Nutrientii esentiali de care ai nevoie pentru un par mai frumos si sanatos

Parul reprezinta pentru multe dintre noi preocuparea numarul unu. De aceea, am cautat care sunt substantele necesare pentru ca acesta sa aiba intotdeauna un aspect sanatos.

Nutrientii esentiali de care ai nevoie pentru un par mai frumos si sanatos

Fierul si zincul

Fierul si zincul ajuta foliculii de par sa creasca. Este important sa mananci de doua ori pe saptamana carne rosie, care este bogata in ambii nutrienti. Alege alimente precum soia si lintea si combina-le cu un altul bogat in Vitamina C  pentru a accelera absorbtia fierului.

Vitamina D

Multe studii legate de nutritie au descoperit ca Vitamina D accelereaza cresterea parului. Cateva alimente contin aceasta substanta, dar este indeajuns sa te expui la soare pentru cateva minute pe timpul verii si asa iti vei ajuta corpul sa produca mai multa Vitamina D. Nu uita, totusi, sa aplici o crema cu factor de protectie mediu-inalt ca sa te protejezi de razele UV. Si, pentru ca tot aminteam de alimentele care  contin Vitamina D, printre acestea se numara ciupercile, somonul, galbenusul de ou. Bineinteles, exista si varianta simpla, cea a suplimentelor. Vorbeste cu medicul de familie pentru a-ti prescrie doza de care ai nevoie.

Proteinele

Proteinele reprezinta una dintre substantele de baza de care organismul nostru nu se poate lipsi. Pe langa accelerarea cresterii si intaririea firelor de par, proteinele ajuta la repararea celulor din organism. Femeile ar trebui sa consume in jur de 46 de grame pe zi (100 de grame de pui contin in jur de 23).

Acizii grasi Omega 3

Daca mananci peste (de preferat somon) de doua ori pe saptamana reusesti sa ii oferi parului tau hidratarea de care are nevoie. Si in acest caz exista varianta suplimentelor. Pe langa faptul ca parul tau va fi mult mai matasos, odata ce vei asimila Omega 3, aceasta substanta ajuta si la prevenirea bolilor cardiace si amelioreaza starea de depresie.

Biotina

Biotina este cunoscuta ca Vitamina H sau B7 si este esentiala in cresterea si regenerarea parului. Albusul oului contine acest nutrient (este bine de stiut ca pe langa biotina, oul contine proteine si Vitamina D). In cazul in care esti alergica sau nu esti o fana a acestui aliment, alege substanta sub forma de pastile.

Foto: young beautiful woman with magnificent hair from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet