Olimpiada de design

Ai putea crede ca, atunci cind vorbesti despre Olimpiada, nu te poti gindi decit la sporturi. Ei bine, lucrurile stau putin diferit acum, a descoperit Ioana Ulmeanu.

A trecut ceva timp de cind spiritul olimpic intruchipa excelenta intr-un sport sau altul, fair-play-ul si dorinta de a participa la cea mai prestigioasa competitie din lume, care nu o implica si pe cea de a cistiga neaparat. Nu ca acestea nu ar fi suficiente, dar acum Olimpiadele au multe alte mize in afara de medaliile aduse acasa de cei mai valorosi sportivi.

Una dintre acestea este componenta care tine de design, caci acum fiecare competitie trebuie sa aiba loc pe stadioane sau arene cit mai sofisticate, construite de cei mai renumiti arhitecti si gindite cu mult timp inainte, astfel incit sa impresioneze atit sportivii prin nivelul ridicat al instalatiilor, dar si spectatorii – prin felul in care arata si gradul mare de confort. Posterele care popularizeaza evenimentele sint un alt motiv de mindrie pentru organizatori si aceasta tocmai pentru ca sint unele dintre cele mai eficiente metode de comunicare. Urmeaza, pe rind, torta olimpica, cea care simboliza, in cadrul jocurilor antice, furtul focului de catre Prometeu, si care acum calatoreste din Grecia pina la locul in care are loc Olimpiada in anul respectiv, pe parcursul multor zile. Obiceiul de a purta torta din Grecia este, insa, unul relativ recent fata de bogata istorie a jocurilor olimpice, caci a fost introdus in 1936, in timpul concursurilor de la Berlin. La fel de importante sint, in ultima vreme, si costumele si echipamentele pe care le poarta sportivii care isi reprezinta tarile, atit la marea ceremonie de deschidere, cit si in cadrul probelor la care concureaza. Acum, multe dintre tari isi desemneaza cei mai buni designeri ca sa conceapa respectivele tinute.

Competitia designerilor

Cum Londra este anul acesta gazda extrem de primitoare a Olimpiadei, pregatind o multime de evenimente conexe, care se leaga atit de competitie, cit si de Jubileul de diamant al Reginei Elisabeta a II-a, era firesc sa fie si prima mare capitala care sa anunte ce designer va semna outfit-urile purtate de sportivi. Este vorba despre Stella McCartney, cea care are deja o experienta de opt ani in designul tinutelor pentru sport, caci de tot atitia ani colaboreaza cu un mare nume in domeniu. McCartney, desemnata director creativ pentru acest proiect, a dezvaluit deja o parte dintre look-uri, in cadrul unui eveniment care a avut loc la Tower of London. Acolo, atleti ca Jessica Ennis, Phillips Idowu si Ellie Simmonds au purtat pentru prima data echipamentele care demonstreaza, de parca mai era nevoie, ca echipa Marii Britanii va beneficia si de cea mai buna tehnologie in ceea ce priveste materialele si taieturile – destul de pretentioase, dat fiind faptul ca sportivii vor performa in ele –, dar si de unele dintre cele mai stylish tinute pe care le-au avut vreodata. Stella a luat decizia – contestata uneori – de a nu folosi steagul pentru tinute, dar a reusit sa dea o identitate unitara echipei. De altfel, kit-ul gindit de McCartney este cel mai complet creat vreodata pentru o echipa nationala, caci include si hainele pentru competitie, si pe cele pentru antrenamente, tinutele de prezentare, incaltamintea si accesoriile – adica aproximativ 175 de mii de obiecte.

Si Giorgio Armani, designerul care va imbraca echipa Italiei, a renuntat la culorile traditionale ale steagului, alegind bleumarinul si albul drept culorile in care se vor prezenta atletii. Fiecare sportiv a primit un set de cite 50 de piese concepute de designer sub label-ul EA7, de care va avea nevoie pe parcursul olimpiadei, dar in care nu va concura. De altfel, o parte din echipa va si aparea in campania publicitara a brand-ului, alaturi de sportivii britanici Emily Pidgeon si Liam Phillips. Din partea Italiei a contribuit si Miuccia
Prada, caci brand-ul pe care il detine va imbraca echipa de navigatie a tarii si staff-ul tehnic al acesteia. Statele Unite ale Americii vor descinde in Europa in tinute semnate de catre cel mai „national” dintre designerii lor: este vorba despre Ralph Lauren, care isi continua colaborarea cu echipa, concepind outfit-urile pentru ceremonia de deschidere si pentru parada de final.

Si, daca pina acum am tot fost dezamagiti de alegerile vestimentare ale echipei Romaniei, desi nu si de performantele ei, de data aceasta se prea poate sa ne placa felul in care se vor imbraca atletii. Asta pentru ca brand-ul Patzaikin va regindi complet look-ul olimpicilor, comunicatul oficial anuntind deja ca nu vom mai vedea nici urma din uniformele cu cravata in care au defilat pina acum sportivii. Brand-ul Patzaikin a fost creat anul trecut de catre canotorul roman care a participat la cinci olimpiade ca sportiv si la alte cinci ca antrenor, si si-a prezentat deja prima colectie la Saptamina Modei de la Berlin. Acum, Ivan Patzaichin a conceput niste haine pe care el insusi le-ar fi purtat in competitii, colorate si ecologice, din materiale ca inul si cinepa, cu ajutorul designerului Olah Gyarfas, pe care il cunoasteti de cind semna sub label-ul de nisa Rozalb de Mura. Fiecare costum va fi personalizat in functie de disciplina in care vor concura sportivii, iar culorile predominante ale echipamentelor vor fi albastrul si albul, mai spune anuntul oficial, hainele fiind inca secrete pina la prezentarea oficiala.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle