Cel mai bine platite modele ale anului

Incepand cu anul 2002 si pana in prezent, Gisele Bundchen a castigat mai mult decat orice alt model din lume. La 34 de ani, ea este in continuare cel mai bine platita, castigand in jur de 47 de milioane de dolari in ultimele 12 luni.

Cel mai bine platite modele ale anului

Faimoasa brazilianca a castigat cu 39 de milioane de dolari mai mult decat cele doua modele aflate pe locul doi, Adriana Lima si Doutzen Kroes, si cu 16 milioane mai mult decat sotul ei, Tom Brady, unul dintre cei mai cunoscuti jucatori de fotbal american. Pe langa contracte substantiale cu H&M, Chanel si Carolina Herrera, Gisele castiga si de pe urma vanzarilor de sandale pe care le creeaza ea insasi pentru Grendene. De asemenea, este imaginea produselor Pantene si Oral-B in Brazilia si are si propria ei linie de lenjerie intima – Gisele Bundchen Intimates. Fata de anul precedent, incasarile ei au crescut cu 5 milioane de dolari.

Doutzen Kroes, modelul olandez de 29 de ani, se afla pe locul doi in topul celor mai bine platite modele. Aceasta are contracte profitabile cu LOreal, Victorias Secret, H&M, Emilio Pucci si Miu Miu. In total, Doutzen a castigat 8 milioane de dolari in 2014.

La egalitate cu aceasta se afla Adriana Lima, care la 33 de ani are cea mai lunga cariera de „inger” al Victorias Secret – prima ei aparitie ca inger a fost in anul 2000. La contractul enorm pe care il are cu Victorias Secret se mai adauga cele cu Maybelline si Desigual.

In 1999, cinci modele au ajuns in top 100 celebritati facut de Forbes: Claudia Schiffer, Cindy Crawford, Christy Turlington, Niki Taylor si Kate Moss. Dintre acestea, Kate Moss este singura care inca se mai mentine in top – faimoasa britanica a castigat in jur de 7 milioane de dolari, din contractele ei cu Rimmel London, autobronzantele St. Tropez si produsele de ingrijire a parului Kerastase.

Kate Upton este nou-venita care ocupa cea mai intalta pozitie in top – la egalitate cu Kate Moss, ea a castigat in jur de 7 milioane de dolari anul acesta, datorita unor contracte cu Bobbi Brown Cosmetics si linia vestimentara Express. Uptown a devenit faimoasa in urma unui clip postat pe internet unde aceasta dansa in popularul stil ‚dougie la un eveniment sportiv. De atunci, a aparut in campanii publicitare pentru Sam Edelman, David Yurman si Accessorize. Ea este singurul model din top 5 de anul acesta care nu a fost niciodata inger al Victorias Secret.

Miranda Kerr (Swarowski, H&M, Reebok, Mango) si Liu Wen (Victorias Secret, H&M, Calvin Klein) au castigat si ele 7 milioane de dolari in ultimele 12 luni, iar imediat dupa acestea urmeaza Alessandra Ambrosio (Victorias Secret, H&M, Planet Blue) si Hilary Rhoda (Estee Lauder, Sarar, Helmut Lang), care au in jur de 5 milioane fiecare. Cele 21 de modele aflate in top au castigat impreuna 142 de milioane.

2014 a fost anul noutatilor in ceea ce priveste cele mai populare modele – printre prezentele noi pe lista se numara Karlie Kloss, Jourdan Dunn, Anja Rubik si Cara Delevigne. Chiar daca acestea sunt regine ale podiumului de mult timp, castigurile lor au ajuns abia acum la un nivel competitiv. Pe lista se mai afla si Natalia Vodianova, Carolyn Murphy, Candice Swanepoel, Joan Smalls, Erin Wasson, Erin Heatherton, Lindsey Wixon si Daria Werbowy.

In ultimii ani, cel mai important criteriu pentru alegerea unui model ca imagine a unui brand a devenit numarul de followeri de pe retelele sociale, cum ar fi Instagram, care stabileste cu exactitate cat de populare sunt modelele. Aceste retele le-au deschis noi oportunitati modelelor si este un nou mod prin care publicitatea poate ajunge la public. Gisele Bundchen, care a adunat 386 de milioane de dolari din cariera de model din 2001, are 2.7 milioane de followeri pe instagram.

Insa modelele care castiga milioane in cariera lor sunt in minoritate – in medie, un model obisnuit castiga in jur de 43.000 dolari pe an, o suma nu foarte mare. Sociologul Ashley Mears spune ca modelele sunt rareori platite pentru aparitiile pe podium sau in reviste, iar daca sunt platite, sumele nu sunt niciodata mari, chiar si in cazul brandurilor foarte cunoscute precum Chanel sau Fendi. In schimb, acestea sunt importante pentru ca le ofera modelelor expunere si le deschide porti catre eventuale contracte de publicitate sau alte aparitii de unde pot castiga bani mai multi.

Text: Anca Alexe

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din people