ELLE FASHION – POWER FASHION: EDITORII CARE AU REVOLUTIONAT MODA

Revistele de moda exista dupa citeva reguli foarte simple. Ca sa apara, au nevoie de publicitate, iar publicitatea vine odata cu cititorii cit mai numerosi. Iar cititorii apar in urma unui continut de calitate. Asa se face ca editorii si jurnalistii de moda, precum si redactorii-sefi ai revistelor de profil, sint vazuti astazi ca o specie noua si foarte sofisticata, capabila sa dicteze felul in care se imbraca milioane de oameni, sa faca si sa distruga cariere, cind, de fapt, ei nu fac altceva decit sa-si vada de treaba.

ELLE FASHION –  POWER FASHION: EDITORII CARE AU REVOLUTIONAT MODA

Preistoria: Carmel Snow, Diana Vreeland, Isabella Blow

Modei i-a placut dintotdeauna sa-si aleaga si sa creasca vedete. Prima, probabil, ar fi fost Carmel Snow, faimosul fashion editor Vogue (unde a lucrat din 1921) si redactor-sef al Harper’s Bazaar, caruia i s-a alaturat in 1932. Spun „ar fi fost“ pentru ca, la vremea la care Snow detinea puterea absoluta in moda, existenta starurilor se rezuma la sala de cinema.

Dar Snow a iscat citeva revolutii. Ea insasi obisnuia sa spuna ca isi doreste sa faca din Harper’s Bazaar o revista pentru femei bine imbracate, cu minti bine puse la punct. Ca urmare, initiativele sale i-au creat o celebritate care nu s-a stins nici astazi. Motivele sint numeroase: l-a incurajat pe fotojurnalistul Martin Munkacsi, in 1933, sa faca primul shooting de moda in aer liber si cu un model in miscare. Mai apoi, l-a angajat ca art director pe Alexey Brodovitch, care nu s-a sfiit sa ia foarfecele si sa taie fotografiile, dar si celebrul logo al revistei, in fel si chip, astfel incit a ajuns sa faca cele mai memorabile coperte din toate timpurile. A fost vocea primei transmisii prin radio de la Saptamina Modei de la Paris.

Tot Snow a descoperit-o si a adus-o la revista pe Diana Vreeland, iar printre carierele pe care le-a lansat si protejat au fost cele ale lui Andy Warhol, Louise Dahl-Wolfe, Truman Capote, Jean Cocteau, Cecil Beaton, Dior, Balenciaga sau Lauren Bacall. Richard Avedon spunea adesea ca ii datoreaza lui Snow tot ceea ce stie, iar despre Brassaï se zvoneste ca a renuntat la fotografie dupa pensionarea lui Snow. Intr-o viata pe cit de glamouroasa si de creativa, pe atit de dezordonata, Snow a dormit putin, a baut mult (se spune ca prinzul ei consta in trei pahare de Martini) si a facut din revistele de moda ceea ce sint astazi: cele mai sigure moduri de a lansa trend-uri, designeri si vedete. Iar prima vedeta iesita din mina ei a fost Diana Vreeland, pe care Snow a descoperit-o dansind la o petrecere, imbracata in Chanel.

Citeste continuarea in Elle Ianuarie 2010

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din revista elle