Ești foarte încărcată la serviciu? Te apropii de burnout? Unde greșești

Da, uneori ajungi la burnout din vina ta. Fă curățenie în viața profesională și schimbă comportamentele care te-au adus la epuizare.

Ești foarte încărcată la serviciu? Te apropii de burnout? Unde greșești

Nu îți dai seama dacă înainte de pandemie munceai la fel de mult, dar un lucru este clar: ești epuizată. Ce se întâmplă cu tine începe să semene a burnout și simți că nu mai poți să faci față. Dai vina pe angajator, spui că nu există soluții, fără să te uiți la comportamentele tale care au legătură cu serviciul. Înainte să iei în calcul demisia, cu care rezonezi din ce în ce mai mult, analizează următoarele aspecte.

Te supraîncarci

Ai iluzia că delegi, dar de fapt nu o faci. Chiar dacă dai altora lucruri de făcut, preferi să controlezi la sânge tot ceea ce au lucrat. Ori le dai sarcini minuscule, nesemnificative, care nu te degrevează pe tine de volumul de muncă.

Nu ceri ajutorul

Te lupți singură cu nenumărate task-uri pe care nu știi să le rezolvi și ca atare pierzi mult timp. Desigur, mai ai și o mulțime de alte responsabilități profesionale care nu pot fi lăsate pentru alte zile. Și așa se face târziu în noapte, doar pentru că nu ai rugat o colegă sau șeful să te asiste cu ceea ce îți dădea bătăi de cap.

Multitasking

Ai auzit că dacă faci mai multe lucruri în același timp ajungi la performanță. Greșit, ajungi la o scădere a productivității, motivației, energiei, atenției și memoriei. Creierul are nevoie să se ocupe pe rând de problemele pe care le ai de rezolvat. Prin urmare fă-ți o listă de priorități și abordează-le pe rând.

Nu refuzi ședințe

Chiar și acelea la care tu nu ai nimic de prezentat, nici măcar nu privesc departamentul tău sau concret ceea ce lucrezi tu. Ședințele consumă timp pe care oricum nu îl ai, și pe care ulterior este necesar să îl recuperezi. Pe același palier nu spui niciodată nu, ci întotdeauna da. Nu tragi un semnal de alarmă că ești supraîncărcată, nu faci față. Te consumi pe interior și mergi mai departe acceptând tot ce ți se dă.

Nu faci un plan de acțiune

Iei lucrurile cum vin și vezi tu cum te descurci pe parcurs. O carte pierzătoare. Un plan bine pus la punct îți face viața mult mai ușoară, știind clar ce pași este necesar să urmezi.

Nu ai un program clar

Rutina poate deveni plictistoare, dar îți oferă și structură, inclusiv o oră anume la care închizi calculatorul și ai terminat cu munca. Da, pot interveni vizite la medic, comisioane pe care trebuie să le faci etc, însă când programul tău este haotic e foarte ușor să îl prelungești până la ore târzii. Apoi simți că nu ai viață personală, citești sau te uiți la un film, și așa s-a făcut 1-2 noaptea, iar a doua zi o iei de la capăt la fel de disfuncțional.

Nu te concentrezi pe ce ai de făcut

Răspunzi pe grupul unde prietenii se distrează și discută fără oprire. Asculți o prietenă care e într-o criză existențială repetată și se ventilează fără să mai conteze că tu ai 1 milion de lucruri de rezolvat la birou. Familia se plictisește și îți recită telefonic ce a mai făcut vecina, ori care e meniul pentru ziua respectivă. Cedezi notificărilor din social media și accesezi repetat Instagram sau Facebook.

Ai pretenții exagerate…

… de la tine. Adică ești perfecționistă și ți-ai setat niște standarde atât de înalte încât este efectiv imposibil să le îndeplinești lucrând normal un program de 8 ore. Ceri foarte mult de la propria persoană și te critici îngrozitor.

Citește și:
Cheltui foarte mulți bani și nu știi pe ce? Soluții să fii mai cumpătată

Foto: PR

Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle