Motive surprinzatoare pentru care te simti mereu obosita!

Te simti frecvent obosita si lipsita de puteri, iar vina pentru aceste stari cade mai mereu pe lipsa somnului. Ar trebui sa stii insa, ca exista si alte cauze care ti-ar putea induce aceste stari de apatie si extenuare, atat fizica, cat si psihica.

Motive surprinzatoare pentru care te simti mereu obosita!

Multe dintre aceste cauze sunt mai putin cunoscute, insa ti-ar putea schimba viata si starile fizice si mentale, daca te incumeti sa le infrunti.

1. Renunti la antrenamentul fizic atunci cand esti obosita!

Esti franta de oboseala si ai decis sa renunti la jumatatea de ora de jogging din fiecare seara, insa afla ca acest lucru nu te va ajuta sa iti recuperezi fortele, ba din contra. Studii efectuate in cadrul Universitatii din Georgia au demonstrat ca persoanele care duceau un mod de viata predominant sedentar si au inceput sa exerseze de trei ori pe saptamana, au reusit sa aiba mai multa energie si sa fie mai putin obositi, dupa numai 6 saptamani. Exercitiile fizice efectuate in mod regulat provoaca organismul sa functioneze mai bine, sa isi creeze un nivel inalt al rezistentei si puterii. De asemenea, tesuturile tale vor primi un aport mai mare de nutrienti si oxigen, lucru ce aduce doar beneficii.

2. Nu bei suficienta apa!

Hidratare, hidratare, hidratare! Aceasta ar trebui sa fie mantra ta cea de toate zilele. Lipsa apei in organism are un efect extrem de negativ asupra corpului tau. Chiar si cea mai mica stare de deshidratare reuseste sa reduca volumul sangelui, iar inima nu mai pompeaza in mod eficient. Astfel, muschii si organele tale nu primesc nutrientii si oxigenul de care au nevoie in timp optim, cauzand starea de extenuare fizica.

3. Nu consumi alimente ce contin fier!

Fierul este un element absolut necesar functionarii organismului nostru, iar deficienta acestuia se manifesta prin iritabilitate, lipsa de concentrare, slabiciune si lipsa de vitalitate, deoarece mai putin oxigen ajunge la celule si organe. Pentru a ridica nivelul de fier consumat, ar fi bine sa te asiguri ca incluzi in dieta alimentara carne de vita, legume cu frunze de culoare verde inchis, oua, tofu, fasole, alune si altele. Pentru a spori absorbtia fierului din alimente de catre organism, trebui sa combini produsele cu nivel ridicat de fier cu cele care contin vitamina C.

4. Micul dejun este mai important decat iti imaginezi!

Mesele consumate reprezinta combustibilul necesar organismului pentru a functiona cat mai bine. Pe durata noptii corpul nostru proceseaza cina si utilizeaza nutrientii si vitaminele oferite de aceasta pentru a pompa sangele si pentru a mentine fluxul de oxigen. Asadar, in fiecare dimineata, organismul are nevoie de o noua doza de combustibil, adica un mic dejun sanatos, pentru a pune in functiune metabolismul. Un exemplu de mic dejun consistent ar include cereale integrale, proteine si grasimi sanatoase. Data viitoare cand iti va trece prin minte sa iti incepi ziua doar cu o cafea, adu-ti aminte de efectele pozitive ale unei mese la inceput de zi.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet