Soundtrack-uri care bântuie – Part I (de Corina Bud)

Îmi place mult să…ascult filmele. Să deschid bine și urechile, nu doar ochii și să simt povestea după fiecare accent, acord, piesă care acompaniază povestea cinema.

Soundtrack-uri care bântuie – Part I (de Corina Bud)

Pasiunea mea pentru ascultatul de filme a început după ce l-am auzit, acum câțiva ani, pe domnul Nae Caranfil mărturisind că iubește, atunci când face un film, să găsească, să aleagă, să potrivească soundtrack-ul poveștii pe care o spune în imagini.

În cultură superficială și foarte fast a lumii muzicale pop, știm că o piesă poate fi ridicată' și are mai multe șanse de heavy rotation dacă are un clip interesant, puternic, remarcabil. Dar, de cele mai multe ori, slujește, de fapt, imaginea de produs a artistului, după o rețetă și, în industria românească, după un reper care are deja succes în afară.

Dar în cinema… Eh, aici își găsește cu adevărat, cred eu, rostul muzica.

Mult după ce ieșim din sala de cinema, soundtrack-ul rămâne în mințile noastre, îl fredonăm în loop și rămâne în noi visceral, pentru totdeauna.

Magia filmului nu e doar pe ecran, ci și în urechile noastre.

Fără nicio pretenție de cinefil educat, ci doar cu intenția de pasionată de filme și muzică pop, va recomand mai jos o listă de filme de… ascultat.

E o selecție foarte personală și sper să vă inspire acest final de vară foarte cinematografic.

Goodfellas (1990)

Cei care se pricep spun că Martin Scorsese e absolut magnific atunci când își alege muzica de film și că Goodfellas e exemplul impecabil de soundtrack pentru o poveste vizuală. Pe mine m-a rupt climaxul paranoid al lui Ray Liotta, marcat de un megamix dement, care sare de la Harry Nilsson la Muddy Waters. Tony Bennett, Aretha Franklin, Cream, Bobby Darin, The Shangri-Las. This soundtrack is better than sex, baby.'

The Virgin Suicides (1999)

Am adorat filmul asta, cu grația lui estetică, pe care doar Sofia Coppola știe să o creeze. Filmul are 2 soundtrack-uri foarte clare. Unul are rădăcini de 70s, e foarte mișto și merge perfect cu lumina de miere a poveștii, dar mult mai cool, zic eu, e cel creat de Air (un duo electro, francez) care a creat toate accentele-emoție ale filmului.

Îl puteți asculta aici: https://www.discogs.com/de/AIR-The-Virgin-Suicides/release/15276

Guardians of the Galaxy (2014)

Aproape toată lumea adoră seria asta, dar TOATĂ lumea e nebună după soundtrack-ul ales de Janes Dunn pentru filmul lui. Iar maniera în care își alege piesele, e absolut senzațională:

Adevărul e că am o listă de 500 de piese pe care, cred eu că personajul Meredith Quill (n.r.: mama personajului central, Peter Quill) le-ar adora. Le țin într-un folder în computer, le ascult când scriu scenariul (chiar când scriu treatment-ul, înainte de scenariu) și pe măsură ce îmi vin ideile, aleg câte o piesă care să însoțească momentul, locul sau acțiunea pe care o gândesc'.

https://www.tunefind.com/movie/guardians-of-the-galaxy-2014

Drive (2011)

E cu Ryan Gosling, ok. E un noir cu un ritm interior absolut minunat. Dar ce e absolut uau e soundtrack-ul retro, electro, care dă un strat emoțional filmului absolut perfect. Iar A Real Hero', creat de Electric Youth&College pentru finalul filmului, bântuie.

Marie Antoinette (2006)

Da, Sofia Coppola, din nou. Am oscilat între Lost în Translation și Marie Antoinette, dar, pentru că sunt superficială, l-am ales pe ultimul, din rațiuni fashion.

Pentru ambele filme, regizoarea a lucrat cu același Brian Reitzell pentru alegerea soundtrack-ului, iar în povestea cu iz franțuz, cei doi au ales minunat. Îmi place de mor versiunea celor de la Bow Wow Wow pentru I Want Candy', dar toate alegerile de soundtrack ale filmului dau note complet noi și moderne unei povești controversate de acum 250 de ani.

Baby Driver (2017)

The Beach Boys, Dave Bruback, Beck, Barry White, Queen, Jon Spencer, The Damned, Commodores fac un superfundal pentru musicalul' ăsta cu urmăriri de mașini, care mie mi-a plăcut tare. Sunt destui care spun că filmul nu are un soundtrack pentru nerds', ci unul care creează tocilari muzicali'.

Blue Velvet (1986)

Îl pun aici pentru toți adoratorii de Twin Peaks și muzica halucinantă a lui Angelo Badalamenti, cântată de Julee Cruise, pentru că ăsta a fost primul film pentru care cei 3 au colaborat. Iar împreună cu Shostakovich, Roy Orbison, Ketty Lester, fac un soundtrack de Blue Velvet de-o stranietate seducătoare.

Va urma…

Citește și:
Meet Anitta: cel mai cool star pop din Brazilia (de Corina Bud)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din lifestyle