Interviu exclusiv cu designerul Michael Kors

Michael Kors, supranumit si regele glam-ului, are abilitatea de a transforma orice tinuta, orice piesa, oricat de sporty ar fi ea, intr-una sic si eleganta. Domnica Margescu a stat de vorba cu designerul despre perioada lui favorita din moda, despre estetica americana si drumul sau catre succes.

Interviu exclusiv cu designerul Michael Kors

Rafinamentul, eleganta si o doza suficienta de relaxare definesc stilul americanului Michael Kors si al creatiilor sale. Pot spune ca Michael Kors este intruchiparea asa-numitului vis american. Designerul a copilarit langa New York, intr-o casa in care moda era unul dintre subiectele zilnice de conversatie, a studiat apoi la Fashion Institute of Technology din Manhattan, pana cand a decis sa renunte la scoala pentru a-si incepe propria afacere. In 1984 a prezentat prima colectie, definita de criticii de moda drept „o serie de piese sporty, clasice, de lux. Si a reusit sa pastreze pana azi acest concept, imbunatatindu-l insa de la an la an. Timp de sase ani a fost si directorul creativ al casei frantuzesti Céline, casa pe care a reusit sa o repuna pe picioare.

Trebuie sa recunosc, la show-urile sale care se desfasoara mereu la Spring Studios, un spatiu tipic newyorkez, atmosfera este speciala: totul este alb, cu lumina naturala, iar publicul are ceva din spiritul sau relaxat, dar glam. Dar te las sa descoperi singura mai multe informatii despre designerul american ce a facut istorie.

ELLE: Stiu ca dragostea ta pentru moda a inceput chiar de la varsta de 5 ani, cand ai stilizat tinuta mamei tale pentru cea de-a doua nunta a ei. Ea a fost prima ta muza?
Michael Kors:
Am crescut intr-o casa in care toata lumea era obsedata de moda, asa ca femeile din familia mea au fost si raman cele care ma inspira. Eram, in acelasi timp, fascinat de imaginile surprinse de paparazzi cu Jackie O, Elizabeth Taylor, Lauren Hutton si altele. Ele aratau fabulos pe un yacht in Capri intr-o zi, iar in urmatoarea zi le vedeai la o cina black tie in New York. Aceste femei au fost, de fapt, primele adevarate jetsetter-ite, care aveau nevoie de o garderoba cu care sa poata calatori si care sa tina pasul cu stilul lor de viata.

ELLE: Ai un model sau un mentor?
M.K.:
Cei care ma inspira, de obicei, sunt oamenii pe care ii intalnesc atunci cand lucrez sau cand calatoresc – femei care muncesc, dar care au si un stil uimitor.

ELLE: Ai stiut intotdeauna care va fi meseria ta sau au fost si momente in care ti-ai dorit sa faci altceva?
M.K.: Moda a fost dintotdeauna lucrul de care stiam ca sunt pasionat. Inca de cand eram foarte tanar ma interesa stilul si aveam opinii ferme despre asta. Mai tarziu, am devenit companionul de shopping al mamei si al bunicii mele. Aveam rude care lucrau in industria textila, iar mama a fost model, asa ca am avut dintotdeauna moda in sange. In liceu, mazgaleam mereu cate ceva sau desenam schite. Pur si simplu stiam ca aveam sa devin designer.

ELLE: Brand-ul Michael Kors a fost unul foarte bine definit chiar din momentul in care l-ai lansat, in 1981. Emana un aer tipic new¬yorkez, este sporty&minimalist&sic si mereu extrem de fresh. Ai stiut de la bun inceput in ce directie iti doreai sa construiesti acest brand?
M.K.:
Stiam, inca de pe vremea cand eram de-a dreptul obsedat de acele fotografii vechi cu celebritati care calatoreau pe tot globul, ca imi doresc sa creez imbracaminte sport sic si luxoasa, iar acest lucru a ramas valabil pana astazi.

ELLE: Cum te-a influentat, ca persoana si ca designer, fenomenul Studio 54, aceasta epoca extrem de puternica din punct de vedere estetic?
M.K.:
Moda din perioada Studio 54 nu cunostea nici o limita. Oamenii purtau orice voiau, iar ce alegeau sa poarte era aproape intotdeauna glam si extravagant. A fost o perioada incredibila! Si, cu siguranta, a jucat un rol in felul in care am ajuns sa inteleg conceptele de glamour si de individualitate a stilului.

ELLE: Din 1998 si pana in 2004 ai fost designerul casei Céline. Cum ai reusit sa te imparti, in acea perioada, intre doua estetici atat de diferite – cea americana si cea frantuzeasca?
M.K.
: Am fost atras de Cé­line pentru ca ADN-ul casei era imbracamintea sport de lux, nu couture-ul. Gandirea creativa din spatele vestimentatiei sport este aceeasi, indiferent de locul in care te afli. Este vorba despre piese singulare si separate, pe care femeile sa le poata purta in viata de zi cu zi. Anii pe care i-am petrecut la Céline m-au ajutat sa imi cultiv conceptul de moda globala, m-au facut sa inteleg ca o rochie trebuie sa poata fi purtata la fel de bine in Dubai si Singapore, ca si la Paris sau New York. Astazi, diviziunea asta dramatica nu mai exista.

ELLE: De fapt, ce crezi ca este specific pentru estetica americana?
M.K.:
Din punctul meu de vedere, fac haine in care oamenii chiar vor sa traiasca. Cred ca imbracamintea sport americana este sic, clasica, casual si totodata echilibrata, dar cu o tenta de senzualitate. Succesul sta in aceasta abordare complementara, yin-yang. Cand calatoresti in toata lumea realizezi ca imbracamintea sport nu este specifica doar americancelor. Femeilor din toata lumea le place sa se joace cu piese separate, usor de purtat si glam, pentru ca le permit sa isi exprime individualitatea.

ELLE: Drumul tau catre succes a fost destul de scurt. Cum te-ai obisnuit cu propria reusita?
M.K.:
Cred ca succesul nu vine peste noapte pentru nimeni. Pentru mine, au fost cateva decenii de munca grea. Designerii mai tineri ma intreaba deseori: „Cand iti dai seama ca ai reusit?, iar eu le raspund mereu: „Cand crezi ca ai reusit, atunci esti terminat!. Este important sa-mi urmez instinctele si sa raman sincer fata de mine si de principiile mele.

ELLE: Ce iubesti si ce urasti atunci cand vine vorba despre moda?
M.K.:
Iubesc faptul ca moda este mereu in schimbare! Si urasc pernitele pentru umeri!

ELLE: Ce parere ai despre noua era social media, ale carei influente se resimt puternic si in moda? Se potriveste brand-ului tau?
M.K.:
Social media a schimbat cu siguranta modul in care oamenii privesc moda. In locul celor cativa editori care au privilegiul sa priveasca hainele pe catwalk, acum exista sute de mii de fani pe tot intinsul globului care se pot conecta cu noi online si care pot simti ca fac parte din lumea noastra. E grozav ca suntem atat de strans legati de ei. Suntem un brand fondat pe un stil de viata cu un ritm rapid si nimic nu se potriveste mai bine acestui concept decat social media.kors-mic

ELLE: Crezi ca noile vedete, nascute din social media, vor ajunge mai puternice si mai influente decat cele de la Hollywood?
M.K.:
Cred ca celebritatile social media si bloggerii de fashion deschid lumea modei catre un public mai larg, iar acesta este un lucru foarte bun. Moda devine mai democratica decat a fost vreodata.

ELLE: Motto-ul tau pe Instagram este: cel mai glam lucru e sa arati intotdeauna ca si cand te-ai fi intors din vacanta. Asta defineste femeia Michael Kors?
M.K.:
Ideea este ca femeile ar trebui sa aiba intotdeauna acel look odihnit si acea stralucire sanatoasa care vin odata cu o vacanta reusita. Asta nu se intampla intotdeauna in viata, bineinteles, dar cu siguranta poti arata ca si cum s-ar intampla!

ELLE: Care au fost ideea de pornire si inspiratia pentru colectia de primavara/vara 2016?
M.K.:
Cand am conceput colectia, m-am gandit la femei foarte puternice si foarte creative, precum Georgia OKeefe sau Elsa Peretti. Aceste femei au inteles ca a fi feminina nu presupune sa lasi la vedere o suprafata mare de piele, iar ideea de piese care sunt sexy intr-un mod subtil este foarte puternica in intreaga colectie.

ELLE: O observatie amuzanta de la show-ul tau: toate fetele zambeau si erau foarte pozitive. Face parte acest lucru din filosofia Michael Kors?
M.K.:
Sunt un optimist si cred ca moda ar trebui sa fie distractiva. Imi plac modelele care au personalitate si carora nu le este teama sa rada sau sa zambeasca, asta ajuta hainele sa prinda viata. Poti fi sic si poti sa ai simtul umorului in acelasi timp!

ELLE: Crezi ca peste zece ani vei avea aceeasi abordare? Iti imaginezi, in viitor, un alt designer care sa creeze pentru Michael Kors?
M.K.:
Brand-ul meu a fost intotdeauna foarte consecvent, chiar de la inceput. Nu pot sa prevad viitorul, insa imi place ceea ce fac si sunt inspirat constant de oamenii si de locurile pe care le vad.

ELLE: In ce directie crezi ca se indreapta moda azi? Mai poate aparea ceva cu adevarat neasteptat?
M.K.:
Moda devine din ce in ce mai practica. Spre exemplu, hainele din ziua de astazi trebuie sa fie multifunctionale, sa se potriveasca zilelor ploioase din Londra, noptilor calde din Beijing si tuturor situatiilor care se afla intre acestea. Totul se intampla din ce in ce mai mult in afara sezoanelor, nu mai sunt reguli cand vine vorba despre moda, iar lucrul acesta este foarte interesant.

ELLE: Exista o piesa creata de tine de-a lungul timpului pe care o indragesti cel mai tare?
M.K.:
Nu as putea niciodata sa aleg o singura piesa, ma indragostesc in fiecare sezon.

ELLE: Cum iti petreci timpul liber?
M.K.:
Cand il am, imi place sa-l petrec cu prietenii si cu familia. Imi place sa ma relaxez pe plaja, sa ma uit la filme vechi, sa mananc, sa beau vin si sa privesc piese de teatru – sunt obsedat de teatrul muzical.

ELLE: Vorbeste-mi, te rog, despre campania lansata de tine, Selfless Selfie, destinata strangerii de fonduri pentru programul „Watch Hunger Stop.
M.K.:
Mi-am dorit sa contribui la schimbare la o scara globala, iar World Food Programe (WFP) este cea mai mare organizatie umanitara care lupta impotriva foametei. Ei ajuta, anual, milioane de oameni cu hrana, iar programul „Watch Hunger Stop strange fonduri si atrage atentia asupra acestei cauze. Si, pentru ca social media joaca un rol atat de important in lumea noastra, este o platforma globala perfecta pentru a-i face pe oameni sa constientizeze problema. Oamenilor le place sa isi faca selfie-uri. Daca ii pot ajuta pe altii facand asta, cu atat mai bine!

ELLE: Care este cea mai mare bucurie a ta?
M.K.:
Imi place sa fac design si sunt foarte norocos sa pot face asta in fiecare zi.

Colectia MICHAEL Michael Kors este disponibila in magazinele din Baneasa Shopping City si din Galeriile Grand Avenue din incinta JW Marriott.

Traducere: Ruxandra Marin

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle