Strategii să te calmezi când ești copleșită de emoțiile negative

Emoțiile negative te fac să îți pierzi controlul și starea de bine? Pune în practică aceste strategii, ori de câte ori simți nevoia.

Strategii să te calmezi când ești copleșită de emoțiile negative

Emoțiile negative nu sunt un inamic. Ele trag semnale de alarmă când ceva nu este în regulă pentru tine. Că sunt necesare limite, să ceri ce ai nevoie, să te îngrijești mai bine de nevoile tale emoționale. Ia lecția, ascultă-ți și corpul, apoi vezi ce poți face mai departe. Iar când emoțiile negative devin copleșitoare și te incapacitează, nu le lăsa să preia controlul.

Tehnicile de respirație…

… sunt foarte eficiente pentru calmarea anxietății, furiei, fricii. Inspiră lent pe nas și expiră lent pe gură, fiind atentă să se umfle abdomenul, nu toracele. Poți găsi un ritm al tău, personalizat, sau poți urma tehnici clare bazate pe numărătoare. De exemplu 2-4-2, când inspiri și expiri pe doi timp, ții respirația pe 4 timpi. Cel mai simplu numeri în gând.

Distrageri

Mintea ta poate avea tendința să rătăcească în scenarii care mai de care mai înfricoșătoare, în care tu prevezi un viitor teribil, ori te concentrezi pe simptomele fizice pe care le consideri drept îngrijorătoare. O senzație de nod în gât, presiune pe piept, senzații de cald/rece etc. Nu lăsa gândurile să meargă în astfel de zone și abate-le traseul anxios observând și descriind mental toate obiectele dintr-o cameră, oamenii de pe stradă, din metrou, elementele din natură care ne înconjoară.

Animăluțul de companie

Ai un cățel sau o pisică? Lucrezi de acasă? Te-ai enervat teribil cu ceva legat de serviciu, ți se pare că nu ești apreciată suficient? Ai seara un moment de vulnerabilitate în care te simți singură? Apelează cu încredere la terapeutul tău cu blană. Mângâie animalul de companie, ia-l în brațe, jucați-vă, are un efect puternic antistres.

Fă mișcare!

Fie că ieși la alergat, faci acasă un scurt antrenament de yoga ori unul cu gantere, mergi să te plimbi, te duci la sală… nu contează tipologia. Important este să faci mișcare! Iar dacă preferi activitățile outdoor, aerul curat pur și simplu îți va limpezi mintea.

Lucruri la care ești bună

Probabil că încrederea în sine scârțâie teribil în astfel de momente, și e timpul să îi dai un boost. Care sunt acele lucruri la care te pricepi, la care ești bună? Pune-le în practică. Vor fi o distragere agreabilă, iar văzând succesul obținut în mod cert te vei simți mai bine. 

Colorează

Cunoști cărțile de colorat pentru adulți? Sunt foarte utile în gestionarea emoțiilor negative. Simți nevoia de un upgrade? Apucă-te serios de pictat, modelaj, sculptură, orice activitate creativă.

Mingiuța de cauciuc

Poți da pumni în pernă, țipa în pernă, ori poți strânge în mână o mingiuță moale. De asemenea poți pune pe încheietură câteva elastice de păr sau de bani și poți trage ușor de ele, apoi le dai drumul, fără să te rănești.

Așterne totul pe hârtie

Simți că explodezi? Scrie o scrisoare terapeutică, pe care nu o trimiți, o distrugi ulterior, și pune acolo toată furia, tristețea, toate temerile. Fă asta când ai parte de intimitate și nu te va deranja nimeni.

Citește și:
Ești nesigură? Învață cum să iei decizii corecte și bune pentru viitor

Foto: PR

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle