Interviu cu designerul de pantofi Fiona McGuire

Designerul de pantofi Fiona McGuire s-a oprit pentru o vreme din lucru ca sa ne povesteasca cum functio­nea­za un departament care stabileste in fiecare an recorduri de vinzari.

Brand-ul englezesc high street New Look are virsta onorabila de 42 de ani, citi au trecut de la deschiderea primului magazin in Taunton, in 1969. De atunci, peste 1.000 de magazine ale brand-ului au fost deschise in toata lumea, din Marea Britanie pina in Singapore, Rusia sau Polonia, iar pe 26 august a fost inaugurat si primul magazin din Romania.

Intr-o vizita la birourile New Look din Londra, am aflat ca retailer-ul con­duce detasat in topurile vinzarilor de in­cal­ta­min­te pentru femei din Marea Britanie, o pereche de pantofi vinzindu-se la fiecare doua secunde. Era firesc ca departamentul de design de incaltaminte si accesorii, format din trei designeri specializati in pantofi si alti trei ocupindu-se de genti si bijuterii, sa ne atraga atentia, asa ca i-am pus Fionei McGuire, cea care conduce departamentul, citeva intrebari.

ELLE: Povestiti-mi despre cariera dum­nea­voas­­tra. Cum ati devenit designer de pan­tofi?

Fiona McGuire: Am fost la o scoala severa de manastire – acolo nu ne incuraja nimeni ca­tre arte sau catre design si nici macar nu a­veam vreo idee ca as putea sa studiez de­signul de incaltaminte. Dar mi-au placut din­­totdeauna pantofii si printr-un noroc am a­juns sa citesc un articol despre un colegiu din Londra speciali­zat in incaltaminte – se numea Cordwainers – si asta a fost totul. Am prins un autobuz catre Londra, am obtinut un loc la cursuri si de atunci am devenit designer de pantofi. Iar la New Look am ajuns acum patru ani, dupa ce deja lucrasem pentru ei ca freelancer.

ELLE: Intr-o companie care are reputatia de a vinde o pereche de pantofi la fiecare doua secunde, exista o presiune de a crea pantofi care sa devina bestseller?

F.M.: Exista si lucram in­deaproape cu echipa de buyer-i. Incercam constant noi culori, noi modele. E un proces destul de simplu: propu­nem un model nou, iar daca clientii nostri il apreciaza, comandam mai mult. Intre timp proiectam si dezvoltam modelele ur­ma­toa­re.

ELLE: Ce au pantofii de la New Look de sint atit de doriti?

F.M.: Noi ne straduim sa oferim modele fashi­on cit mai rapid si la preturi imbatabile. |n felul acesta, clientii nostri au mereu ceva nou de cumparat. Avem foarte multi clienti si vrem sa ii multumim pe toti, nu trebuie sa ne fie frica sa riscam. Cred ca asta se reflecta in pantofii pe care ii facem: exista mereu cite o pereche pentru orice femeie.

ELLE: Stiu ca ati colaborat cu London Col­le­ge of Fashion pentru unele dintre colectii. Care e cel mai bun lucru care iese din astfel de colaborari?

F.M.: Lucrul cu persoane din exterior aduce intotdeauna idei proaspete si mul­ta energie – mi-a placut sa luc­rez la proiectul cu London College of Fas­hion, studentii au atita entuziasm si fiecare proiect este unic in felul sau. Pentru fabricile noas­tre a fost o provocare sa le puna in practica ideile, pentru ca unele sint foarte com­plica­te si implica multa munca manuala. O­ri­cum, la sfirsit, rezultatele sint fantastice si li­nii­le acestea se vind foarte bine.

ELLE: Mi-ati spus ca unul dintre studentii cu care ati colaborat anul acesta era roman.

F.M.: Am avut cinci finalisti anul acesta, in ur­ma proiectului cu London College of Fashion, iar unul dintre ei este, intr-adevar, din Ro­ma­nia. Se numeste Adriana Iurascu si este un foarte talentata. In final, toate modelele propuse de studentii fi­na­listi au fost produse, ceea ce mi se pare foarte important. Toti au fost implicati in proces, de la design la productie, iar acesta este un lucru pe care nu apuci sa il inveti la scoa­la. Au primit un feedback foarte bun de la presa, iar cistigatorul a mers in Cambodgia sa vada cum sint fabricati pantofii lui.

ELLE: Ce poate sa va inspire atunci cind gin­diti o intreaga colectie de pantofi? Cit de de­par­­te puteti merge cind creati pantofi pentru un brand high street?

F.M.: Departamentul nos­tru produce atit de mul­­te modele incit cred ca putem vorbi de o ma­re de pantofi, care e­vo­lueaza intotdeauna, nu de colectii separate. Ne inspira po­­vestile fie­ca­ruia dintre noi, care sint puse cap la cap de catre echipa de design, dar sintem in­flue­ntati si de filme, de muzica, de vizite in alte tari, de blog-uri, de designul vintage sau istoric. Iar clientii nostri ne inspira, si ei, foarte mult. Imi place sa vad ce probeaza ei in ma­ga­­zine si ce si cum poarta fetele pe strada.

ELLE: Probabil ca pantofii sint printre cele mai dorite obiecte din lume. Din acest punct de vedere, ce inseamna sa faci pantofi?

F.M.: Sint de acord, cred ca nimic nu se compara cu cumpararea unei noi perechi de pan­to­fi. Desigur, eu port pantofii pe care ii fac, dar a­d­mir multi alti designeri. Cred ca Miuccia Pra­da este uimitoare – colectiile ei sint mereu unice, imi taie respiratia si de fie­care data sfirsesc prin a-mi dori cel putin cite o pereche din fie­ca­re colectie a ei. Iar in termeni de design ma gindesc me­­reu la Sal­va­tore Ferragamo – cred ca pan­to­­fii pe care i-a facut in timpul razboiului, cind pie­­­lea si meta­lul erau greu de gasit si le-a in­lo­cu­it cu rafie, pluta si celofan, sint opera unui geniu.

Ioana Ulmeanu

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din people