Fashionistele din Rusia cuceresc lumea

Au ajuns sa domine scena modei de strada! Dar oare ce le-a facut pe aceste tinere rusoaice ambitioase sa ajunga la acest statut, se intreaba Rebecca Lowthorpe.

Este sfarsitul lunii martie, weekend-ul Pastelui, iar eu o astept pe una dintre membrele mafiei rusesti a stilului, intr-o cafenea din Moscova. Lasati-ma sa va explic. Am fost invitata la Saptamana modei, mai precis la Mercedes-Benz Fashion Week Russia. (Trebuie sa ma exprim exact, pentru ca sunt doua Saptamani ale Modei care au loc in acelasi timp; cealalta este sponsorizata de Volvo.) Dar aici, atractia principala nu sunt prezentarile de moda, ci rusoaicele momentului! Problema e ca ele iau parte doar la cateva dintre prezentari, de exemplu la cea a Olgai Vilshenko, un designer mai cunoscut la Londra decat in tara sa de origine, pentru ca acolo este biroul ei de PR. Se pare ca rusoaicele momentului pur si simplu nu iau parte la prezentarile de moda de la Moscova.

Dar, Doamne, cu ce voluptate iau parte la prezentarile de moda de oriunde altundeva! Pe langa show-urile principale de la New York, Londra, Milano si Paris, mai are loc o prezentare secundara (sau o anteprezentare), la care rusoaicele cer din ce in ce mai multa atentie. Vin, pozeaza – in tinute superbe de designer, pe care si le pot schimba de pana la patru ori pe zi. Aceste fete sunt cele care au amplificat explozia fotografilor de street-style, care alimenteaza continutul blog-urilor de moda cu sfintenie si isi raspandesc pozele pe Internet cu viteza fulgerului.

Rusoaicele au cel mai mare succes – succes care se masoara in persoane care le urmaresc contul de Instagram, pentru ca, la fel ca si supermodelele din anii 90 sau solistele trupei Spice Girls, ele formeaza un grup, fiecare avand un look distinct. Si pentru ca se plimba in gasca, sunt de cele mai multe ori fotografiate impreuna, ceea ce nu inseamna doar poze mai frumoase, ci si ca sunt imposibil de ignorat.

Ele sunt, pur si simplu, cele mai fotografiate staruri ale modei de strada, fenomen pe care l-au creat singure. Dar de ce? Intrebati-i pe veteranii din industrie, care le considera iritante in cel mai bun caz, iar in cel mai rau caz, aici ma includ si pe mine, narcisiste, avide de atentie, fete privilegiate de soarta a caror contributie in moda este la fel de semnificativa ca depozitul de deseuri in continua crestere pe care il reprezinta fotografiile de street-style care nu vor fi folosite niciodata. Dar – DAR – asta a fost inainte sa vin la Moscova.
Afara, zapada murdara este data la o parte de pe strazi, iar termometrul inregistreaza o blanda temperatura de 0 grade. In Coffeemania, cel mai cochet lant de coffee-shop-uri din Moscova, fete frumoase cu caciuli lasate pe spate fumeaza tigari subtiri, chelnerite inalte valseaza printre mese, aducand cafele macchiato si cafele cu lapte de soia, iar toate hainele agatate in cuier au blana.

Miroslava Duma, sau @miraduma asa cum o cunosc cele 297 de mii de persoane care o urmaresc pe Instagram, apare dupa 40 de minute, imbracata in tweed si nu in blana. Tweed Chanel, ca sa fiu mai exacta: un costum din tartan cu fusta din colectia Metiers dArt Paris Edinburgh. Duma este ambasador Chanel. Cand se face referire la ea, cel mai adesea este numita „papusa ruseasca, adica cea mai mica Matrioska din cuibul papusilor de lemn. Acum vad de ce. Este foarte mignona.New-York-str-F13-020B

Cand ii spun ca mai avem doar 20 de minute din ora pe care am alocat-o interviului, pentru ca dupa aceea trebuie sa mergem la prezentarea Vilshenko, clipeste din pleoapele creionate gros cu khol, zambeste de parca ar vrea sa-mi spuna: „Tss! As putea pune pe picioare o afacere de milioane in mai putin timp de-atat. Comanda un cappuccino. Si, ghicind ce-mi trece prin minte, mintea mea ignoranta, care nu stie mai mult de-atit, se pune pe demontat stereotipul rusesc.

Ea este directorul Digital Media pentru TSUM, departamentul de magazine alcatuit din 800 de brand-uri puternice si detinut de Mercury Russia, cel mai mare grup de bunuri de lux din Rusia. „Noi le reorganizam comertul electronic, le facem proiectele de PR, adaugam in portofoliu noii designeri, precum Christopher Kane si Peter Pilotto, noi pentru ei adica, se grabeste ea sa adauge, ca doar nu pentru ea. Apoi isi scoate telefonul si se logheaza pe website-ul infiintat de ea, buro247.ru, deruland cu un deget manichiurat peste editoriale si reclame glossy. „Am fuzionat acum doi ani cu una dintre cele mai mari agentii de promovare din Rusia, Foward Media Group. Polina Deripaska o conduce, poate o cunosti. Ei bine, nu. Dar o documentare ulterioara arata ca Polina este tanara sotie a magnatului aluminiului, Oleg Deripaska. Este suficient sa spun ca buro247.ru se afla in agitatia unui program de expansiune globala violenta care include fostele state sovietice, Europa si Orientul Mijlociu – toate supravegheate de Duma, care are 28 de ani.

Duma este de asemenea sotia lui Aleksey Mikheev, un antreprenor care lucreaza in Ministrerul Comertului, si mama a unui baietel de 3 ani, George. S-a nascut in Siberia. Parintii ei au emigrat imediat ce a inceput goana dupa petrol. „Au parasit calduroasa Ucraina pentru cele -50 de grade din Siberia; nu cunosteau pe nimeni si nimeni nu ii astepta acolo. Cred ca au fost foarte curajosi. „In Rusia avem o vorba, cine nu risca nu bea sampanie.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle