Star kids – cum sunt afectati copiii de celebritatea parintilor

Am minti daca am spune ca nu ne uitam cu mare atentie la odraslele celebritatilor. De ce, totusi, asta nu ne face sa ne expunem mai putin propriii copii?

Star kids – cum sunt afectati copiii de celebritatea parintilor

Apoi Jessica Alba, care si-a infiintat afacerea, The Honest Company, in urma cu doi ani, are acum o linie de produse organice pentru bebelusi, inspirata chiar de greutatile pe care ea insasi le-a intampinat atunci cand a cautat biberoane sau scutece din materiale cat mai naturale. Ca sa nu mai vorbim despre linia de haine a Jessicai Simpson, care a beneficiat de perioadele de sarcina ale fondatoarei, caci colectiile maternity s-au vandut ca painea calda in perioadele in care vedeta era fie insarcinata, fie incerca sa isi ascunda kilogramele castigate in acea vreme.

Unele dintre mamele celebre si-au impus roluri inca mai ambitioase, desi nu la fel de profitabile. Brooke Shields a vorbit deschis despre depresia post-partum care a afectat-o dupa nasterea fiicei ei, iar scandalul care a urmat si in care a fost implicat mai cu seama Tom Cruise nu a facut altceva decat sa atraga atentia asupra acestei probleme despre care se vorbise prea putin pana atunci. Jenny McCarthy a devenit o activista pentru promovarea terapiilor alternative pentru autism dupa ce fiul sau a fost diagnosticat cu aceasta boala. Vedeta a inceput deci sa scrie carti de parenting si sa se impotriveasca vaccinarilor, despre care crede (nu tocmai intemeiat) ca ar determina aparitia bolii.

Dar, din orice motiv ar face-o, vedetele – care pana acum ceva timp ne dadeau doar lectii de muzica, actorie si moda – devin repere si cand vine vorba de cresterea copiilor. Iar publicul le supune unori presiuni uriase: nu ne mai ajunge ca ele sa fie doar bune in profesia lor sau extraordinare in aparitie. Altfel nu s-ar explica de ce judecam atat de aspru orice gest pe care il fac in calitate de parinti. Ganditi-va doar la Suri Cruise ca sa va aduceti aminte ce inseamna ca un parinte sa isi vada fiecare act atent monitorizat. Da, poate ca veti spune ca este pretul pe care il platesc pentru celebritate, mai ales ca vorbim aici de un copil care a aparut, la doar cateva luni, coafat, in revista Vanity Fair.

Voi cum v-ati simti daca pantofii sau gustarile copilului vostru ar fi analizate de mii de oameni? Sau daca, cum i s-a intamplat Angelinei Jolie, ati fi criticata pe mapamond pentru ca va incurajati fiica sa poarte haine baietesti? Una peste alta, multe vedete par sa-si fi acceptat deja inca un rol public, acela de parinti, pe care se straduiesc sa-l joace cum se pricep mai bine. Daca unele militeaza pentru organizatii care se ocupa de copii folosindu-se de imaginile propriilor progenituri ca sa-si promoveze cauzele, altele isi asuma statutul de super-mame din ratiuni ceva mai comerciale. Uitati-va doar la un episod din reality show-ul True Tori, despre viata lui Tori Spelling, ca sa intelegeti despre ce vorbesc. Atat emisiunea, cat si site-ul ei de petreceri pentru copii inseamna pur si simplu expunerea directa a unor minori care poate ca nu ar fi de acord cu asta, din ratiuni pur comerciale, in vreme ce mama lor, vedeta spectacolului, comenteaza la infinit pe tema atat de delicata a maternitatii sub lupa paparazzi-lor.

Si este ceva nefiresc aici, asa cum este in toata aceasta poveste in care fotografiile cu copii sunt folosite de vedete ca sa stranga like-uri si follower-i pe retele de socializare, fiind de data aceasta postate chiar de catre parinti, si nu de paparazzi dornici de castig rapid. Celebritatile au ajuns, in parte, sa legitimeze chiar actele impotriva carora se revoltau cu doar cativa ani in urma, fie pentru (mai multa) popularitate, fie din dorinta de a arata lumii intregi ca au totul.

Numai ca, in toata aceasta batalie pentru faima si like-uri, mai exista cateva mame faimoase (Jennifer Garner si Halle Berry, printre cele mai proeminente) care apar in fata tribunalelor aparand inversunat dreptul la viata privata al propriilor copii si povestind despre hartuirile carora le cad victime micutii. Dar cazurile lor sunt din ce in ce mai putine, iar vocile le sunt din ce in ce mai stinse. Si trec neluate in seama atunci cand Kim Kardashian ajunge pe primele pagini ale tabloidelor impingand un carucior in care troneaza micuta North West (care a aparut deja in Vogue si CR, accesorizata cu Chanel, la varsta de un an) sau cand Blue Ivy urca pe scena Video Music Awards sa isi felicite mama. Si noi ramanem cu intrebarea: cat de normal este ca fotografiile copiilor sa fie raspandite peste tot? Si cat de firesc este sa privim spre gesturile celebritatilor ca si cand ele ar putea sa ne invete mai bine cum sa ne crestem copiii?

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din lifestyle