Opt obiceiuri usoare si sanatoase de care trebuie sa iti faci timp

Adauga aceste opt mici activitati usoare – indiferent de cat de dificila si plina ti-ar fi ziua – si vei adauga ani de zile vietii tale! Astfel, vei putea bifa tot ce ti-ai pus pe lista, stii doar despre ce vorbesc.

Opt obiceiuri usoare si sanatoase de care trebuie sa iti faci timp

1. Pune-ti un snack la pachet

Vei fi tentata sa mananci mai mult decat trebuie la masa de seara daca nu vei servi o gustare la pranz. Iar din moment ce mancarea iti confera energie, sarind peste gustare, te vei simti obosita. Asadar, in loc sa dai te refugiezi ulterior intr-o punga de chips-uri, de ce sa nu iei la tine un snack sanatos, sarac in calorii si bogat in proteine? Un mar sau o para suna delicios!

2. Prepara-ti niste ceai

Oamenii care beau de la doua la trei cani de ceai verde pe zi au un risc mai scazut cu 15% de a face un infarct. De ce? Antioxidantii din ceaiul verde pastreaza plachetele sanguine care curg prin artere mai putin lipicioase.

Citeste si:
15 moduri prin care sa te simti mai supla intr-o singura zi

3. Uda florile

Expertii au descoperit de ceva vreme ca florile de casa absorb aerul poluat ce poate cauza dureri de cap, ameteala si oboseala. De asemenea, ele iti pot stimula productivitatea cu 15%. Cum? Prin simpla lor existenta. Intretine-le udandu-le de fiecare data cand observi ca pamantul lor a devenit uscat.

4. Ia niste aer proaspat!

Timpul petrecut in natura iti poate micsora fluxul sanguin, el mergand inspre acea parte a creierului pe care o exploatai prea multa vreme concentrandu-te pe anumite lucruri. Oamenii de stiinta nu pot insa explica efectele neurologice ale naturii, insa cred ca e destul de simplu: nimic nu se compara cu o priveliste care iti taie respiratia si de care sa iti aduci aminte in momentele in care esti stresata. Asadar, ia-ti haina pe tine, mergi afara pentru cateva minute si lasa aerul de afara sa ia cu el toate ingrijorarile.

5. Fa stretching

Pentru a relaxa muschii spatelui care a devenit de-a dreptul rigid si, totodata, pentru a te folosi de muschii abdominali, fa urmatoarea miscare in momentul in care esti asezata: ia partea din spate a scaunului cu mana dreapta si tine bratul stang pe scaun, apoi rasuceste usor trunchiul spre dreapta; repeta miscarea si pe celalalta parte. Oamenii care stau de regula intr-o pozitie dreapta sunt mai rezistenti din punct de vedere fizic fata de cei care stau in pozitia cocosatului'.

6. Pune alarma

Trezindu-te pe muzica ta preferata poate fi un indemn in a te trezi mai bine si mai repede. In momentul in care faci exercitii in mod regulat, playlist-ul pe care obisnuiesti sa il asculti poate deveni un indiciu, o aluzie care sa te indemne la miscare: de indata ce auzi melodiile, vrei sa mergi la sala! Pentru utilizatorii de iPhone, alegeti „Nighstand Central', iar pentru cei Android, „Gentle Alarm'. Seteaza-le astfel incat ele sa devina imnul antrenamentului tau!

7. Dormi in pozitia corecta

Pune-te pe o parte, indoaie-ti genunchii si pune o perna intre ei. Dormitul in aceasta pozitie iti poate lua durerile de spate. De asemenea, poate ajuta la indepartarea proteinelor din creier – acumulare ce poate contribui la dezvoltarea bolii Alzheimer – prin imbunatatirea circulatiei capului si gatului. Iar toate astea doar in timp ce dormi.

Citeste si:
10 alimente pe care trebuie sa le ai in frigider daca vrei sa slabesti

8. Spune „multumesc!'

Recunostinta este asociata cu fericirea suprema, asa ca noteaza in fiecare zi un lucru pentru care sa fii multumitoare. Esti stresata? Aminteste-ti, nu te-ai ingrijora foarte tare pentru lucrurile care nu sunt importante pentru tine ceea ce inseamna ca poti alege chiar sa fii recunoscatoare pentru factorii de stres. Spui ca a avea grija de un parinte mai in varsta e greu, dar, in acelasi timp, e o sansa pentru a va intari si imbunatati relatia.

Text: Denisa Matei

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet