Codul bunelor maniere la birou

Pentru ca si la serviciu trebuie sa faci impresie buna, este necesar sa cunosti cateva reguli simple, dar care iti vor fi de folos atunci cand interactionezi cu colegii tai.

Codul bunelor maniere la birou

1. Cere intotdeauna permisiunea inainte de a imprumuta ceva, fie ca este vorba de un capsator, o lingurita de zahar sau cateva plicuri.

2. Curata intodeauna dupa tine si incearca sa mentii biroul ordonat. Un birou in dezordine poate spune multe despre tine colegilor tai, iar cea mai defavorabila concluzie este aceea ca nu esti o persoana organizata.

3. Incearca sa nu trantesti usa nimanui in nas, sa fii amabila si cu zambetul pe buze, sa-ti oferi ajutorul, atunci cand este cazul. Politetea si o atitudine pozitiva sunt intotdeauna apreciate.

4. Respecta-ti colegii si opiniile lor… chiar si atunci cand nu esti de acord. Respectul reciproc este esential pentru munca in echipa. Poti sa ai opinii contrare, dar neaparat exprimate calm si politicos.

5. Incearca sa tii minte numele colegilor tai. Daca ti se pare dificil, noteaza-ti-le undeva, dupa fiecare intalnire. „N-am memoria numelor' este o scuza lamentabila!

6. Ofera-te sa iei colegilor tai de mancare in pauze, atunci cand sunt ocupati. Este foarte posibil sa fii rasplatita in acelasi fel!

7. Adopta o postura corecta! Chiar daca ai mult de lucru si nu te-ai mai ridicat de la birou de cateva ore, nu-ti neglija pozitia corpului.

8. Ai grija la telefonul mobil. Nu-l lasa sa sune in birou (seteaza-l pe „silentios'), inchide-l in timpul sedintelor, alege o sonerie cat mai neutra (astfel incat sa nu te joci cu nervii colegilor tai), poarta conversatii in afara spatiului de lucru (colegii tai nu trebuie sa fie martorii neintelegerilor conjugale sau ai discutiilor in contradictoriu cu bona sau cu parintii).

9. Nu te lasa atrasa in dispute care nu au neaparat legatura cu job-ul. In orice echipa, neintelegerile sunt inerente, dar argumentele trebuie sa ramana in sfera profesionalului si neaparat sa fie exprimate intr-un vocabular civilizat.

10. Nu manca la birou. In orice companie, exista cantine, bucatarii sau sali de mese. Ceea ce pentru tine miroase apetisant pentru altii poate fi un adevarat supliciu.

11. Respecta codul de adresare din companie. In multe firme, colegii isi spun pe nume si se adreseaza la persoana a doua singular, indiferent de pozitie sau varsta. Dar exista si locuri in care maniera de adresare este mult mai formala. Asa ca, daca esti o persoana mai volubila, incearca totusi sa te cenzurezi si sa respecti acest cod, chiar daca ti se pare „mai scortos'.

12. Pastreaza-ti glumele (deocheate sau nu) pentru timpul petrecut alaturi de prietenii tai! La fel si limbajul trivial. Persoanele din jurul tau pot fi ofensate. Chiar daca le-ai testat simtul umorului si gradul de toleranta, nu stii niciodata cine aude aceste conversatii si te va judeca mai apoi!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle