Tot ce trebuie să știi despre dieta Buddha

Săptămânile dintre 1 noiembrie și 1 ianuarie sunt săptămânile indulgenței: în materie de mâncare, băutură, cadouri și lucruri strălucitoare.

Tot ce trebuie să știi despre dieta Buddha

Atunci când vine luna ianuarie, putem spune exect opusul: este momentul reținerii…mai ales atunci când vine vorba de mâncare. Ceea ce am învătat din anii trecuți în legătură cu detoxifierea de după anul nou (diete stricte pe bază de sucuri și alte lucruri de genul acesta) este că acest lucru nu funționează niciodată. Din acest motiv, acest nou mod de a mânca, Dieta Buddha, este înviorătoare. Ce presupune aceasta? Ei bine, este vorba despre câteva reguli de bază, mai exact despre programarea meselor și nu limitarea acestora.

Ce este dieta Buddha?

Dieta Buddha este un mod de a mânca ce include tehnici antice, alături de ultimele date științifice cu privire la beneficiile metodei intermittent fasting. Dieta se bazează pe restrângerea distanței dintre mese și pe crearea unui model de alimentație. Spre deosebire de o dietă tipică, nu este nevoie să te abați de la ea, deoarece poți mânca orice îți dorești.

Regulile

Încearcă să respecți un un orar de aproximativ nouă ore. Un bun exemplu ar fi 9.00 AM-6.00 PM. Fiecare este diferit, așa că ai putea avea nevoie de o fereastră mai mică sau mai mare. Cu pașii din dieta Buddha, vei trece gradual de la un program de alimentație de 12 ore la unul de 11, 10, apoi 9 ore. Probabil că acum mănânci la orice oră, ceea ce înseamnă că poți mânca un baton la prima oră a dimineții, ca apoi să bei un pahar de vin și să mănânci un snack în fața televizorului, seara târziu. Doar pentru că termini de mâncat cina la 7.00 PM, nu înseamnă că te oprești complet. Mulți dintre noi continuăm să mâncăm după cină. Acest timp de alimentație face dezordine în organismul nostru și ne strică ritmul circadian. Dieta lui Buddha se concentrează pe închiderea ferestrei alimentare, astfel că vei oferi corpului tău o pauză binemeritată în fiecare zi.

Mănâncă sănătos, dar încet

Deși dieta lui Buddha se axează pe momentul în care mănânci și nu pe alimentele în sine, o alimentație pe bază de gogoși de dimineață până seara nu este recomandată. Să mănânci sănătos este o idee bună. Deși intermitent fasting a câștigat multă popularitate în ultima vreme, unele diete de acest gen sunt destul de extreme. Budda a încercat o metodă extremă în căutarea drumului spre iluminare, dar aceasta nu l-a ajutat. A setat o cale de mijloc – o perioadă de post și o perioadă de mâncat normal, fapt ce a făcut această dietă o variantă mai simplă a dietelor de tip fasting obișnuite.

La ce să te aștepți

În timp ce faci trecerea la un nou mod de alimentație, vei observa o reducere majoră a mâncatului compulsiv. Suntem mult mai vulnerabili în fața alegerilor nepotrivite seara, deoarece este momentul în care suntem mai obosiți și mai epuizați de ziua pe care am avut-o. În unele cazuri, apelăm la mâncare ca la un mod de a ne distrage și a scăpa de stres, iar aceste sentimente sunt în general corelate momentelor de la sfarșitul zilei, atunci când rezervele noastre sunt scăzute. Nu vom apela la o salată de kale ca gustare la miezul nopții, ci vom apela la înghețată. Atunci când vei oferi corpului tău o perioadă în care nu vei mânca nimic, te vei simți mai bine. Senzația de balonare pe care o ai seara va dispărea. Vei găsi alte lucruri mai bune și mai productive pe care le poți face pentru a te distrage, altele în afară de mâncatul compulsiv.

Cum să te menții în formă și atunci când călătorești

Realitatea este că majoritatea dintre noi avem programe agitate. Acest lucru face parte din viața modernă. Zilele în care trișezi fac parte din dieta Buddha și există dovezi că ai nevoie de momente ocazionale în care să trișezi, pentru a-ți menține metabolismul. Este similar cu modul în care corpul devine rezistent la unele medicamente în timp. Desigur, vei avea zile în care vei fi nevoită să mănânci la ore târzii – o sărbătoare în familie sau o zi în care ai mai multă treabă la serviciu. Pentru călătorii, recomandăm consumul unor mese ușoare și ajustarea ceasului alimentar la ora locală. Acest lucru se va potrivi cu un program bun de somn și cu resetarea ceasului tău intern.

Citește și:
Tot ce trebuie să știi despre dieta Paleo

Text: Bianca Margarit
Foto: Instagram (@sivanayla)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet