Te-ai săturat să te tot plângi prietenilor? Acțiuni mai sănătoase care îți aduc o stare de bine

Învață să nu te mai plângi continuu. Ventilarea e utilă, însă când te limitezi la atât schimbarea nu va apărea niciodată.

Te-ai săturat să te tot plângi prietenilor? Acțiuni mai sănătoase care îți aduc o stare de bine

Atunci când te plângi mult și des întrebă-te două lucruri esențiale. Acest comportament mă ajută, elimină cu adevărat tristețea și anxietatea? Sau îi transform pe ceilalți în coșuri de gunoi emoționale și îi îndepărtez? Indiferent cât de dură este formularea, ea reflectă realitatea. Iar când cineva vine către tine și se plânge fără oprire, te încarci negativ. Firesc, reacția de protecție este să faci câțiva pași în spate. Așa se explică de ce unii prieteni și-au pierdut răbdarea, schimbă subiectul, evită să vă vedeți sau răspund din ce în ce mai greu la telefon. Nu înțelege că e ceva greșit în a-ți spune păsul, doar că una este să o faci ocazional, și altceva e să devină o constantă pentru aproape fiecare discuție. În acest caz, iată ce poți face diferit pentru tine și cei dragi.

Fă-ți un jurnal

El va înlocui discuțiile interminabile și mesajele de tip roman. Când îți notezi în fiecare zi anxietățile, în final își vor pierde din intesitate, tocmai prin această ventilare în scris, fără argumente, fără critică, fără teama de a nu fi judecată.

Meditează

Avantajul este că poți face asta oriunde, oricând. Iar aplicațiile de meditație, meditațiile ghidate de pe Youtube îți oferă o multitudine de variante. Vei învăța să fii prezentă, să nu lași mintea să zburde în viitor (anxietate), trecut (depresie), ci să-ți observi gândurile și să le lași să treacă pe lângă tine, ca și cum ar fi niște nori.

Exercițiile de respirație…

… sunt folosite în tratamentul psihoterapeutic al anxietății. Iar ele presupun un timp de inspir în care numeri până la 2, unul în care ții aerul în piept numărând până la 4, și din nou numeri până la 2 pe expir. Când mintea ta se concentrează pe numărătoare și respirație în sine, pur și simplu devine prea ocupată ca să mai rumineze gândurile anxioase.

Exercițiile fizice…

… foarte intense sunt utile în momentele de criză, nu doar prin boost-ul de hormoni buni, dar și printr-o decuplare a creierului ce se produce. Interesant este că atunci când ne simțim triști, anxioși, credem că suntem slabi, nu suntem buni de nimic, iar sportul ca activitate constantă ne transmite că suntem puternici și pricepuți. Manipulare pozitivă? De ce nu!

Doza de artă

Poate ai auzit până acum despre art terapie și meloterapie. Integrează conceptele astea în modurile tale sănătoase de a gestiona anxietatea. Ascultă o muzică relaxantă sau care îți place mult (nu tristă). Pictează, desenează la liber sau pe cărțile de colorat antistres pentru adulți, fă o muncă manuală (grădinărit, bricolat etc).

Puterea exemplului…

… este imensă. Iar dacă tu admiri pe cineva, ți se pare că este o persoană echilibrată, matură, te poate inspira inclusiv în ceea ce privește gestionarea momentelor dificile. Cum procedează atunci când e într-o situație de criză și nu-și sună pe rând toți prietenii? Care sunt acele modalități sănătoase de autoreglare pe care le pune în practică? Ce își spune?

Citește și:
Soluții pentru a nu mai fi cicălitoare cu prietenii și partenerul de viață

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle