ELLE Beauty: Les Grandes Dames

La capitolul femei exceptionale, noi, editorii de frumusete, avem despre ce vorbi si pe cine aplauda. Atat in sectoarele de parfumerie, machiaj, ingrijire sau wellness, cat si la nivel de inovatii sau influencers, exista cateva femei remarcabile pe care vrem sa ti le amintim.

Plecand de la bazele puse de pionierele Estée Lauder, Ana Aslan, Gabrielle Chanel, Joan Bove, Helena Rubinstein si Elizabeth Arden, pana la contemporanele Pat McGrath, Bobbi Brown, Michelle Phan sau Lisa Eldridge.

Despre realizarile doamnelor din beauty, sa stii ca nu este simplu sa alegi despre cine sa vorbesti mai intai, pentru ca sunt multe lucruri de spus. Pe langa legendele cunoscute de toata lumea – Chanel, Arden, Lauder, Rubinstein –, sunt si alte nume prea putin rostite. De-a lungul timpului, sunt multe femei care ne inspira, ne motiveaza si ne faciliteaza accesul la inovatii si, indiferent de generatie, de la pioniere la noul val de influencers, avem pentru ce le multumi. Si nu, nu suntem subiective!

Industria de beauty are o valoare estimata la 445 de miliarde de dolari (in vanzari) si este dominata de femei talentate, creative si ambitioase. Realist vorbind, poate nu chiar dominata, tinand cont de faptul ca jucatorii mari, precum companiile Elizabeth Arden Inc, L’Oréal, Estée Lauder Companies sau Sephora, sunt conduse de barbati ca E. Scott Beattie, Jean Paur Agon, Fabrizion Freda, respectiv, Christopher de Lapuente. Dar cu siguranta industria frumusetii este una in care femeile isi fac loc in ritm alert, o industrie care atrage tot mai multe femei in management si creatie. Te invit sa le descoperi.

LINIA DE START & PIONIERELE

O poveste celebra din culisele industriei este cea despre rivalitatea dintre Elizabeth Arden si Helena Rubinstein, ele fiind pilonii antreprenoriatului feminin din zona beauty. Arden a fost una dintre cele mai bogate femei din lume, reusind sa detina 150 de saloane cosmetice in SUA si in Europa si sa aiba puncte de vanzare in peste 22 de tari, realizari inimaginabile pentru o femeie la sfarsitul anilor ’20. Tot ea a deschis primul spa din SUA (Main Chance Beauty Spa a functionat pana in anii ’70) si a schimbat atitudinea consumatoarelor, pe vremea cand machiajul era considerat apanajul femeilor vulgare; chiar a creat un ruj devenit emblematic – Montezuma Red –, pentru a fi asortat uniformei purtate de femeile inrolate in armata. Arden a introdus concepte noi, despre care nu se mai vorbise, precum tipologiile de coordonare cromatica a machiajului sau expresivitatea prin machiaj.

Paralel, Helena Rubinstein facea si ea parte din aceeasi elita, redefinind conventiile feminitatii si ale frumusetii. Imi aduc aminte ca cine avea un ruj Rubinstein, prin anii ’80, in Romania, era cineva! Poloneza are cateva inovatii care au contribuit semnificativ la evolutia frumusetii: primul institut de beauty, primul tratament care implica uzul curentului, prima masca cu hormoni, prima mascara rezistenta la apa si prima mascara automata etc. Despre rivalitatea dintre cele doua grandes dames inca se vorbeste mult – chiar in primavara acestui an, australianul John Misto a pus in scena comedia Lip Service, in Londra, la Park Theatre, cu un scenariu bazat pe competitia acerba dintre doua femei care nu s-au cunoscut vreodata.

Dintre femeile care au schimbat mersul lucrurilor si si-au asumat riscul de a sparge canoanele face parte si unica mademoiselle Coco. Desi recunoscuta ca un simbol in moda, ea este un trendsetter in parfumerie (primul nume din moda care a migrat spre beauty), Chanel N°5 fiind in continuare in topul celor mai bine vandute esente din toate timpurile. Gabrielle Chanel a ajuns sinonima si cu libertatea de exprimare a femeii, doar ea a facut o moda din parul scurt, pe atunci o inadvertenta cu feminitatea conventionala, si tot ea a popularizat ideea de bronz, de a sta la soare, in costum de baie… un lucru de neconceput pentru o femeie respectabila!

Una dintre preferatele mele este insa Estée Lauder. Ca fapt divers, ea a inventat sample-urile, acele pliculete-cadou, pe care le primesti cand cumperi ceva din Sephora, Douglas, Marionnaud si alte magazine de gen. Dar… acesta e doar un detaliu, iar ea e responsabila de mult mai mult! Lauder a fondat The Estée Lauder Companies Inc. in 1946, insa odata cu lansarea produsului-legenda, Youth Dew, in 1953, a prins aripi, grupul fiind in continuare si azi in elita industriei. Youth Dew a fost primul produs dual, parfum si ulei de baie. Un titan al industriei cosmetice, cum o numea The New York Times, Estée Lauder a lasat mostenire un gigant care a ramas in posesia familiei.

Azi, grupul fondat de ea include, pe langa propriul brand, nume ca MAC Cosmetics, Tom Ford Beauty, La Mer, Origins, Clinique, Darphin, GlamGlow, Lab Series, Too Faced (cea mai mare achizitie, cumparata anul trecut cu 1.45 miliarde de dolari), DKNY Fragrance & Donna Karan Cosmetics, Jo Malone sau Bobbi Brown, despre care trebuie sa iti povestesc mai pe larg, pentru ca si ea, Bobbi Brown, este o eroina a machiajului modern si o adevarata inspiratie. Lista lunga de brand-uri achizitionate de-a lungul timpului a facut din compania lui Lauder un adevarat imperiu.

Citeste continuarea in ELLE NOIEMBRIE 2017!

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din revista elle