Obiceiuri culinare care iti vor schimba viata si silueta

A manca sanatos este un stil de viata. Din pacate, preocuparea legata de alimentatie necesita destul de mult timp, pe care multe femei nu il au la dispozitie.

Obiceiuri culinare care iti vor schimba viata si silueta

Daca iti doresti sa duci o viata sanatoasa, fara sa pierzi mult timp, iata cateva trucuri culinare care iti vor fi de folos.

1. Alege gustarea potrivita

Este foarte important sa acorzi atentie gustarilor dintre mese. Renunta la covrigei pentru ca acestia nu aduc niciun beneficiu sanatatii tale. Opteaza pentru alternative mai sanatoase, dar la fel de gustoase, precum: branza, oua (alimente bogate in proteine), nuci si avocado (contin grasimi necesare organismului nostru).

2. Ai grija unde mananci

Trebuie sa acorzi atentie locurilor unde mananci, in special daca este vorba de un fast-food. Chiar daca pare o alegere sanatoasa, o salata poate fi mai calorica decat un burger daca este plina de sosuri nesanatoase. Cerceteaza putin inainte de a te duce sa mananci intr-un anumit restaurant, pentru a nu regret mai tarziu! De asemenea, ai grija ce mananci in conditii de stres! Cercetarile au aratat ca, atunci cand sunt stresati, oamenii tind sa manance lucruri nesanatoase, de care in mod normal nu s-ar atinge. Cand esti nervoasa, gandeste-te foarte bine la consecintele negative ale alimentelor bogate in grasimi, precum burgerii!

3. Taie tu feliile de ananas

Chiar daca acest detaliu nu ti se pare deloc relevant, vei fi surprinsa cand vei afla urmatorul lucru: bucatile de ananas isi pierd 10 % din vitamina C si 25 % din carotenoide dupa 6 zile in frigider. Pentru a te bucura de avantajele acestui fruct, este preferabil sa iti tai tu cateva felii de ananas decat sa le cumperi deja taiate de la supermarket.

4. Renunta la sucurile acidulate

Zaharul si aciditatea continute de aceste sucuri sunt foarte nocive sanatatii tale (consumate regulat, ele pot duce la diabet, cresc riscul bolilor de inima etc.). Este timpul sa renunti la sucurile acidulate! In cazul in care nu poti renunta la bauturile acidulate, incearca sa bei apa minerala cu lamaie. Poti adauga si sucul provenit din fructul tau preferat si nu vei regreta alegerea facuta!

5. Mananca iaurt

Iaurtul este un aliment pe care trebuie sa il incluzi in dieta ta: este bogat in calciu, proteine si potasiu. Pe langa toate beneficiile pe care le aduce organismului tau, este si un remediu bun impotriva unor tulburari ale stomacului precum constipatia. Poti adauga in iaurt si alte alimente sanatoase, precum cerealele sau fructele. Incepe-ti ziua cu o astfel de combinatie si vei avea mult mai multa energie decat daca ai consuma un croissant. Trebuie doar sa ai grija ce iaurturi iti cumperi: evita sa iti iei iaurturi cu fructe din supermarket deoarece au multe calorii si contin mult zahar, de care nu ai nevoie.

6. Renunta la carnea procesata

Evita sa mananci sandwichuri care contin care procesata! Studiile au demonstrat ca oamenii care mananca regulat mezeluri au cu 42 % mai multe sanse sa sufere din cauza bolilor de inima si cu 19 % mai multe sanse sa aiba diabet de gradul 2. Inlocuieste carnea procesata cu resturile de carne de la cina, caci vor fi la fel de gustoase si mult mai sanatoase! Daca nu ai aceasta alternativa, iti poti cumpara un sandwich vegetarian.

7. Mananca un mar inainte de plecare

Un mar pe zi tine doctorul departe! Inainte sa mergi oriunde, mananca un mar si iti va tine de foame pentru cateva ore. De asemenea, merele sunt bogate in vitamine A si C. Ele te pot ajuta sa slabesti deoarece au un continut scazut de calorii. De asemenea, ele reduc riscul aparitiei cariilor deoarece diminueaza nivelul de bacterii.

8. Adauga putina lamaie mancarii tale

Lamaia contine vitamina C, care aduce multe beneficii sanatatii noastre. Incearca sa adaugi lamaie ca dressing pentru mancarea ta si vei fi surprinsa de gustul bun pe care aceasta il va capata. De pilda, este recomandat sa pui putina lamaie peste spanac. Chiar daca spanacul este o sursa de fier, acesta are nevoie de vitamina C din lamaie.

Lamaia ofera un gust foarte bun si bauturilor. Apa minerala capata un gust fresh datorita unei felii de lamaie. Aceasta ofera o aroma buna si ceaiului. Si sa nu uitam sa mentionam sanatoasa limonada, care ne face verile mult mai racoritoare. Daca totusi limonada ti se pare prea acra, poti adauga putina miere!

9. Consuma multe oua

Chiar daca au existat multe zvonuri nefavorabile despre aceste alimente, ele s-au dovedit a fi nefondate. Un singur ou contine 12 minerale si vitamine diferite, inclusiv seleniu, vitaminele B2 si B15 si luteina. De asemenea, ouale aduc un aport considerabil de proteine necesare organismului nostru. Sunt bune si pentru dietele de slabit deoarece contin albumina, cea mai buna proteina din natura.

10. Mananca supa

Supa este aliatul tau daca esti la dieta! Are foarte putine calorii si te ajuta sa te saturi pentru ca o parte din ea este facuta din apa. Datorita acestui lucru, supa ajuta si la hidratare. De asenenea, acest tip de mancare are multe avantaje in domeniul sanatatii: anumite tipuri de supa, precum cea de pui sau cea de legume, ajuta la combaterea gripei si previn constipatia. Un studiu din 2014 a demonstrat ca oamenii care mananca regulat supa sunt mult mai slabi decat cei care nu consuma deloc.

11. Consuma cereale la micul dejun

Acest obicei iti va oferi energia de care ai nevoie zilnic si este si foarte delicios. Incearca sa mananci secara la micul dejun, sub diverse forme: in cereale de tip musli cu iaurt, de exemplu. Ar fi recomandat sa inlocuiesti painea alba cu paine de secara deoarece este o alternativa mult mai sanatoasa. Secara ajuta la dietele de slabire si mentine glicemia la un nivel normal.

12. Consuma un smoothie zilnic

Dar ai foarte mare grija la modul in care acesta este preparat! Acesta trebuie contina intregul fruct, nu doar sucul. Acel suc, in cantitati mari, poate avea consecinte negative pentru smalt. Pe langa acest lucru, el nici nu contine fibrele de care ai nevoie. Doar fructele proaspete au acele fibre importante pentru organismul nostru.
Iti recomandam sa incerci diverse tipuri de smoothie-uri delicioase, precum cel cu avocado, mango si banana. O alta optiune este sa amesteci fructe cu diverse sortimente de lapte si nuci. Astfel, iti vei incepe ziua cu o masa delicioasa si sanatoasa!

13. Consuma alcool in timpul meselor

Vesti bune: sa bei alcool in timp ce mananci este un obicei foarte sanatos. Este recomandat sa procedezi astfel pentru ca te vei satura mult mai repede si nu vei mai manca in exces. De asemenea, conversatiile din timpul meselor vor deveni mult mai interesante. Dar nu trebuie sa exagerezi cu alcoolul! Specialistii le sfatuiesc pe femei sa nu bea mai mult de 10 pahare de vin pe saptamana!

14. Renunta la sandwichurile wrap

Sandwichurile wrap par mai sanatoase decat sandvisurile normale pentru ca sunt foarte subtiri. Ei bine, in ciuda aspectului lor, ele sunt foarte calorice: numai tortilla din care sunt facute are in jur de 300-400 de calorii.
Ar trebui sa incepi sa iti faci sandvisuri cu paine de secara: aceasta este foarte sanatoasa si are un gust cu adevarat bun. De asemenea, nu uita sa renunti la carnea procesata si sa iti faci sandwichurile cu avocado, branza, oua sau piept de pui!

15. Foloseste ulei de masline extra-virgin

Uleiul de masline are numeroase beneficii pentru sanatatea ta: reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, previne accidentul vascular cerebral, protejeaza ficatul etc. Este preferabil sa cumperi ulei extra-virgin deoarece are cei mai multi fitonutrienti si ofera un gust minunat mancarurilor tale.

16. Consuma granola in cantitati moderate

Granola iti stimuleaza energia si este o gustare delicioasa. Printre numeroasele sale avantaje se numara: ajutorul impotriva anemiei, efectele pozitive asupra celulelor canceroase si continutul bogat in vitamina E. Singurul sau dezavantaj este ca poate contine mai mult zahar si mai multe grasimi saturate decat este nevoie. In concluzie, nu consuma granola in exces: pune o cantitate mica intr-un iaurt, la care mai poti adauga diverse seminte, nuci si fructe deshidratate.

17. Mananca unt de arahide la micul dejun

Untul de arahide este foarte popular in Occident deoarece contine proteine, potasiu si fibre, te ajuta daca vrei sa slabesti si iti ofera multa energie. Insa ai grija cu ce il combini! Consuma untul de arahide alaturi de alte alimente sanatoase (banana, paina de secara), nu alaturi de biscuiti sau clatite!

Text: Monica Macedonski
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet