Purtarea măștii de către elevi poate fi o problemă, avertizează Alexandru Rafila

Purtarea măștii de către elevi pe parcursul a 5-6 ore se poate dovedi problematică, ba chiar utopică, avertizează Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS.

Purtarea măștii de către elevi poate fi o problemă, avertizează Alexandru Rafila

Purtarea măștii de către elevi, neîntrerupt, pe parcursul celor 5-6 ore zilnice de școală se poate dovedi problematică, a avertizat Alexandru Rafila, reprezentatul României la Organizația Mondială a Sănătății, care a discutat despre modul în care se pot redeschide școlile din țară, în funcție de condițiile pe care le oferă. Specialistul a spus că măsurile trebuie luate în funcție de numărul de elevi, profesori și de profilul școlii. Tot el a declarat pentru postul de televiziune Digi24 că trebuie să ne așteptăm la o creștere a numărului de cazuri de infectare cu coronavirus în perioada următoare.

„Fiecare școală are o situație particulară pentru că structura organizatorică a școlii și arhitectura diferă, numărul de elevi și profesori diferă, ori toate aceste lucruri trebuie adaptate. În această perioadă există foarte multă confuzie, se suferă datorită lipsei de coordonare și lipsei de informare”, a declarat Rafila.

Purtarea măștii de către elevi și toți angajații școlii va fi obligatorie pe toată durata cursurilor, conform recomandărilor Ministerului Sănătății, și la fel vor fi și igiena temeinică și distanțarea. Școlile vor funcționa după trei scenarii elaborate tot de Ministerul Sănătății, la care vor trebui să se adapteze, stabilind împreună cu Inspectoratele și cu Direcțiile de Sănătăte Publică care sunt cele mai fezabile planuri de funcționare, astfel încât să nu pună în pericol sănătatea elevilor și a cadrelor didactice. „Dacă spunem că noi suntem flexibili și unitatea de învățământ, împreună cu inspectoratul și cu DSP-ul, ia decizia cum trebuie să funcționeze școala, atunci lucrul acesta trebuie să se și întâmple în realitate. Adică, această flexibilitate trebuia explicată tuturor ierarhiilor. Exemple, scenariul roșu într-o școală din mediul rural cu opt elevi sau galben. Are rost ca elevii să facă prin rotație? Pot să păstreze distanța între ei pentru că sunt doar opt elevi, nu este nevoie de altceva decât să îi informăm și să respecte regulile, iar ele pot să se desfășoare chiar dacă localitatea în care sunt ei să spunem este în zona galbenă, poate să se desfășoare activitatea corespunzătoare zonei verzi pentru că sunt puțini”, a explicat Alexandru Rafila.

Purtarea măștii de către elevi, însă, neîntrerupt, pe parcursul mai multor ore, este însă problematică, a arătat Rafila. Acesta susține că elevii ar trebui să poată lua pauze în care să nu poarte masca. „O problemă legată e purtatul măștii la elevi. Trebuie să găsim un mecanism prin care elevii să poată să respire, să stabilim că în pauze ei stau în aer liber și stau fără mască. Nu poți să pui un copil să stea cu mască 5-6 ore neîntrerupt, este utopic să crezi așa ceva. Mai ales dacă este înghesuit într-o clasă cu 36 de elevi cu 72 de paravane separatoare, nu poți să desfășori o activitate care să țină cont de gradul de suportabilitate al copilului și atunci îl educi, dar și să-i faci un mediu favorabil. Cred că ar fi puncte de câștigat de Ministerul Educației dacă ar avea măcar acum în ceasul al 12-lea o strategie care să favorizeze aplicarea acestor măsuri benevol.”

Citește și:
Jurnalistul Marius Tucă, diagnosticat pozitiv cu Covid-19

Foto: arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet