Vinde-te bine! Cum sa obtii un job de vis!

„E un job pentru care milioane de tinere si-ar da viata“, i se spune, la angajare, tinerei asistente Andreea, personajul principal al cartii Diavolul se imbraca de la Prada (iar angajata nu e departe de acest deznodamint). Dar, pina la urma, cit de departe ai merge ca sa pui mina pe un post bun?

Vinde-te bine! Cum sa obtii un job de vis!

Un sondaj facut in SUA de The Creative Group pentru The Entrepreneur Magazine arata ca cei mai multi dintre americani ar face aproape orice ca sa obtina postul pe care il viseaza. Iar raspunsurile directorilor executivi ai companiilor implicate in sondaj au scos la iveala o multime de idei neobisnuite ale candidatilor. Astfel, topul celor mai „originale” tactici arata, in final, cam asa: un candidat s-a legat cu catusele de birou in timpul interviului, un altul a inchiriat un panou publicitar in fata ferestrelor companiei an­ga­jatoare, pe care si-a afisat calitatile si cali­ficarile. Un altul a trimis, impreuna cu CV-ul, bilete la loterie, o tinara a expediat flori pentru fiecare membru al companiei, altii si-au facut, pur si simplu, publicitate CV-ului in ziar.

Foarte multi dintre cei care au apelat la tehnici de persuasiune iesite din comun au considerat ca si aprecierea profesionala ar putea trece prin stomac: asa­dar au gatit placinte cu ravase, au trimis prajituri cu mesaje scrise si gogosi livrate la ora micului dejun. La nivel de top ma­na­ge­ment insa, se pare ca invitatia la masa sau la o partida de golf a functionat cel mai bine… „Chiar astept cu interes o persoana care sa isi faca publicitate intr-un ziar. Personal, daca un candidat m-ar chema la o partida de golf, probabil ca l-as refuza, crezind ca vrea sa obtina postul cu orice pret. De obicei, anumite lucruri care se pot face (cum ar fi, de exemplu, sa aduci flori), dar ies din cadrul obisnuit, din eticheta acestui domeniu, sint vazute de majoritatea intervievatorilor ca fiind suspecte. Am auzit si de situatii in care un proiect pentru o campanie sau CV-ul au fost trimise la mai multe niveluri ierarhice”, spune Romeo Cretu, consultant resurse umane.

Pina la urma, aceste tehnici mai putin obisnuite de abordare a po­tentialului angajator sint destinate vinderii unui produs cit mai bine (si cit mai scump!). Numai ca, de data aceasta, produsul esti chiar tu… Iar CV-ul e, cu siguranta, ambalajul care va „fura” ochii angajatorului. Amintiti-va doar de scena din Blonda de la Drept unde CV-ul pentru admiterea la facultate era scris pe hirtie roz, iar motivatia inregistrata pe caseta video, la piscina. „Desi rare, practicile mai putin obisnuite pot fi regasite si la noi in cazul aplicatiilor pentru domeniul publicitatii. Fie forma CV-ului este una mai excentrica, incluzind poze si hiperlink-uri, fie natura informatiilor este neobisnuita, punindu-se accentul pe capacitatea candidatului de a-si manifesta inventivitatea, nonconformismul”, spune Andreea Dima, consultant resurse umane. „In Romania, tacticile mai putin uzuale de a iesi in fata sint legate de conceperea CV-lui intr-o maniera neobis­nuita prin continut si layout, mai frecvent utilizate de cei care vizeaza pozitii in marketing, publicitate sau PR. De asemenea, se practica si abordarea directa prin frecven­tarea de catre candidati a acelorasi medii profesionale, prin networking – mai ales pentru pozitii de middle si top management”, accentueaza reprezentantii agentiilor de recrutare.

Insa nu intotdeauna tacticile (mai mult sau mai putin uzuale) de a iesi in evidenta sint si apreciate. „Exista situatii in care candidatii apeleaza la metode mai putin conventionale, agresive sau chiar neloiale. Un astfel de exemplu ar fi cazul unui candidat care, nemultumit de raspunsul negativ primit din partea agentiei de recrutare in privinta candidaturii lui la un anumit post, a incercat sa obtina o intilnire direct cu clientul agentiei sub pretextul adresarii unei plingeri vis-à-vis de serviciile agentiei de recrutare. Este destul de evident ca acest demers ii limiteaza foarte mult accesul la postul respectiv, cit si la viitoarele pozitii promovate de catre agentia de recrutare, deoarece nici un angajator nu este interesat sa aleaga un candidat-problema”, spun reprezentantii agentiilor de recrutare.

„Ex­centricitatile in abordarea de catre candidati a unui potential angajator sint putin tolerate in cultura noastra traditionala, iar scrisorile de intentie sint terenul pe care incep sa isi faca simtita prezenta. De multe ori, excentricitatile pot fi catalogate drept indicatori de risc in ceea ce priveste profilul candidatului si pot duce la o rezolutie ne­gativa in procesul de selectie”, explica Andreea Dima.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle