în prezent, industria beauty valorează aproximativ 532 de miliarde de dolari și că până în 2025 va atinge 758,4 miliarde.

Pandemia de coronavirus a afectat toate sectoarele economiei, în întreaga lumea înregistrându-se pierderi financiare. Cu toate acestea, zona de beauty a reușit să facă față provocărilor și să nu sufere o depreciere considerabilă. Motivele? Puterea de adaptare, digitalizarea îmbrățișată la timp, gradul ridicat de inovație, folosirea platformelor de social media. În plus, la toate acestea se adaugă un comportament specific al consumatorului, pe care l-am putut observa de-a lungul anilor în perioadele de recesiune. The Lipstick Index, așa cum a fost el numit în 2001 de către președintele companiei Estée Lauder, Leonard Lauder, descrie dorința oamenilor de a cumpăra în momentele de criză lucruri în esență mici, însă care le aduc un motiv de fericire. Iar rujul a devenit acest lux accesibil, care reușea să schimbe starea de spirit și care a continuat să fie folosit chiar și în perioade de război. Guvernul american chiar l-a catalogat în timpul celui de-al doilea război mondial drept o necesitate. Iar acest tip de comportament a putut fi observat și în timpul pandemiei, însă adaptat noilor condiții. Cum purtarea măștii a devenit obligatorie, rujul a fost înlocuit cu produsele de îngrijire sau cu mascara.

Totodată, pandemia a reușit să schimbe considerabil industria de beauty, în doar jumătate de an. Brand-urile au fost nevoite să se adapteze și să reușească să ofere clienților lor experiențele de care aveau parte în magazine, saloane sau clinici, de acasă. Iar asta s-a tradus printr-o tehnologizare fulminantă, care în condiții normale s-ar fi produs mult mai lent. Așa că ceea ce cu puțin timp în urmă am fi numit viitorul frumuseții, s-a transformat în prezent.

Un viitor personalizat

Deși tehnologia a jucat în ultimele decenii un rol primordial în industria de beauty, astăzi inteligența artificială sau realitatea augmentată au devenit caracteristici uzuale pentru tot mai multe dintre brand-urile de frumusețe. Dacă în urmă cu câțiva ani testarea virtuală a produselor de machiaj nu oferea nici pe departe un rezultat natural sau realist, ci mai degrabă îți oferea variante pentru un look de Halloween, acum efectele sunt de-a dreptul remarcabile.

MAC Cosmetics a lansat în parteneriat cu YouCam o aplicație bazată pe realitatea augmentată, cu ajutorul căreia poți încerca peste 200 de nuanțe de rujuri și farduri de ochi, iar în curând și fonduri de ten. Oferă o simulare extrem de reală, care poate fi folosită pe orice ton de piele și adaptată diferitelor texturi. Iar folosirea acestor tipuri de programe este o practică uzuală pentru tot mai multe companii. Sephora a dezvoltat o aplicație cu ajutorul căreia poți încerca virtual produsele de machiaj. La Roche-Posay, Dermalogica, Shiseido sau Kao au creat programe ce se bazează pe inteligența artificială, pentru a-ți oferi un diagnostic al pielii și a-ți recomanda produsele de îngrijire de care ai nevoie.

HiMirror creionează viitorul, arătându-ne cum va arăta modul în care vom avea grijă de noi în următorii ani. Este vorba despre o oglindă virtuală ce analizează aspectul pielii în detaliu și care stochează informațiile prelevate. În plus, memorează și produsele pe care le-ai folosit, oferindu-ți astfel posibilitatea de a înțelege ce efecte au avut în timp asupra tenului tău. Practic, cu un singur click, poți avea la dispoziție 24/24 un specialist în frumusețe, care îți oferă sfaturi personalizate, istoricul rutinei de îngrijire, dar și al afecțiunilor sau problemelor cu care pielea ta s-a confruntat și modul în care au evoluat ele.

O altă revoluție în industria de frumusețe este dată de imprimarea 3D. Imaginează-ți că ai putea să îți creezi nuanța perfectă de fond de ten sau că ai putea încerca orice culoare de fard de ochi, doar folosind o imprimantă. Deși poate suna desprins dintr-un film SF, acest scenariu începe să capete contur.

Citește continuarea în ELLE NOIEMBRIE 2020!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din revista elle