Say hey for Jay (de Corina Bud)

Urban Dictionary spune că "hustla" înseamnă: tip/tipă care transformă orice întreprinde în profit +++. Și toate comments-urile care acompaniază definiția îl trec la exemplu de referință pentru “hustla culture” pe… Jay Z.

Say hey for Jay (de Corina Bud)

Yep, unul din cei mai influenți oameni din cultură pop a noului mileniu „is a HUSTLA”.

Întrebat într-o conferință „pe cine admiră din generația nouă de business”, Warren Buffet (da, moșulețul ăla simpatico, care de 10 ani e mereu în top 3 richest guys) a spus molcom și pisicher: Jay Zzzz.

Jay Z este „the hustle” și, de mai bine de un deceniu, domină confortabil, cu o viziune „larger than life” lumea pop, digitală și e inspirație și pentru artiști, și pentru poeți, și pentru producers, și pentru business people. Cool rău, nu?

Știu personal minimum 3 oameni din industrie care dorm cu portretul lui Jay lângă pat și zău dacă sunt ciudați. Omul e superinspirațional și de ceva vreme mă obsedează mai rău decât o obsedează Kylie Jenner pe Kylie Minogue.:)

Îi dau un google despre personaj minimum o dată pe săptămână, am „ras” toate documentarele despre el, îi știu interviuri, muzica.

Nu încerc cu orice preț să vă conving că tipul e genial, dar vă invit să stați 2 minute și să citiți ce e mai jos. Și, s-ar putea să îngroșați bine de tot rândurile neofiților Jay Z.

  • Shawn Corey Carter (numele lui real) vine dintr-o familie supersimplă și a fost crescut, împreună cu 3 frați, de o mama singură, tatăl părăsindu-și familia când Jay avea 9 ani;

  • A trăit într-un cartier plin de violență, a fost drug-dealer și la 12 ani și-a împușcat fratele în umăr pentru că îi furase bijuteriile (cel puțin așa spun legendă și niște versuri by Jay-Z din 1982);

  • Și-a vândut primele CD-uri direct de pe bancheta mașinii lui, pentru că niciun label nu credea în el;
  • Spune că cea mai bună strategie în business este „pariază pe tine însuți”. Așa că în 96, a creat Roc-A-Fella Records, un label indie cu care și-a scos primul album, Reasonable Doubt, și a intrat direct pe locul 23 în Billboard 200. Așa a început legenda;

  • Michael Jackson a pus voci pe hitul „Girls, Girls, Girls”, dar nu și-a pus numele pe piesă, din respect pentru Jay;
  • Încearcă (și după 17 ani de relație) să o ducă la pizza pe Bey, în fiecare duminică, în Brooklyn;

  • Își scrie TOATE versurile în minte, fără să pună pe hârtie niciun vers;
  • Caută și crede enorm în valoarea „underdog”, în talente pe care nu mizează nimeni și face parteneriate cu mărci de care mulți se îndoiesc. Așa a explicat Jay alegerea lui din 2003, de a nu face parteneriat cu Nike, ci cu Reebok și compania a declarat că a vândut 30.000 de perechi de sneakers cu 200 de dolari în prima oră de la lansarea campaniei;

  • Își folosește mult din avere și notorietate pentru teme sociale grele, cu relevanță pentru societatea americană. În 2013 a creat Shawn Carter Fund prin care ajută elevi din zone economice defavorizate să își ducă la bun sfârșit proiectul educațional;

  • E un artist, un mare pasionat de poezie și cei care-l cunosc spun că poate vorbi la nesfârșit despre structura poetică, vers și cuvânt care schimbă.

Say „hey!” for Jay!

Citește și:
Amy. Mereu, Amy (de Corina Bud)

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din lifestyle