ELLE BEAUTY: Frumusețe curată

Ce conțin produsele pe care le folosim? Cum au fost fabricate? Sunt etice? Cruelty free? Cu ingrediente organice? Ce este marketing și ce este pe bune? Acestea sunt întrebări pe care ni le punem din ce în ce mai des, iar trend-ul clean beauty vine în întâmpinarea acestor dileme.

ELLE BEAUTY: Frumusețe curată

Poate ai observat, în ultimul timp e foarte șic să ai defecte de vedere. Nu trebuie decât să mergi la o cafea într-un loc hip, cu design scandinav, ca să observi că aproape toți oamenii care te înconjoară au ochelari cu rame negre, de zici că ai nimerit la o reuniune a persoanelor cu probleme oftalmologice. Și nu e chiar așa, știu cazuri concrete de oameni care îi poartă pentru a căpăta o alură mai interesantă, de intelectuali neînțeleși.

În pofida presiunii sociale, a dorinței de a fi în rând cu lumea, dar și a dioptriilor mele cu plus și minus, în principiu refuz să îi port. Pe de o parte pentru că nu mă pot obișnui cu ei, dar pe de altă parte pentru că am senzația că în timp îmi vor deforma trăsăturile. Știu, pare un motiv mai superficial decât dorința de a fi șic, însă acest lucru chiar se întâmplă, și am remarcat la mama mea mioapă ce efect poate avea în timp o pereche de ochelari purtată zilnic – crede-mă, nu e deloc dezirabil. Totuși, câteodată fac excepția de a-i folosi, dar nu atunci când merg la Alt Shift, ci când studiez etichetele cosmeticelor. De multe ori îi iau chiar și în cadă, pentru acolo mi se pare locul ideal de aburit lentile și de citit fiecare ingredient în detaliu.

Iar când sunt intrigată de un compus chimic, fie sun o prietenă farmacistă, care e o enciclopedie ambulantă de chimie organică, pentru explicații suplimentare, fie recurg la o aplicație pentru a-mi clarifica nelămuririle. Este vorba despre Clean Beauty, unul dintre cele mai revoluționare trend-uri în frumusețe la momentul actual, dar și un app realizat de Laboratoire Officinea, care ajută muritoarele de rând să decripteze lista substanțelor prezente în produsele cosmetice și de igienă pe care le folosim. Sistemul detectează în mod automat ingredientele controversate conținute de produsele de beauty, și anume pe cele suspectate că ar avea un efect asupra sistemului endocrin, conservanții riscanți, compușii iritanți sau comedogenici și nanoparticulele.

Aplicația oferă informații despre mai mult de 800 de ingrediente și cunoaște substanțele care pot fi subiectul unor restricții ale legislației Uniunii Europene. Însă de unde a început pentru mine această preocupare pentru clean beauty? Este un derivat al fenomenului clean eating care m-a prins, la început mai mult din curiozitate, apoi l-am urmat din convingere, dar fară să devin habotnică. Însă, revenind la clean beauty, e un trend care a devenit atât de popular și datorită filosofiei de viață (de doi ani și datorită liniei de cosmetice) a actriței Gwyneth Paltrow. Țin minte și acum cât de ironizată era de presa mondială când și-a lansat site-ul de lifestyle Goop, și cât de pretențioase păreau opiniile ei. Dar acum, că e una dintre promotoarele unui trend care ia amploare la nivel global, nu mai râde nimeni.

Ce este clean beauty

S-a constatat o creștere în vânzări a produselor ce conțin ingrediente nutritive, naturale, iar acest lucru sugerează că ne pasă din ce în ce mai mult de ceea ce vine în contact cu pielea noastră. Trend-ul clean beauty se referă la produse cosmetice și de îngrijire non-toxice, fără ingrediente sintetice. Promotoarea tendinței este generația de millennials care cere produse ce își respectă promisiunile de marketing, dar fără să conțină substanțe nocive, deoarece nu sunt dispuși să își riște sănătatea sau starea de bine de dragul frumuseții. De fapt, preocuparea pentru frumusețe din perspectiva sănătății a început cu mult înainte de clean eating sau de Goop, odată cu folosirea liberală a cuvântului „organic, un termen care sună super, dar care se adresează și se aplică mai mult industriei alimentare decât celei de beauty.

Și, oricum, e extrem de dificil pentru un produs să fie 100% organic din moment ce conține apă (despre care știm că are un circuit în natură). Acest termen a derivat și în alte etichete, precum green, botanic, natural, eco, pur, ce creează o aură etică și inspiră încredere, însă denumirile nu sunt întotdeauna foarte clare. Pe măsură ce această categorie a continuat să se dezvolte, termenul de natural a devenit cel mai popular, dar, din păcate, de multe ori nu prezintă mari garanții, deoarece industria de frumusețe la nivel internațional are niște reglementări destul de incerte. OK, un produs poate fi natural pentru că are în compoziție foarte multe extrase botanice, însă intervine întrebarea: ce altceva conține? Gândește-te doar la sucurile denumite naturale, despre care, dacă e să le studiezi, afli că de fapt conțin doar 5% fructe. În plus, nu tot ce e natural e și benefic (de exemplu, plumbul sau mercurul). Și, în final, nu toate ingredientele sintetice sunt nocive.

Citește continuarea în ELLE MARTIE 2018!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din revista elle