Moda anilor ’70 – intre nostalgie, evolutie si paradox

Toata lumea este, deja, la curent cu faptul ca anii ’70 au pus stapanire pe moda momentului. Maurice Munteanu se intreaba cat la suta din aceasta ecuatie reprezinta marketing, cat la suta creativitate si cat evolutie.

Moda anilor ’70 – intre nostalgie, evolutie si paradox

Intotdeauna am stiut ca schimbul de idei este important, vital chiar, mai cu seama daca are loc intre parteneri de dialog din generatii diferite. Sa nu va imaginati ca in moda lucrurile stau altfel. De la un schimb de idei in redactia Elle s-a nascut si acest material.

Tot departamentul de moda observase ca intreg sistemul a fost pe deplin cucerit de estetica destul de controversata a anilor 70. Asa ca iata ce-mi spunea directorul nostru de moda, Domnica Margescu, inaintea ultimei sedinte de redactie: „Maurice, trebuie sa scrii neaparat ceva despre acest fenomen retro-compulsiv. Suntem, efectiv, inconjurati de sarafane, franjuri, saboti si jeansi evazati. Toate show-urile arata aproape la fel, toate pictorialele de moda trateaza fenomenul retro!. Iar discutiile ulterioare din redactie s-au invartit in jurul aceluiasi fapt.

Ei bine, nu ar trebui sa ne mire acest lucru. Oamenii, pentru a evolua, au nevoie, in primul rand, de nostalgie, simt nevoia sa priveasca inapoi, sa se inspire din trecut; in plus, acum este din ce in ce mai cool sa aplici conceptul de slow living.

In ceea ce priveste tendintele in moda, pe de o parte marketing-ul agresiv ne indeamna sa consumam, pe cealalta parte ecologistii ne spun ca e foarte OK sa reciclam, sa redescoperim garderobele mamelor noastre etc. Oricum, anii 70 reprezinta cea mai mare tendinta a ultimilor ani. Este, de fapt, mai mult decat o tendinta. Aceasta estetica isi propune sa impuna si un stil de viata.70-mediu2

Foarte multe dintre voi veti fi dezamagite si veti spune ca nu e nimic nou in toata afacerea asta. Or, noutatea, factorul creativ, viziunea personala stau tocmai in reinterpretarea vechiului si transformarea lui in nou.

Sa luam, de exemplu, cazul lui Hedi Slimane la Saint Laurent. Colectia de primavara-vara reprezinta un fel de trecere in revista a obsesiilor miscarii grunge, tratate intr-o maniera foarte personala. Slimane a deconstruit influentele grunge si le-a aplicat un filtru intens saptezecist. Toata colectia trimite cu gandul la recuzita unui film. Dar nu orice film, ci unul european, independent, marcat de obsesiile glamour ale anilor 70, de stilul heroin chic. Bref, cocktail-ul Saint Laurent inseamna o viata de noapte agitata, intensa si destul de… depravata. Evident, ma refer strict la styling-ul colectiei.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle