Phoebe Philo, Where Art Thou?

Plecarea lui Phoebe Philo de la Celine (fără accent ascuțit pe e, noua semnătură a lui Hedi Slimane) a creat o adevărată isterie în lumea modei.

Phoebe Philo, Where Art Thou?

Or, numirea lui Slimane în calitate de șef de ceremonii al casei a întreținut (și întreține) această isterie. E bine? E rău? E nicicum?

Acum mulți ani, pe vremea când Hedi Slimane era director de creație la Dior Homme, mă aflam la Paris, mai precis la Le Beau Marche, în căutarea unei jachete de smoking pentru un prieten care urma să se căsătorească. Poate ar trebui să precizez că prietenul respectiv era un bărbat cu o greutate perfectă. Și poate ar rebui să mai precizez că nu a intrat în absolut nicio piesă din acea colecție. Frustrant, nu? Oricum, a fost amuzantă replica unei vânzătoare care a spus că mare parte a clientelei era formată din lesbiene bogate anorexice, trecute de 45 de ani. Amuzantă și, în egală măsură, relevantă pentru spiritul Dior Homme.

Vă întrebați, poate, de ce fac această paralelă și ce legătură au toate aceste lucruri cu faptul că Phoebe Philo a decis să plece de la Celine?

Păi, deunăzi, intrigat de imaginile care anunță cu surle și trâmbițe prima colecție a lui Slimane pentru Celine, mai precis de una dintre imagini ce are în plin plan un adolescent anorexic, imagine care îl reprezintă 100% pe veșnic tânărul Slimane, am lăsat un comentariu pe contul oficial de Instagram al casei – „Hedis ego will kill the spirit of Celine.'

Comentariul a fost șters în maxim 15 minute, dar timpul a fost suficient pentru a strânge 2.000 de like-uri.

Aceeași chestiune am simțit-o și când a venit la Saint Laurent – renunțarea la numele lui Yves a fost primul semn ce anunța orgoliul nemăsurat al lui Slimane. Chestie care se confirmă acum, odată cu renunțarea accentului ascuțit de pe e, la Celine.

View this post on Instagram

THE NEW LOGO HAS BEEN DIRECTLY INSPIRED BY THE ORIGINAL, HISTORICAL, VERSION THAT EXISTED IN THE 1960S.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ THE MODERNIST TYPOGRAPHY USED DATES FROM THE 1930S. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ THE ACCENT ON THE E' HAS BEEN REMOVED TO ENABLE A SIMPLIFIED AND MORE BALANCED PROPORTION, EVOKING THE CELINE COLLECTIONS OF THE 1960S WHERE THE ACCENT WASNT USED OFTEN. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ THE SPACING BETWEEN THE LETTERS HAS BEEN BALANCED OUT AND THE LETTERS HAVE BEEN BROUGHT CLOSER TOGETHER. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ THE 1960S VERSION OF THE LOGO INCLUDING THE WORD PARIS', WILL BE REINSTATED WITHIN THE CLOTHING AND ON PACKAGING, HOWEVER PARIS" WILL NOT APPEAR BENEATH THE LOGO ON CAMPAIGNS. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #CELINEBYHEDISLIMANE

A post shared by CELINE (@celine) on

Adică, pentru Slimane nu e suficient că shimbă radical direcția unei case, simte nevoia să îi schimbe și numele. Oricum, ce fac eu acum sunt niște supoziții – nu am de unde să știu cum va arăta prima lui colecție pentru Celine. Dar ceva îmi spune că nu vom regăsi nimic din fluiditatea cinematografică pe care a implementat-o atât de bine Phoebe Philo.

În plus, mai există o problemă – Slimane transformă în grunge absolut orice atinge. Și nu e totul despre ce îi place lui Slimane, nu e totul despre băieți anorexici și jeanși negri ultra-slim, nu e totul despre corpuri ce par că se destramă și care cântăresc 40 de kilograme cu tot cu bocanci în picioare.

Un lucru e sigur – Phoebe Philo a redefinit complet noțiunea de feminitate contemporană. A impus, mai mult decât asta, principala direcție estetică în styling – acel minimalism lejer, sofisiticat, ce a fost instantaneu preluat de majoritatea designerilor.

Mi-ar părea rău ca Slimane să distrugă aceste lucruri, doar pentru că orgoliul lui nemăsurat îi condamnă pe toți la inaniție și le impune să poarte jachete de smoking XXS în care și el de-abia se strecoară.

Celine nu e despre asta. Și nici nu va fi, indiferent câte comentarii vor fi șterse de acum înainte.

Citește și:
Balenciaga – cât dai, atât face?

Foto: Instagram (@celine)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din lifestyle