Spirulina – superalimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentația ta

În ultimul timp spirulina a început să fie tot mai cunoscută și mai folosită în rândul persoanelor care adoptă un stil de viață sănătos. Și nu e de mirare, fiindcă beneficiile pe care aceasta le aduce sunt multiple, întărindu-ți și hrănindu-ți întregul organism!

Spirulina – superalimentul pe care trebuie să îl introduci în alimentația ta

Spirulina este o microalgă, de culoare verde-albăstrui, se găsește atât în apele dulci, cât și în cele sărate şi a devenit faimoasă datorită nutrienților din compoziția sa care reușesc să hrănească organismul și să îl mențină sănătos și revitalizat.

Cu toate că a început să fie folosită cu precădere în ultimul timp, spirulina nu este un aliment nou, aceasta găsindu-se și fiind folosită de sute de ani de către popoarele din Africa și America Centrală și de Sud pentru proprietățile sale benefice asupra organismului.

Dacă nu ai încercat-o până acum, trebuie să te previn că mirosul și gustul nu sunt tocmai ademenitoare, și îți poate lua ceva timp până ajungi să te obișnuiești cu ele. Însă odată ce ai făcut-o, corpul tău îți va mulțumi. Iată de ce:

conține între 60 şi 70 % proteine pure, mai mult chiar decât carnea de pui sau de vită;

este bogată în minerale precum cupru, mangan, zinc, fier, fosfor, seleniu și calciu (de 26 de ori mai mult chiar decât laptele);

conține vitaminele A, B1, B2, B3, B6, B12, D, E, K;

din compoziția ei fac parte și acizii grași Omega 3 și Omega 6, dar și aminoacizii esențiali ca metionina, leucina, fenilalanina, izoleucina, treonina, triptofanul  sau valina;

Datorită tuturor acestor nutrienți care o alcătuiesc, efectele pe care spirulina le are asupra sănătății sunt multiple:

– tratează anemia, conținând de 20 de ori mai mult fier decât spanacul, ameliorând carențele de calciu sau  de fier;

– fortifică, crește rezistența și stimulează sistemul imunitar;

– ajută la funcționarea optimă a glandei tiroide mulțumită conținutului ridicat de iod;

– ajută la tratarea bolilor cardiovasculare datorită acizilor grași Omega 3 și Omega 6 din componenţa ei, reducând tensiunea arterială, dar și colesterolul rău din sânge;

– detoxifică organismul, accelerând procesul natural de eliminare a toxinelor;

– stimulează și reglează digestia, neutralizează acidul gastric datorită proteinelor, vitaminelor și clorofilei;

– ajută la menținerea unei pieli frumoase, acest lucru fiind posibil datorită antioxidanților din compoziția ei, care redau elasticitate tenului și amână apariția primelor semne ale îmbătrânirii;

– previne afecțiunile ochilor mulțumită conținutului important de vitamina A și antioxidanți;

– are efect anticancerigen, stimulând producerea de anticorpi și astfel prevenind infecțiile și cancerul;

– ajută la pierderea în greutate, consumată înainte de masă va oferi senzația de sațietate;

menține sănătatea oaselor și a dinților prin cantitatea considerabilă de calciu de care dispune;

– protejează ficatul;

– oferă energie organismului;

– ajută la funcționarea normală a sistemului nervos și accelerează înmulțirea celulelor măduvei oaselor;

O poți găși fie sub formă de pulbere, fie sub formă de capsule și o poți consuma ca atare sau o poți adăuga în shake-uri, smoothie-uri sau în diverse feluri de mâncare. Curele cu spirulină pot dura până la  trei luni, făcând o pauză de 15-30 de zile între ele.

Indiferent pentru care dintre beneficii alegi să o folosești, spirulina îți va oferi o stare de bine de la interior către exterior și va avea grijă de sănătatea ta într-un mod 100% natural.

Citeşte şi:
10 alimente bogate în vitamina A pe care să le adaugi dietei tale

Foto: Instagram (@zoepastelle)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet