Slabeste respectand cateva sfaturi pentru masa de pranz

Masa de pranz este importanta, insa de foarte multe ori nu ii acordam atentie suficienta. Daca incerci sa slabesti, ce alegi pentru pranz este la fel de important ca micul dejun sau cina.

Slabeste respectand cateva sfaturi pentru masa de pranz

Iti poti fi singura de ajutor daca faci alegeri inteligente atunci cand vine vorba de mancarea pe care o consumi.

1. Bea apa

Cercetarile au aratat ca un pahar de apa consumat cu jumatate de ora inainte de masa te va ajuta sa slabesti. Band apa spatiul din stomac se umple si se diminueaza senzatia de foame. In plus, poti bea putina apa si inainte sau in timp ce mananci pentru a preveni mancatul in exces. Evita bauturile care contin indulcitori artificiali deoarece stimuleaza apetitul.

2. Numara caloriile

Este important sa ai grija de caloriile pe care le consumi daca vrei sa slabesti. Mancarea pe care o consumi la pranz nu ar trebui sa aiba mai putin de 300 de calorii, dar nici mai mult de 600. In prezent este mai usor sa ai grija de alimentatia ta datorita aplicatiilor in care poti inregistra ce mananci intr-o zi. In plus, poti gasi pe internet tot felul de retete de mancaruri delicioase, dar cu putin calorii.

3. Mananca un pranz bogat in fibre

Fibrele sunt o alegere excelenta pentru mijlocul zilei, deoarece se digera mai greu si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp. Astfel nu vei simti nevoia unei gustari de dupa-amiaza. Alege o reteta cu putine calorii, dar bogata in fibre (cel putin 10 grame) pentru masa de pranz.

4. Alege o reteta care este bogata si in proteine

In ziua de azi poti gasi pe internet sute de retete cu putine calorii, multe fibre si totodata multe proteine. Cercetarile au aratat ca proteinele te pot impiedica sa mananci in exces, fara a te infometa. Leptina este un hormon care te ajuta sa te simti satula, iar proteina actioneaza asupra creierului, facandu-l mai sensibil la acest hormon. Rezultatul? Nu iti mai este foame si nu ai nevoie si de o gustare dupa masa de pranz. Pentru a slabi mai usor este bine sa consumi cel putin 15 g de proteine.

5. Fa o pauza cand mananci

In timp ce mananci este bine sa te detasezi de munca sau orice alte activitati. Incearca sa te indepartezi de birou si sa te concentrezi asupra mancarii. Daca faci si alte lucruri in acelasi timp este posibil ca organismul, implicit si creierul sa nu intregistreze cat de mult mananci, ceea ce poate duce la mancatul excesiv. Asadar, fa o mica pauza pentru a manca, mesteca incet si lasa-ti creierul si stomacul sa asimileze toata mancarea.

6. Simte caldura

Incearca sa mananci mancarea cat inca este calda. Atunci cand este fierbinte, aceasta are un miros mai puternic care afecteaza centrul de satietate din creier. Te face sa crezi ca ai mancat suficient, simtindu-te mai plina. In plus, cand mancarea este fierbinte esti nevoita sa mananci mai incet, iar acest lucru ii va da timp stomacului sa transmita creierului ca este plin.

7. Nu incerca sa mananci tot ce ai in farfurie

Niciodata nu este bine sa te fortezi sa mananci tot ce este in farfurie, mai ales daca simti ca deja te-ai saturat. Mananca incet si bucura-te de fiecare muscatura. Invata sa te opresti atunci cand simti senzatia de satietate. Daca iti mai ramane ceva in farfurie, impacheteaza si mananca mai tarziu pe post de gustare, daca iti va fi foame.

Text: Georgiana Livadaru
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet