Ghid de microtrend-uri pentru bloggerul contemporan

Derutat de viteza cu care se schimba lucrurile in spatiul virtual? ELLE Man te ajuta sa descilcesti itele incurcate ale Internetului.

Ghid de microtrend-uri pentru bloggerul contemporan

Bloggerii sint noii publicitari

Au fani, au bani, au masina (pentru teste, da?). Toate companiile vor ca produsele lor sa ajunga pe blog-uri. Copiii viseaza ca atunci cind vor fi terminat liceul sa aiba cel putin 300 de abonati la RSS. Mirajul blogosferei vrajeste pe toata lumea, de la pusti care vind subiecte pentru Bac pe Twitter, la PR-iste care se chinuiesc sa plaseze un viral si la domni seriosi care fumeaza trabuc si il injura tacticos pe Iliescu direct in comentariile blog-ului personal. Dar pentru a cistiga un avans tactic si pentru a elucida starea actuala a blogosferei, am face bine sa ne afundam intr-o analiza a celor mai importante trend-uri actuale. Maestre, muzica!

Generatia Nano

La inceput a fost cuvintul „LOL”. Sau – dupa caz – „ASL PLS”. Apoi a pornit avalansa de prescurtari, scurtaturi, acronime si simplificari care a pus incet, dar sigur, stapinire chiar si pe cei mai vigilenti navigatori ai Internetului. Asa a luat nastere trend-ul Nano. Dintr-o data, micimea a fost ridicata la rang de cavaler. Intii au inceput sa devina din ce in ce mai populare cuvinte ca ROTFL (roll on the floor laughing), a inceput si goana dupa „scule” minuscule, gadgeturi cit mai mici si mai incapatoare, apoi blogging si, in fine, microblogging, Twitter. Twitter-ul e teribil de popular! Exista sute de aplicatii separate care doar se folosesc de el pentru a face cu totul alte jucarii (wefeelfine.org), exista un Twitter pe care sa postezi clipuri video cu tine (12se­conds.tv) si chiar un Twitter pentru muzica pe care o recomanzi (Blip.fm). O productie recenta care impar­taseste entuziasmul nano e un serial de animatie facut de Seth MacFarlane – creatorul Family Guy – cu episoade de un minut (youtube.com/bk). In rest, nanocentricii se pot delecta cu review-uri de o singura propozitie, rezumate de seriale pe YouTube, opere de arta ca fundaluri pentru mobil si multe alte bunatati.

Nisa e cool

Asta e predica pe care o auzi de la orice marketing guru, de la fiecare maestru in dezvoltare personala: Fii unic! Fii cit mai diferit, dezvolta-ti brand-ul perso­nal. So, pe net, ca sa mergi la sigur, ar trebui sa ai cel mai de nisa jurnal. Asa ca e normal ca blog-ul unui hacker-emo-travestit-interesat-de-bibeloruri-sparte-si-de-maimute-cu-parul-rar sa fie mult mai cool decit al unui biet chitarist-anarhist-pasionat-de-fotografii-cu-scari-rulante. Deci alege-ti cu grija nisa, cit mai ingusta, mai freaky si cu cit mai putini concurenti.

Antreprenorul

El e intr-un fel echivalentul unui fashion victim. Practic, pe net poti fi antreprenor fara sa stii prea bine ce e aia business. Daca ai cel putin un site cu 200 de vizitatori pe luna, ai voie sa te recomanzi ca antreprenor. Legea iti permite… Dar nu asta e important. Important e sa ai stil! Sa scrii pe Twitter ca ai testat o noua husa de laptop, sa faci cu ochiul smechereste dintr-o poza de la mare pusa in header-ul blog-ului, sa apreciezi initiativele celorlalti antreprenori fosti colegi de clasa si sa ai oricind la tine sfaturi despre cum se pot face bani pe net. De asemenea, pentru a reusi in viata de antreprenor, trebuie sa folosesti cu dezinvoltura jargonul; mergi la sigur cu expresiile „early adoptarsi” („early adopters“ tradus in romgleza), „a brandui” si „am facut succes cu afacerea X”. Ca sa te faci remarcat printre antreprenori ar trebui totusi sa uiti de tinutele casual. Ai nevoie doar de un costum la dunga, ceas mare si un telefon din gama business.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din lifestyle