Mituri despre corp, diete si exercitii fizice – explicate si demontate

Ai citit zeci de carti si ai urmat sfaturile cu sfintenie si totusi nu ai slabii? Probabil urmezi regulile gresite.

Mituri despre corp, diete si exercitii fizice – explicate si demontate

Elle distruge cele mai comune mituri despre diete si exercitii si iti spune adevarul. Este timpul sa regandesti tot ce stii despre diete si exercitii.

Mit: Metabolismul tau este destinul corpului tau

Metabolismul reprezinta cantitatea de calorii pe care corpul le arde pentru intretinerea functiilor vitale, de la mers si vorbit pana la mancat, dormit si cumparaturi. Este regulatorul consumului de energie al corpului tau,' explica Helen Bond, nutritionist si membru al Academiei Britanice.

Este rata cu care organismul tau consuma calorii ca sa mentina functiile vitale. Arzi calorii 24 de ore pe zi, indiferent daca muncesti sau nu. Problema o reprezinta multiplele mituri nefolositoare despre metabolism – de exemplu, pe masura ce imbatranesti, metabolismul incetineste si, astfel, luatul in greutate este inevitabil.' Este usor sa dai vina pe metabolism pentru orice, dar, in timp ce activitatile, varsta si genetica sunt importante, de vina este starea muschilor, explica Bond. Cu cat ai mai multi muschi, cu atat consumi mai mule calorii, indiferent de varsta,' spune Bond.

Cea mai sigura metoda de a-ti accelera metabolismul este sa-ti cresti masa musculara, sa faci exercitii si sa mananci regulat fara sa sari peste mese – cu cat timpul dintre mese este mai mare, cu atat metabolismul incetineste si consuma mai putine calorii,' spune trainerul Ali Campbell. Tinteste spre a-ti mari nivelul de activitate si consuma atat cat trebuie. Bea mai multa apa – mai mult de 70% dintre functiile corpului au loc in prezenta apei, daca nu-i oferi suficienta, nu va functiona corect.

Mit: Mai repede inseamna mai bine

Daca esti obsedata de mersul la sala, ar trebui sa iei in considerare faptul ca poate te antrenezi prea mult, potrivit unui studiu publicat in The Journal of Strength and Conditioning Research. Descoperirile arata ca, odata atins pragul lactic – momentul in care corpul tau incepe sa produca acid lactic – exercitiile sunt chiar in detrimetrul tau. Este mai bine sa alegi o intensitate moderata si o activitate de durata decat o activitate scurta si de intensitate mare,' spune Jonathan Esteve Lanao.

Mit: Mai putin somn inseamna mai multe calorii arse

Studiile au aratat legatura dintre a dormi prea putin si luarea in greutate,' ne dezvaluie TS Wiley. Aceasta teorie este adesea omisa din vedere pentru ca este prea simpla. Asociatia Toracica Americana a descoperit pe parcursul a 16 ani de studii, ca femeile care dorm 5 ore pe noapte au 32% mai multe sanse sa ia in greutate si 15% sa sufere de obezitate, in comparative cu cele care dorm 7 ore pe noapte. A dormi mai putin afecteaza rata metabolismului; somnul insuficient stimuleaza eliberarea cortizolului, a hormonului stresului si asta provoaca senzatia de foame,' spune Wiley.

Mit: Scaderea brusca in greutate este buna

Atat cresterea cat si scaderea rapida in greutate este riscanta. Cresterea in greutate afecteaza inima si incheieturile, insa scaderea brusca in gruetate afecteaza ficatul si cauzeaza caderea parului si atrofierea masei musculare. Atunci cand te infometezi, corpul conserva rezervele de grasime si ataca muschii. Nu trebuie sa slabesti in nicun caz mai mult de 0,5 – 1 kg pe saptamana.

Mit: Greutatea este determinata de genetica

Daca obisnuiesti sa-ti acuzi mama pentru kilogramele in plus pe care le ai, specialistii iti spun ca gresesti. Da, poti fi predispusa genetic spre supraponderalitate, dar cuvantul cheie aici este predispus, ceea ce nu insemana ca este scris in piatra. Felul in care arati depinde doar de tine.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet