Asistenta personala dincolo de mit

Fie ca te-a inspirat Diavolul se imbraca de la Prada sau pur si simplu tintesti la un job de top, pozitia de asistent personal e un start promitator pentru orice viitor manager. Cinci femei ambitioase ne impartasesc munca lor de zi cu zi si planurile in cariera.

ELLE: Care a fost cel mai frumos moment de cand lucrezi cu el?
C.M.: Una din experiente a fost premiera filmului Dupa dealuri' la Cannes. Intr-o sala imensa, dupa proiectie – tehnic, impecabila – toata lumea a aplaudat in picioare cateva minute. E o emotie foarte puternica si sa am ocazia sa o simt acolo, in direct, a fost ceva special. O alta intamplare am avut in valtoarea evenimentelor ce au urmat dupa marele premiu la Cannes. Cand nu poate sa raspunda la telefon, preiau apelurile. Intr-o seara in care era mare agitatie in birou, imi da mobilul, numar necunoscut, ies afara si raspund. Aud o voce – in engleza – nu intelegeam clar ce zice: „Buna, sunt asistentul domnului… Hoffman – ar vrea sa vorbeasca cu domnul Cristian Mungiu, daca se poate'. Incercam sa identific cine este acest domn Hoffman – nu, nu putea sa fie „acela'… Am apucat sa zic „Da, sigur, imediat', dar tineam in continuare mobilul la ureche si aud „Hello, Im Dustin Hoffman'. Sigur, au fost doua vorbe, dar va ramane unul din acele momente aparte. Cristian ne-a spus ca il sunase sa il felicite, sa ii spuna ce impact a avut filmul asupra lui – gestul mi s-a parut de mare eleganta.

ELLE: Care e cel mai important lucru pe care l-ai invatat de la el?
C.M.: Am invatat ca, de obicei, lucrurile nu sunt asa cum par a fi. Suna a Twin Peaks, dar e perfect adevarat, asa ca intotdeauna e bine sa faci un pas inapoi si sa analizezi situatia inainte de a lua o decizie. Cristian comunica intotdeauna, verbal sau in scris, intr-un mod foarte clar, concis si direct. Ma straduiesc sa ajung cat mai aproape de performanta asta.

ELLE: Ai facut greseli?
C.M.: Am avut tot felul de intamplari, dar de una imi aduc aminte mereu. Dupa ce a primit Palme dOr, Cristian a inconjurat lumea de cateva ori promovand filmul. Intr-un interval de doua saptamani avea un traseu imposibil: Paris – Toronto – Goa/ India – Taiwan – Berlin. Trebuia sa-i obtin vize pentru trei state, in timp record, fara ca el sa poata ajunge in persoana la ambasade si fara sa am pasaportul lui mai mult de una-doua zile… Dupa multa zbatere, telefoane, cereri si cu multa intelegere din partea oficialilor ambasadelor, am obtinut victorie deplina si eram foarte incantata de isprava mea. In timp ce calatorea, primesc un sms in toiul noptii: „Am ajuns in aeroportul din Taiwan, dar nu pot sa intru cu viza de China'. Am simtit o lovitura in plex. Si continua: „Am sunat la cei de la festival, dar nu raspunde nimeni, te rog suna la ce numere ai'. Am sunat, nu raspundea nimeni, era ora 5 dimineata la ei. Pana la urma a reusit sa vorbeasca cu organizatorii festivalului si, in zori, o delegatie in frunte cu ministrul Culturii a ajuns la aeroport sa il recupereze. A mai trecut ceva pana s-a intors la birou, asa ca am avut timp sa trec peste prima faza a rusinii.

ELLE: Cum ai caracteriza relatia ta cu el?
C.M.: Sunt rare situatiile in care simt raportul sef/angajat. Il admir foarte mult pentru talent, pentru viziune, pentru felul in care realizeaza ce isi propune. Asta nu inseamna ca e mereu usor sa lucrez cu el. Uneori pornim din senin o discutie despre viata, copii, animale si vedem lucrurile asemanator, alteori simt ca il agasez cu impotriviri sau provocari.

ELLE: Ai avut ocazia sa calatoresti, sa cunosti oameni importanti din lumea filmului?
C.M.: Cand le-am spus prietenelor ca plec la Cannes, au ras: „Mergi sa te intalnesti cu Brad Pitt??!!'. Dupa doua zile acolo, am aflat ca Brad Pitt urma sa aiba conferinta de presa in timp ce echipa noastra avea interviuri si sedinta foto – deci nu aveau nevoie de mine. Mi s-a spus si care este locul cel mai potrivit sa il pot vedea. Am asteptat mai mult de o jumatate de ora, o doamna amabila mi-a dat o fotografie a lui si in sfarsit a aparut. Il vedeam in fata mea si nu stiam ce sa fac. Il priveam pierduta si nu-mi venea sa cred ca mi se intampla… cu greu am reusit sa-i multumesc pentru autograf.

Andreea Bucovineanu, 28 ani, asistenta personala a Rucsandrei Hurezeanu, manager Ivathermivatherm

ELLE: Cum ai primit job-ul la Ivatherm si ce faceai inainte?
Andreea Bucovineanu: Lucram intr-o agentie de publicitate tot ca asistent personal si am vazut din intamplare ca se fac angajari la Ivatherm. O admiram pe Rucsandra de multa vreme, m-a incantat domeniul, asa ca nu am stat pe ganduri si am aplicat. A fost o decizie bazata pe impuls. Marele meu avantaj a fost ca aveam o experienta de aproximativ patru ani pe acelasi post si faptul ca la al doilea interviu, pe care l-am tinut cu Rucsandra, a fost chimie.

ELLE: Ce presupune munca ta de zi cu zi?
A.B.: Ii organizez agenda personala Rucsandrei, pregatesc intalnirile, de multe ori preiau, formulez si transmit mesaje scrise sau telefonice. Rucsandra ma include in lumea ei intr-un mod atat de frumos si natural, incat mi-a fost foarte usor sa ma adaptez.

ELLE: Care sunt avantajele unui job ca al tau?
A.B.: Cunosti oameni frumosi, mediul de lucru este unul foarte placut, primesti o gramada de informatii, practic esti mereu in umbra managerului, urmezi pas cu pas activitatea lui zilnica. Aici am trait intens, am crescut, am invatat, m-am dezvoltat. Pe vremuri eram Andreea Bucovineanu, acum sunt Andreea Bucovineanu de la Ivatherm.

ELLE: Care a fost cel mai frumos moment din cariera ta la Ivatherm?
A.B.: Cele mai frumoase momente sunt atunci cand primesc aprecierile ei. Unul din proiectele importante pentru mine a fost evenimentul de lansare a gamei Anti-Aging Synergy, unde alaturi de colega mea Iulia, PR Manager, am fost implicata in organizarea lui: pregatirea si trimiterea invitatiilor, confirmari, aranjarea si decorarea locatiei, pregatirea cadourilor si asa mai departe.

ELLE: Ce calitati trebuie sa aiba un asistent personal bun?
A.B.: Trebuie sa fie foarte bine organizat si meticulos, sa se acomodeze schimbarilor, sa isi adapteze ritmul muncii in functie de evenimentele zilnice si sa faca fata imprevizibilului. Ar trebui sa aiba un simt al analizei si abilitatea de a anticipa pentru a-i veni in ajutor managerului. Cele mai importante lucruri sunt loialitatea si devotamentul.

ELLE: Ce ai invatat de la Rucsandra?
A.B.: Rucsandra este un om complex, foarte optimist si mereu in ajutorul celorlalti. In fiecare zi invat ceva nou de la ea, de la cum sa imbin doza de profesionalism cu eleganta, sa am incredere in mine si in viitor, sa-mi pun abilitatile eficient in valoare.

ELLE: Consideri rolul de asistent personal o rampa de lansare pentru alte job-uri sau un job in sine?
A.B.: In general e considerat un post de entry level. Este postul in care esti expus in scurt timp la o multime de informatii cu privire la mediul de afaceri, in care inveti fiecare departament in parte, de la marketing la resurse umane, de la vanzari la logistica si relatii publice. Asa reusesti sa ai acces si sa realizezi in care departament ti-ai dori sa te integrezi.

Iuliana Dumitriu, 33 de ani, asistent directia generala Apa Nova Bucuresti din 2005apa

ELLE: Cum ai ajuns sa lucrezi aici?
Iuliana Dumitriu: Dupa Facultatea de Litere din Bucuresti, am obtinut o bursa de master la Universitatea din Geneva, cu specializare in literatura, cultura si estetica. Adica se presupune ca promiteam foarte mult in ceea ce inseamna calitatea limbii franceze. Mi-am depus CV-ul la companiile frantuzesti si s-a dovedit ca studiile mi-au deschis foarte multe porti. Am inceput in 2005 ca asistenta la departamentul operational, unde am stat doua luni alaturi de un director roman si unul francez, dupa care directorul general de atunci a hotarat sa ma ia la dumnealui.

ELLE: Ce presupune munca ta de zi cu zi?
I.D.: Zilele nu seamana intre ele, fiecare are gradul ei de surpriza si acesta m-a facut sa raman atat de mult in aceasta pozitie. Activitatea mea presupune si o mica parte de secretariat: organizarea agendei directorului, a intalnirilor, a deplasarilor, pregatirea dosarului pentru reuniuni. Organizez seminarii, calatorii de afaceri in Romania si in exterior pentru persoane din cadrul Grupului, dineuri si chiar vizite prin care facem cunoscut Bucurestiul si valorile lui. Trebuie sa mai spun ca munca unei asistente de directie nu se rezuma la un singur director, ea putand fi solicitata de mai multi directori, chiar daca acestia au la randul lor asistente si secretare. Dar prioritare raman sarcinile cerute de domnul Bruno Roche, director de tara Veolia Environnement pentru Romania.

ELLE: Ai facut greseli?
I.D.: La nivelul acesta nu am voie sa fac greseli. Eu trebuie sa ajut, nu sa complic lucrurile. Trebuie sa ii simplific viata sefului meu, sa anticipez ce doreste si ce are nevoie. La birou nu sunt sefa propriului meu timp, de aceea trebuie sa pastrez timp pentru neprevazut. Prioritizez inclusiv ce transmit mai departe directorului general: fac economie de mail-uri, nu il informez la fiecare pas. Insa ma bucur cand prezenta mea discreta in a face lucrurile sa functioneze este remarcata. Revenind la intrebarea ta, nu ai de ce sa gresesti atata timp cat mintea iti e la lucru.

ELLE: Inteleg ca nu stai pe Facebook in timpul programului…
I.D.: Nu stau din principiu. Pe pagina mea nu prea am colegi de la birou. Am prieteni si la birou, dar pentru mine Facebook e pentru prietenii de departe. Nu ma intelege gresit: ma simt extraordinar si cu prietenii mei, si cu familia, si aici la serviciu. Nu as rezista psihic daca ar fi un mediu anost.

ELLE: Ce ai invatat de la seful tau direct?
I.D.: Am invatat sa lucrez in echipa. Am avut sansa sa imi insusesc din abilitatile de manager facand un curs de manager de proiect si am urmat cursuri de formare de formatori.

ELLE: Ce calitati trebuie sa aiba un asistent de directie bun?
I.D.: La nivel international, asistentele de directie generala sunt trilingve si acest lucrul il pot afirma si despre mine, franceza, engleza si spaniola fiind vitale in formarea mea. Trebuie sa fii atent, sa stii sa comunici, sa te faci inteles, sa fii concis. Nu e o meserie pe care sa o poti face daca nu iubesti oamenii, daca nu stii sa vorbesti atat cu oamenii simpli, cat si cu cei de la cel mai inalt nivel diplomatic.

ELLE: Ce planuri ai pentru cariera ta?
I.D.: Grupul Veolia Environnement e unul extrem de puternic, la nivel mondial are peste 220 de mii de angajati. Cred ca o persoana ca mine, care are ani buni alaturi de manageri de top, poate deveni la un moment dat un bun manager. Mi-ar placea sa lucrez in departamentul de Comunicare: la organizarea de evenimente.

Alina Baisan
Foto: Andreea Goia

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din lifestyle