Cum arata un job de vis?

Ti-ar placea sa fii asistentul personal al unei vedete de la Hollywood? Da, petrecerile exclusiviste, serile de la Oscar, hainele fabuloase pe care le porti... Raspuns gresit! A se traduce: crizele de isterie facute doar pentru ca ai uitat ca saptamina asta nu bea decit sucuri naturale – „ce e cu Cola aceea in frigider?”; alergatura incolo si incoace pentru ca divei nu-i place rochia pe care i-ai adus-o...

Cum arata un job de vis?

Ti-ar placea sa fii prezentatoare TV? Lumea care te asculta, care te suna, care te recunoaste pe strada… Nooop! Din nou, raspuns gresit: trezirea la ora 5 dimineata – si nu poti intirzia pentru ca nu ti-a sunat ceasul – stirile de dimineata trebuie sa inceapa la timp (preferabil cu tine in cadru), zimbetul obli­gatoriu (si ce daca te doare maseaua sau aseara te-a parasit iubitul?).

Copywriter? Ei bine, din nou raspuns gresit! Pentru ca o reclama nu se concepe asa, stind cu picioarele pe birou si o cafea in brate: trebuie sa respecti un dead-line strict, sa tii cont de sugestiile clientului, sa refaci de zeci de ori sloganul…

Vezi bine, nici un job nu e ideal. Nici un post nu e unul de vis, in care sa faci doar ce iti place. Si n-ai de unde sa stii ca prietena ta e mult mai relaxata pina nu incerci sa stai… in pantofii ei de la birou. „Tinerii din zilele noastre sint luati pe sus de viltoarea evenimentelor, de trend si uita sa-si rezerve timp pentru introspectie, pentru a se gindi la ce-si doresc cu adevarat, ce le-ar placea sa faca, ce abilitati forte au si care le sint minusurile”, spune Carmen Iorgulescu, senior consultant la Plus HR Solutions. „Ca orice tinara atrasa de lumea stralucitoare a modei, mi-am dorit si eu sa ajung model“, povesteste Carmen. „Doar ca eram fie prea jenata si lipsita de incredere in mine, fie prea mindra sa ma duc la o agentie de modeling si sa trec printr-un casting. Intotdeauna am zis ca daca ma va remarca cineva la cumparaturi… ei bine, atunci pro­babil ca voi da curs invitatiei. Intre timp am terminat si facultatea, si masterul, si au trecut cinci ani de activitate in consultanta HR. Credeam ca mi-a trecut. Dar intr-o zi m-a sunat o prietena si m-a intrebat daca n-as vrea sa particip la o sedinta foto pentru o revista. Desi sint o persoana destul de rationala si analitica, in doua minute acceptasem propunerea fara sa intreb in ce va consta, cum se va desfasura. My dream job! Ajunsa la redactie, m-am intilnit cu echipa de stilisti, am vazut hainele care asteptau sa fie probate. Frematam de bucurie. Dupa patru ore ieseam din redactie spu­nind: „Doamne, iti multumesc ca mi-ai dat ocazia sa vad ce in­seam­na mode­ling”.

Acum pot sa-mi vad linistita de cariera mea. Stiu ca nu voi mai repeta aceasta experienta. Totul parea asa de stralucitor si de frumos din afara. Daca m-ar intreba cineva ce a insemnat pentru mine o secventa din viata unui model, ce i-as spune? Ca inseamna multa supunere, ca trebuie sa intelegi ca ai putere limitata de decizie, vis-à-vis de machiaj, imbracaminte sau coafura, multa rabdare”, isi povesteste Carmen propriile experiente despre „job-ul de vis” de odinioara.

Multi oameni isi imagineaza job-ul perfect asa cum viseaza la casa sau masina perfecta. Un job care e placut, bine platit, in care organizatia te apreciaza si ai cit timp liber iti doresti“, spune Cristina Pasat, manager al agentiei de reurse umane Professional.

Meserii in voga

Ca si in moda, si in domeniul resurselor umane tendintele se schimba de la sezon la sezon. Ca si vestimentatia, exista job-uri la moda. Sau demodate. Daca in urma cu citiva ani cele mai cautate locuri de munca erau cele de avocat sau doctor, meseriile „artistice”, cele in care timpul, tinuta adoptata la birou si jargonul folosit nu mai sint atit de incorsetate in sabloane, au cistigat tot mai mult teren. Care sint cei mai fericiti oameni? Cei care lucreaza pentru ei insisi – raspund, in proportie de 61%, femeile participante la sondajul efectuat de Neogen pe site-ul www.best­jobs.­ro.

Ce e mai cool decit sa fii propriul tau sef? Poate sa fii artist, sa urci pe scena, sa ai o viata in lumina reflectoarelor. Asa ca aproape un sfert dintre participantele la acest sondaj spun ca cei mai fericiti oameni sint artistii, scriitorii si muzicienii. Iar 6% si-ar gasi fericirea intr-un repaos total… Oricum, indiferent de raspunsul ales, cel mai cool pare mereu job-ul celui de linga tine. Pentru ca pare mult mai relaxant, pentru ca e mai distractiv. Sau mai banos. Cel putin asa iti inchipui tu.

Generatia „Instant“

„Cei mai multi candidati viseaza sa lucreze intr-o firma multi­na­tionala. Motivatia? Sa calatoreasca, sa aiba salarii ca afara si sa fie promovati cit mai repede, sa ajunga in pozitii manageriale”, accentueaza Alina Bote­za­tu, managing partner la compania de resurse umane Perspective Group. Dezavantaje? Sint cel putin la fel de multe ca si avantajele. „E adevarat, calatoresc mult, dar asta implica mai putin timp petrecut cu familia sau cu prietenii – citeodata mi-as dori sa ma mai «adun» si pe acasa. De multe ori cele opt ore de program nu sint doar opt, ci 14 sau 16 daca un proiect trebuie terminat rapid. Ca sa ajung intr-o functie superioara celei pe care am intrat in firma am fost nevoita sa urmez cursuri de specializare – citeva luni n-am mai avut nici week-end-uri libere, eram din nou la scoala”, isi aminteste o prietena, brand manager intr-o companie farmaceutica.

Daca e sa ne uitam la statistici, titulaturile celor mai cautate locuri de munca de pe piata româneasca se termina, invariabil, in „manager”. Fie ca e vorba de „brand manager”, „PR manager”, „relationship manager”. Cum ar veni, romanilor le place sa fie sefi. Daca se poate, dupa doar citeva luni de experienta si cu o pregatire profesionala minima. „Cei mai multi candidati se inghesuie la job-urile dinamice, din vinzari sau marke­ting, cele care presupun uzura rapida printr-un program de lucru prelungit si cu cistiguri pe masura“, apreciaza Eugen Dumbrava, senior HR consultant la Netbridge (www.hr-romania.ro). „Muncile par usoare pentru ca nu necesita ani de zile de formare academica, ci doar citeva luni de pregatire profesionala intensiva. Generatia «instant» e grabita si orientata catre cistigul imediat.” Unii se vad sefi inca de la absolvire: „Absolventii facultatilor de management doreau sa fie ma­nageri inca din facultate, fara a-si pune problema in ce departament sau in ce domeniu de activitate macar”, spune managerul agen­tiei Profes­sio­nal.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle