Tot ceea ce trebuie sa stii despre tendinita

Pe masura ce imbatranim, tendoanele si muschii isi pierd din elasticitate, asa ca suntem tot mai predispusi la tendinite. Ce este tendinita, ce trebuie facut in cazul aparitiei ei, dar mai ales cum o poti preveni?

Tot ceea ce trebuie sa stii despre tendinita

Fie ca faci sport de performanta sau doar iti place sa faci miscare, cu siguranta ai auzit de tendinita, afectiune care reprezinta de fapt inflamatia unui tendon. Inainte de toate, trebuie specificat ca tendonul este un tesut fibros care leaga muschiul de os, iar prin intermediul lui, forta dezvoltata de contractia musculaturii scheletale este transmisa la oase si articulatii. Astfel se produc toate miscarile pe care le facem zilnic (mers, alergat, sarit, etc).

Si cu toate ca are o consistenta dura, tendonul este flexibil si elastic, lucru care diminueaza riscul de ruptura in cazul contractiilor musculare violente, de aceea putem face miscari bruste fara ca muschiul sa fie afectat. Tendoanele au forme si marimi diferite, iar uzura lor (prin sport intensiv sau odata cu inaintarea in varsta) pot cauza leziuni. Evoluatia acestor leziuni poate dura de la cateva zile la mai multe luni si pot produce in timp rupturi partiale de fibre tendinoase si edeme locale, afectiuni cunoscute sub numele de tendinite.

Tendinita apare cel mai frecvent la persoanele tinere, foarte active, la sportivii de performanta, iar cauzele principale sunt asociate cu microtraumatismele repetate, dar si la persoanele in varsta, ca urmare a afectiunilor degenerative, prin care tesutul imbatranit favorizeaza uzura sau ruptua fibrelor de colagen care constituie tendonul.

Cauza principala a tendinitelor este cu precadere suprasolicitarea tendoanelor. Activitatea sportiva, solicitarile repetitive, excesive, miscarile bruste (sarituri, accelerari sau decelerari bruste), microtraumatismele repetate, folosirea in exces sau mentinerea articulatiei intr-o pozitie nefavorabila, toate pot genera tendinite.

Atunci cand executam de foarte multe ori o miscare, lichidul din teaca tendinoasa care mentine suprafetele tendinoase in contact si reduce frecarea, se consuma si nu se poate elibera suficient de repede altul. Acest lucru duce la deteriorarea tendoanelor si la microleziuni. Tendoanele de la nivelul calcaiului, genunchiului, umarului, cotului si incheieturii mainii sunt cele care au riscul cel mai mare sa sufere tendinite. Si asta din cauza deficitului de vascularizare din aceste zone.

Pentru a evita pe cat de mult posibil aparitia acestor afectiuni, iti recomandm sa porti incaltaminte confortabila, sa bei multe lichide (mimin doi litri de apa zilnic). De asemenea, si obezitatea, frigul, lipsa vitaminelor din organism, mobilitatea articulara scazuta si lipsa incalzirii sunt factori care favorireaza aparitia tendinitelor.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet