Jucarii pentru fetite mari

Jucariile sexuale au ajuns de citiva ani buni si pe piata roma­neasca. Chiar daca la acest capitol oferta este greu de comparat cu cea din Occident, fetele jucause pot gasi cite ceva si in magazinele de la noi.

Jucarii pentru fetite mari

Cine sint, la noi, clientii sex-shop-urilor? „Clientii nostri sint de toate virstele si de ambele sexe“, imi spune vinzatoarea unui magazin din centrul Bucurestiului. Numarul barbatilor este ceva mai mare decit al femeilor, dar nu mai mult de 60%.

Virsta? De la 18 ani (desigur!), pina la peste 60 de ani. In schimb, managerul altui magazin din Bucuresti a marturisit ca aproximativ 90% din clientii care intra la el in magazin sint barbati si ca majoritatea femeilor se limiteaza la a cumpara lenjerie sau articole de imbracaminte. Insa – surpriza! – barbatii cumpara cel mai des ca­douri pentru femei: vibratoare, bile erotice sau lenjerie sexy.

Intr-un alt magazin, o tinara de 27 de ani, care tocmai cum­parase o masca din catifea cu imprimeu animal print, a fost de acord sa stea de vorba cu mine. Mi-a spus ca nu se simte deloc jenata sa cumpere jucarii erotice si ca de multe ori vine aici impreuna cu prietenul ei. „Am acasa un vibrator pe care mi l-a daruit prietenul meu. Nu cred ca daca am un prieten nu pot sa am si lucruri de-astea acasa. Daca nu din alt motiv, macar pentru ca e mult mai amuzant sa le foloseasca altcineva pe tine decit sa le folosesti singura.“ No comment.

Dupa aceste vizite prin sex-shop-urile din Bucuresti, am fost curioasa sa trag cu ochiul si in ograda occidentala, asa ca… am intrat pe Net. Am aflat de aco­lo ca femeile au inceput de ani buni sa scape de inhibitii si nu se mai sfiesc sa faca astfel de cumparaturi. De altfel, aceste obiecte devin din ce in ce mai rafinate si apar tot mai multe magazine de lux. Kathryn Hoyle, proprietara unui astfel de ma­gazin din Londra, isi aminteste ca atunci cind si-a inceput afa­cerea, obiec­tele care puteau fi cumparate din majoritatea sex-shop-urilor erau „niste chestii oribile, pline de vene, care aratau de parca tocmai fuse­sera hacuite de pe corpul unui barbat“.

Or, femeilor le plac lucrurile frumoase, elegante, asa ca nu prea se imbulzeau sa le cumpere. Astazi, lucrurile au evoluat. In primul rind, sexul a cucerit te­ritorii extinse in cultura de masa. Oamenii nu se mai jeneaza sa discute despre nevoile lor sexuale, iar seriale precum Sex and the City fac din acest lucru ceva aproape banal. Pe masura ce optica se schimba, ma­gazinele de acest gen devin tot mai specializate.

Astfel, firme precum Coco de Mer sau Myla se autodefi­nesc ca sex-shop-uri pentru clientele Pra­da, in timp ce site-ul tabooboo.com se adre­sea­za „generatiei Diesel“. „Oamenii care cumpara de la noi“, spu­ne ma­nagerul Alan Lucas, „cum­para, de asemenea, Play Station Sony si beau Absolut Vodka.“

Dupa ce am explorat o du­zina de astfel de site-uri (plus inca pe-a­tita altele „de du­zina“), maga­zinele pe care le-am vazut in Bucuresti mi s-au parut cam triste si, in orice caz, lipsite de eleganta si stralucire. Destul de interesante sint, in schimb, forumurile de discutii pe tema jucariilor sexuale. Multi se intreaba daca nu cumva aceste produse ii pun in pericolul de a ramine fa­ra partener. Adica iubitul sau iubita s-ar putea descurca si singuri.

Dragilor si dra­gelor, daca vreti sa stiti, eu cred ca desi juca­riile astea pot face multe lucruri pe care oa­menii nu le pot, ele n-au cum sa distru­ga o relatie. Macar pentru ca nu pot sa te sa­rute, sa te min­giie, sa-ti vorbeasca, sa te priveas­ca cu dragoste sau sa-ti spuna „te iubesc“.

Arhiva revistei ELLE

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle