Obiceiurile alimentare de la locul de munca, intre bine si rau

Cele mai multe ore dintr-o zi ne aflam la birou, asadar nu este nimic surprinzator in faptul ca obiceiurile alimentare de la locul de munca au un impact major asupra sanatatii, puterii de concentrare si productivitatii noastre.

Obiceiurile alimentare de la locul de munca, intre bine si rau

Aplica aceste mici trucuri pentru a combate obiceiurile proaste de alimentatie, atunci cand te afli la birou:

1. Intelege puterea de raspandire a comportamentului!

Pentru a reusi sa renunti la obiceiurile alimentare proaste, cat timp te afli la locul de munca, trebuie sa realizezi ca acest comportament poate fi rezultatul interactiunilor sociale. In cele mai multe cazuri, noi nu ne dam seama ca preluam unele deprinderi de la persoanele care ne inconjoara. Daca ai realizat ca ai inceput sa mananci mai multa ciocolata sau ai renuntat la salata si te intrebi care ar fi cauza, incearca sa observi ce consuma colegii tai de munca si ai putea gasi raspunsul.

2. Nu aduce obiceiurile proaste acasa!

Daca te-ai obisnuit ca, dupa pranz, sa te rasplatesti cu o ciocolata, incearca sa nu faci acelasi lucru cand ajungi acasa si iei cina. Dupa cum am mentionat, acest tip de comportament poate rezulta din adoptarea unor actiuni efectuate de catre cei care ne inconjoara, in acest caz colegii de munca. Oamenii pot fi influentati sa manance neadecvat de catre reclamele de la televizor sau alte persoane din anturaj – incearca sa rezisti acestei tendinte!

3. Gaseste un partener cu gusturi similare!

Daca doresti sa renunti la obiceiurile proaste de alimentatie in timpul orelor de munca, gaseste-ti un partener cu acelasi tel. Unele studii au demonstrat ca persoanele care incearca impreuna sa introduca obiceiuri sanatoase in rutina lor, au mai multe sanse de reusita, pentru ca gasesc sprijin mai usor.

4. Intereseaza-te de beneficiile job-ului!

Unele companii ofera angajatilor sai beneficii precum sansa de a frecventa o sala de sport. Pentru ca eforturile tale de a manca sanatos sa aiba parte de si mai mult suport, incearca sa profiti de aceste beneficii si sa mergi la orele de fitness. Decizia ta ar putea influenta si alti colegi de munca!

5. Analizeaza inainte de a manca!

Pentru a pune capat obiceiurilor proaste ce tin de dieta de la locul de munca, ar fi bine sa incepi sa mananci cu sens. Astfel, data viitoare cand cineva iti va oferi o prajitura, intreaba-te daca esti cu adevarat flamanda, daca ai nevoie de aceasta prajitura sau daca vrei intr-adevar sa o mananci. Daca te simti prea tentata, incearca sa aplici unele trucuri precum distragerea atentiei de la acea prajitura sau bea un pahar cu apa.

6. Hidrateaza-te!

In numeroase cazuri senzatia de foame nu este nimic altceva decat nevoia de hidratare a corpului. Pentru a evita sa mananci in exces pentru ca ai impresia ca iti este foame, incearca sa ai la indemana apa tot timpul. Astfel, vei fi hidratata si plina de energie pe parcursul intregii zile!

7. Planifica-ti mesele!

Daca stii ca in orele in care te afli la birou vei avea parte de o masa si doua sau trei gustari, incearca sa le planifici din timp. Ce poti face este sa iti gatesti mai multa mancare pentru cina, iar ceea ce ramane sa aduci la birou, pentru pranz. In acest mod, nu doar vei evita sa ti se faca foarte foame si sa cazi prada alimentelor nesanatoase, ci vei reusi si sa economisesti.

Foto: Soda Crackers, Glass of water and a computer from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet